AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #81 Skrevet 19. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ehh?? Er det fakta at de fleste menn er slik? Denne kampanjen bare demoniserer menn om de som er enige med kampanjen tenker slik.. Anonymkode: 0c832...b13 Så du mener flertallet av menn gjør noe aktivt for å hindre seksuell trakassering/overgrep/voldtekt? Hva pleier de å gjøre? Anonymkode: e0e10...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #82 Skrevet 19. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du mener flertallet av menn gjør noe aktivt for å hindre seksuell trakassering/overgrep/voldtekt? Hva pleier de å gjøre? Anonymkode: e0e10...4ff Jeg mener at flertallet av menn ikke trakasserer. Noen menn trakasserer, noen kvinner trakasserer, men det er jo ikke sånn at de fleste menn gjør det og de færreste kvinner gjør det. De fleste klarer vel å oppføre seg, uansett kjønn. Anonymkode: 0c832...b13 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #83 Skrevet 19. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at flertallet av menn ikke trakasserer. Noen menn trakasserer, noen kvinner trakasserer, men det er jo ikke sånn at de fleste menn gjør det og de færreste kvinner gjør det. De fleste klarer vel å oppføre seg, uansett kjønn. Anonymkode: 0c832...b13 Jeg har aldri påstått at flertallet av menn trakasserer, så kanskje du burde slutte å legge ord i munnen på meg? Anonymkode: e0e10...4ff 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #84 Skrevet 19. oktober 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri påstått at flertallet av menn trakasserer, så kanskje du burde slutte å legge ord i munnen på meg? Anonymkode: e0e10...4ff De ordene klarte du fint å legge i din egen munn, ved å skrive "Så lenge det store flertallet av menn i større eller mindre grad trakasserer seksuelt, begår overgrep, voldtar, støtter eller oppmuntrer slik atferd (...)" Anonymkode: 0c832...b13 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #85 Skrevet 19. oktober 2017 33 % kvinner sier de har opplevd overgrep (voldtekt ol) 11 % menn sier de har opplevd overgrep (de fleste overgrep gjort av andre menn) Anonymkode: ab855...83e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #86 Skrevet 19. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De ordene klarte du fint å legge i din egen munn, ved å skrive "Så lenge det store flertallet av menn i større eller mindre grad trakasserer seksuelt, begår overgrep, voldtar, støtter eller oppmuntrer slik atferd (...)" Anonymkode: 0c832...b13 Så det som kommer etter komma teller ikke? Det var en ny regel jeg ikke visste om. Anonymkode: e0e10...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #87 Skrevet 19. oktober 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at flertallet av menn ikke trakasserer. Noen menn trakasserer, noen kvinner trakasserer, men det er jo ikke sånn at de fleste menn gjør det og de færreste kvinner gjør det. De fleste klarer vel å oppføre seg, uansett kjønn. Anonymkode: 0c832...b13 Hvorfor har da de fleste kvinner opplevd det, mens bare noen menn? Anonymkode: 105cb...147 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #88 Skrevet 19. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så det som kommer etter komma teller ikke? Det var en ny regel jeg ikke visste om. Anonymkode: e0e10...4ff Ok, la meg omformulere. Du mener de fleste menn trakasserer + alt det andre som kommer etter komma. Du mener de fleste menn driver med slik oppførsel. Jeg er uenig. Anonymkode: 0c832...b13
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #89 Skrevet 19. oktober 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, la meg omformulere. Du mener de fleste menn trakasserer + alt det andre som kommer etter komma. Du mener de fleste menn driver med slik oppførsel. Jeg er uenig. Anonymkode: 0c832...b13 Slutt å legge meninger i munnen på meg. Definisjonen på eller kontra pluss. Jeg anbefaler deg å lese lenkene, det er nyttig å vite forskjellen. Det kan spare deg for mye misforståelser videre framover. Anonymkode: e0e10...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #90 Skrevet 19. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å legge meninger i munnen på meg. Definisjonen på eller kontra pluss. Jeg anbefaler deg å lese lenkene, det er nyttig å vite forskjellen. Det kan spare deg for mye misforståelser videre framover. Anonymkode: e0e10...4ff Nå kverulerer du bare fordi du ikke vil innrømme hva du nettopp har skrevet. Du mener de fleste menn i større eller mindre grad trakasserer seksuelt, begår overgrep, voldtar, støtter eller oppmuntrer slik atferd osv. Jeg mener ikke de fleste menn gjør dette. Anonymkode: 0c832...b13 2
Gjest C.Tramell Skrevet 19. oktober 2017 #91 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg synes det er flott med kampanjer som denne. Selv om det preller av som vann på gåsa hos de som begår overgrep og trakasserer andre grovt vil det synke inn hos mange bra folk som bare ikke helt har innsett hvor vanlig det egentlig er. Bevisstgjøring er bra, for det fører til økt oppmerksomhet og mindre aksept for uønsket oppførsel. Jeg er overbevist om at det finnes massevis av Weinsteins både i underholdningsbransjen og andre steder som med god grunn skjelver i buksene nå av frykt for å bli outet som en del av denne bølgen. Bra! Jeg håper de blir det, og at det på sikt fører til at også slimåler(av begge kjønn) uten særlig makt og innflytelse tenker seg om før de tar seg til rette med en som har drukket for mye og sovnet på nachspiel, eller klynger seg rundt og klår på en som ikke har bedt om det. Jeg håper gruppen mennesker som holder på sånn blir så stigmatisert at det til slutt kun er utskudd med manglende empati og stor kjønnsdrift som fortsetter. Jeg er forresten spent på hvordan de som lever av å produsere russelåter har tenk å løse denne floka. Overgrep og slutshaming er jo ikke helt innafor for tida. Me too-jentene har kanskje ikke så veldig lyst til å rulle med sjåvinister som behandler dem som horer?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #92 Skrevet 19. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå kverulerer du bare fordi du ikke vil innrømme hva du nettopp har skrevet. Du mener de fleste menn i større eller mindre grad trakasserer seksuelt, begår overgrep, voldtar, støtter eller oppmuntrer slik atferd osv. Jeg mener ikke de fleste menn gjør dette. Anonymkode: 0c832...b13 Eller "(...) ler og blåser av slik atferd, legger skylda på ofrene eller velger å se en annen vei (...)". Anonymkode: e0e10...4ff 1
Kylling Skrevet 19. oktober 2017 #93 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg kommer ikke til å skrive dette på statusen. Jeg VET at flesteparten av kvinner har opplevd seksuell trakassering, med alt hva det innebærer av både verbale og fysiske trakasseringer. Hva angår overgrep og voldtekt vil jeg iallfall ikke dele for omverdenen. Det handler ikke om at det er tabu eller skambelagt, men for min egen psykiske helse er det mer enn nok at psykologen min og et par nære venninner vet om det.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #94 Skrevet 19. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eller "(...) ler og blåser av slik atferd, legger skylda på ofrene eller velger å se en annen vei (...)". Anonymkode: e0e10...4ff Ja? Jeg er fremdeles uenig med deg. De fleste menn jeg har møtt er ikke slik, og jeg tror ikke de fleste av den mannlige befolkningen er slik. Anonymkode: 0c832...b13 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #95 Skrevet 19. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja? Jeg er fremdeles uenig med deg. De fleste menn jeg har møtt er ikke slik, og jeg tror ikke de fleste av den mannlige befolkningen er slik. Anonymkode: 0c832...b13 Bare mange nok. Anonymkode: 105cb...147 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #96 Skrevet 19. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare mange nok. Anonymkode: 105cb...147 Ingen burde ha en slik oppførsel. Noen menn er slik og noen kvinner er slik. Jeg syns ikke noe om å stemple de fleste menn som slik, ved å skrive det som ab gjorde. Anonymkode: 0c832...b13
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #97 Skrevet 19. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja? Jeg er fremdeles uenig med deg. De fleste menn jeg har møtt er ikke slik, og jeg tror ikke de fleste av den mannlige befolkningen er slik. Anonymkode: 0c832...b13 Så de fleste menn du møter tar daglige konfrontasjoner med menn som trakasserer på kollektivtransport, på arbeidsplassen, på utesteder, på gata, på studieplassen eller andre steder? Imponerende. De fleste menn jeg møter bare ser en annen vei. Anonymkode: e0e10...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #98 Skrevet 19. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så de fleste menn du møter tar daglige konfrontasjoner med menn som trakasserer på kollektivtransport, på arbeidsplassen, på utesteder, på gata, på studieplassen eller andre steder? Imponerende. De fleste menn jeg møter bare ser en annen vei. Anonymkode: e0e10...4ff Nei. Ikke legg ord i min munn. Nå har ikke jeg sett noen trakassere noen på offentlig steder. Du snur deg vekk fra det jeg mener: De fleste menn jeg møter har ikke en slik ufyselig oppførsel som du beskriver de har. Jeg sa ikke at de fleste står opp mot slik oppførsel, men at de fleste ikke utfører slike handlinger selv. Anonymkode: 0c832...b13 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #99 Skrevet 19. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa ikke at de fleste står opp mot slik oppførsel, men at de fleste ikke utfører slike handlinger selv. Anonymkode: 0c832...b13 Så da er du egentlig enig med meg? Anonymkode: e0e10...4ff
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #100 Skrevet 19. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Ikke legg ord i min munn. Nå har ikke jeg sett noen trakassere noen på offentlig steder. Du snur deg vekk fra det jeg mener: De fleste menn jeg møter har ikke en slik ufyselig oppførsel som du beskriver de har. Jeg sa ikke at de fleste står opp mot slik oppførsel, men at de fleste ikke utfører slike handlinger selv. Anonymkode: 0c832...b13 Bare mange nok. Mange nok til at nesten alle damer har opplevd det. Mer enn en gang. Anonymkode: 105cb...147 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå