Gå til innhold

Knekke ledd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en av de som knekker ledd daglig på diverse deler av kroppen min, er det egentlig farlig? Jeg synes det er så tilfredsstillendes å knekke ledd og høre knekkelydene :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok bare tegn på at du begynner å bli gammel. Desto eldre du blir desto mer lyd lager kroppen. 

Anonymkode: adaa3...4f6

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er nok bare tegn på at du begynner å bli gammel. Desto eldre du blir desto mer lyd lager kroppen. 

Jeg er 25 år :P Har gjort det siden tenårene

Skrevet
Just now, Winza said:

Jeg er 25 år :P Har gjort det siden tenårene

Ja, da er du jo en voksen mann . Forstår at tenåringer også kan knekke ledd, men desto eldre man blir desto mer av kroppen lager lyder.  

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da er du jo en voksen mann . Forstår at tenåringer også kan knekke ledd, men desto eldre man blir desto mer av kroppen lager lyder.  

Så det vil ikke gi noe konsekvenser i fremtiden?

Skrevet
1 minute ago, Winza said:

Så det vil ikke gi noe konsekvenser i fremtiden?

Nei, det er bare å fortsette knekkingen om du liker det. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vås! Jeg er over 50 og har ikke mer lyd i kroppen enn jeg hadde for 40 år siden.

Winza :  Nei det er ikke farlig. Det ble påstått tidligere at f. eks. fingerleddknekking førte til leddgikt. Det er bare en myte.

• Liker 1
Skrevet
Just now, Jerry Lee said:

Vås! Jeg er over 50 og har ikke mer lyd i kroppen enn jeg hadde for 40 år siden.

Om du trodde jeg mente det gjaldt absolutt alle så misforstod du. 

Skrevet

Newton på NRK1 tok opp dette - det er IKKE farlig, bare irriterende for andre. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du trodde jeg mente det gjaldt absolutt alle så misforstod du. 

Ja, vel. Det så ut som om det var nettopp det du mente.

Skrevet

Det er ikke noe farlig og knekke i leddene. Det er luft bobler som samler seg i leddene mellom skiver osv.

Anonymkode: b22cc...297

• Liker 1
Skrevet

De har funnet ut at det ikke er farlig (noe man trodde før). Så bare fortsett du, det gjør jeg 😜

Anonymkode: 73f8a...c42

Skrevet

Jeg gjør også dette, særlig med nakken og henda. Når jeg trene triceps og pullups knaker det som et helvete i skulderene. Da blir jeg litt flau for det er jævlig høyt. Er i slutten av tyve årene. Jeg tror ikke det skal være slik. Knærne mine knekker helt jævlig, også! 

Anonymkode: 99b92...8b8

Skrevet

Helt ufarlig, det er bare å fortsette. Kan ikke helt forstå hvordan det kan være irriterende for andre. Altså det er en lyd, relativ lav lyd. Som er over på et sekund. Det vedvarer ikke akkurat. Folk må liksom la seg irritere av alt. 

Anonymkode: 77faa...123

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ufarlig, det er bare å fortsette. Kan ikke helt forstå hvordan det kan være irriterende for andre. Altså det er en lyd, relativ lav lyd. Som er over på et sekund. Det vedvarer ikke akkurat. Folk må liksom la seg irritere av alt. 

Anonymkode: 77faa...123

Sikkert på samme måte som at jeg føler jeg dør litt inni meg når jeg hører noen tygge tyggis :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...