Gjest deigadi Skrevet 23. januar 2005 #1 Skrevet 23. januar 2005 vel det har jeg. aldri brukt den. med mindre man vet hva den skal brukes til ville jeg aldri ha gjettet meg til at det var en deighakke. kjøpte den på ikea fordi den kostet bare 1 (eller var det 2?) kr! den ligger bare i skuffa og ser rar ut. er det vanlig med slikt tull?
Gjest Gjesta Skrevet 23. januar 2005 #3 Skrevet 23. januar 2005 Har aldri hørt ordet deighakke engang......
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #4 Skrevet 23. januar 2005 Jeg regner med at det er en sak du holder i hånden for å kunne dele en stor deigklump i flere små når en deig skal deles. Jeg vil tro "bladet" er høyere enn en kniv, at den kan holdes med to hender og den er nok praktisk til sitt bruk. Dersom det er det jeg tror det er så skal jeg ta meg en tur til IKEA (jeg setter vanligvis ikke mine ben der). Jeg har lett etter dette en stund. Liker ikke å bruke en kniv for å dele en deigen da underlaget ikke akkurat gjør kniven skapere.
Scheherazade Skrevet 23. januar 2005 #5 Skrevet 23. januar 2005 Jeg har! Eller, det er vel egentlig en sånn skrape til å skrape bilvinduer med... Bruker den til å dele deigen til feks boller, og skrape mel-og deigrester oppi bosspannet etterpå. Praktisk!
Arkana Skrevet 23. januar 2005 #6 Skrevet 23. januar 2005 Ja, jeg har. Baker mye, så det er greit å ha noe til å dele opp deigen med når man lager boller og rundstykker. Liker ikke å bruke kniv, det skader benkeplatene.
Gjest Lea Skrevet 23. januar 2005 #8 Skrevet 23. januar 2005 Jeg har hatt en deighakke. Den var laget av plast og kunne nok ligne en is-skrape. Den fungerte til å dele opp deig og som slikkepott. Og jeg brukte den relativt ofte. Desverre forsvant den da vi flyttet sist.
Gjest deigadi Skrevet 23. januar 2005 #9 Skrevet 23. januar 2005 hmmmm vel min deighakke er isåfall svært merkelig vil jeg si etter å ha lest om deres deighakker. min er av stål og er formet som en D. den rette delen av bokstaven D er et håndtak mens den buede delen består av ca 5 litt bøyelige tykke ståltråder :o så hvis den skal brukes til å dele opp deigen med blir det svært knotete og svært smale emner hmmm ikke rart den var billig, noen av ikeas designere var nok full da han designet den
Gjest gjest1 Skrevet 23. januar 2005 #10 Skrevet 23. januar 2005 åhh.. du har en sånn en du.. Dn brukes vel når man skal lage mørdeiger og slikt, når smør skal smuldres med mel.. så kan du bare bruke den og så slipper du å bli skitten på henda.. Mye rart de lager i dag gitt..
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #11 Skrevet 23. januar 2005 åhh.. du har en sånn en du.. Dn brukes vel når man skal lage mørdeiger og slikt, når smør skal smuldres med mel.. så kan du bare bruke den og så slipper du å bli skitten på henda.. Mye rart de lager i dag gitt.. Nja, det er vel heller fordi en ønsker at deigen ikke skal bli for varm. Dvs bruker man hendene så kan det skje at smøret blir for mykt og det er ikke så lett å smuldre slikt smør med mel. Jeg pleier å bruke en sleiv. Hmm, nå der det to ting som står på listen over ting som skal kjøpes. Får se å komme meg avgårde til IKEA da.
Grooo Skrevet 24. januar 2005 #12 Skrevet 24. januar 2005 Jeg har en blå i "isskrapeform" fra Tupper, den er genial
Brunhilde Skrevet 24. januar 2005 #13 Skrevet 24. januar 2005 Jeg har en blå i "isskrapeform" fra Tupper, den er genial :enig_animasjon:
Suzy Skrevet 25. januar 2005 #14 Skrevet 25. januar 2005 hmmmm vel min deighakke er isåfall svært merkelig vil jeg si etter å ha lest om deres deighakker. min er av stål og er formet som en D. den rette delen av bokstaven D er et håndtak mens den buede delen består av ca 5 litt bøyelige tykke ståltråder :o så hvis den skal brukes til å dele opp deigen med blir det svært knotete og svært smale emner hmmm ikke rart den var billig' date=' noen av ikeas designere var nok full da han designet den [/quote'] Jeg har en sånn! Og den er genial til å lage paideig med, røre sammen smør og sukker og i det hele tatt lage den typen deiger med (smørdeiger) uten å måtte blir klissen på fingrene. Den er suveren til å lage fyrstekake og eplekake med. Bruker min masse jeg!
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #15 Skrevet 25. januar 2005 Jeg har hatt en deighakke. Den var laget av plast og kunne nok ligne en is-skrape. Den fungerte til å dele opp deig og som slikkepott. Og jeg brukte den relativt ofte. Desverre forsvant den da vi flyttet sist. Ah, nå vet jeg hva den dingsen er for noe! Vi har hatt en slik liggende hjemme i alle år, men den har aldri vært brukt. Siden moren min er død, er det ingen andre som kan svare på hva den var til. Men nå skal jeg jammen prøve den neste gang jeg drar hjem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå