Gå til innhold

Slutte på p-pillen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har brukt p-piller siden jeg var 13/14 år (er i dag 21), og nå vurderer jeg å slutte. Jeg begynte med minipiller da jeg hadde ekstreme menssmerter, og gikk senere over til Loette. Etter en stund fikk jeg store problemer med kviser, det var så ille og ødela selvtilliten min fullstendig. Jeg hadde det utrolig tøft denne perioden, og legen anbefalte å begynne på Diane. Jeg har nå brukt Diane i ca 4 år (hvis ikke mer..!), og huden min er kjempefin. Jeg har ingen kviser utenom noen "menskviser" som kommer like før menstruasjon.

Jeg ønsker nå å slutte med pillen. Det kommer av at jeg har lest mye om kvinner som opplever mye bedre humør og "kontroll" over kroppen sin etter slutt. Jeg har alltid slitt mye med følelser, kan fort bli irritert og lei osv. Det er ikke noe som plager meg i hverdagen, men jeg tenker kanskje at det vil hjelpe å slutte på p-pillen. Jeg har også alltid hatt problemer med å gå ned i vekt, uansett hvor sunt jeg spiser og hvor mye jeg trener.

Jeg er derimot utrolig redd for at kvisehelvete skal begynne igjen. Om de skulle komme tilbake hadde det virkelig ødelagt meg, og det er jeg ikke klar for. Men likevel ønsker jeg å se om jeg kan oppleve de samme positive virkningene som så mange andre kvinner har.

Jeg vet at det er individuelt, men om noen kunne dele sin erfaring fra p-pilleslutt eller gi meg noen tips blir jeg kjempeglad! :)

Jeg er til informasjon i et fast forhold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...