AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #1 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg har nå vært sammen med kjæresten i snart 2 år, men det ser ikke ut til at svigermor noen gang kommer til å akseptere det. Han bor da hjemme, siden han fortsatt studerer. (Han er 22 år) Vi bor ikke i samme land, og svigermor blir forbannet hver gang jeg reiser til han/han reiser hit for å møte meg. Vi er i ett forhold?! Hvorfor kommer det som ett sjokk for henne at vi møtes hver gang vi har ferie og mulighet til det?! De kommer fra en litt mere velstående familie enn meg. Foreldrene mine er skilt, vi i familien har ikke fantastiske utdanninger, jeg har ikke mye penger, jeg er ikke superslank, jeg er ikke veldig utadvendt... ALT dette er feil i hennes øyne. Og hun tror absolutt at jeg er ute etter pengene hans. Hun er ei skikkelig heks, og snakker dritt om meg og familien min (som hun aldri har møtt eller snakket med!!) hele tiden. Men når jeg faktisk er på besøk hos dem så er hun helt forferdelig falsk og driver og klemmer på meg og sier hvor fantastisk fint det er å se meg. I går fortalte samboer igjen at han reiser hit til meg snart, da ferien hans starter. Hun ble helt fra seg, begynte å kaste ting på han, og ba han om å pakke sakene sine og dra hjemmefra om han skal fortsette å møte meg. Faren og broren brydde seg ikke i det hele tatt, det var jo ventet?? Hun sa til og med hun kunne sende meg penger om jeg lovet å aldri snakke med han igjen?!!! Hvordan skal jeg takle dette i framtiden?! Vi har jo bare vært falske mot hverandre til nå, og latet som vi liker hverandre, men det tror jeg ikke jeg klarer når hun oppfører seg slik. Neste gang vi møtes, bør jeg snakke til henne som hun fortjener? Fortelle henne at nå får hun faen med skjerpe seg.. det er jo ikke slik at hun kan like meg noe mindre uansett.. eller bør jeg holde stilt for fredens skyld? Jeg er ganske sikker på at hun aldri kommer til å si noe rett til meg, for det er veldig viktig for henne å opprettholde denne «fasaden» om hvor snill og perfekt hun her. Hun aner kanskje ikke at all driten hun sier om meg forteller samboer til meg. Mulig det er mye stygt han ikke sier også. tips til hvordan jeg skal takle dette? Kjenner jeg begynner å bli sprø over den skikkelig barnslige oppførselen hennes. Har aldri gjort henne noe, aldri vært frekk.(eller jo, i hennes øyne er jeg frekk hver gang jeg kommer på besøk) Jeg er rett og slett ikke den «perfekte» svigerdatter. Og det takler hun ikke... men jeg tenker å tilbringe resten av livet mitt med han. Det kan ikke fortsette slik. Noe må gjøres, men jeg vet ikke hva. Tror det å snakke med henne kommer til å gjøre det værre. Er jo hun som trenger seriøs hjelp. Anonymkode: bbc6a...db3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #2 Skrevet 16. oktober 2017 Utrolig dumt av kjæresten din å fortelle deg dette. Det gir dere ikke akkurat mulighet til å etablere et godt forhold. Kjæresten din er den som må ta dette opp ned moren. Han må slutte å være en pingle. Anonymkode: 7bd26...4a3 18
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #3 Skrevet 16. oktober 2017 Enten må kjæresten din ta det opp med henne og få en varig løsning, eller så kommer du nok ikke langt i dette forholdet. Og du må selvsagt sette foten ned hvis du opplever at hun snakker nedsettende om deg rundt deg. Man må sette seg i respekt her i verden, for det er ingen andre som gjør det for deg, verden er hard. Utover det bør du ta høyde for at det kanskje ikke hjelper. Folk som er hespetre og godt voksen endrer seg sjelden, så da må du vurdere om du ønsker å "gifte" deg inn i en familie der du har blitt sett ned på fra første stund. Når man er ung så er det kanskje ikke så viktig, man er jo tross alt sammen med mannen/kvinnen, men hvis forholdet blir mer seriøst og kanskje med barn på sikt, så blir det straks verre å forholde seg til kranglete og nedlatende svigerforeldre. Jeg ville vurdert dette forholdet. Anonymkode: 5e675...a1d 2
Gjest NotNaomi Skrevet 16. oktober 2017 #4 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg syns det er litt rart at kjæresten din forteller deg alt dette,for han vet jo at du blir opprørt og såret? Dette er hva jeg egentlig kaller misforstått ærlighet,for en vil vel helst beskytte kjæresten sin,og så lenge hun oppfører seg ordentlig mot deg når dere møtes... Han kunne ha flyttet hjemmefra som hun ba ham om da,og han kunne moderert seg med å si at hun ikke var så begeistret for forholdet deres? Tror du kanskje gjør best i å oppføre deg som normalt når du og moren er sammen. Sånn som hun gjør. Ellers bare eskalerer det,og da tror jeg kanskje løpet er kjørt. Og så kan du vel si til kjæresten din at du ikke trenger å høre om alt hun sier? Hva gjør det for godt når dere oppførerer dere greit sammen?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #5 Skrevet 16. oktober 2017 Den primære problemstillingen din er ikke at svigermor hater deg. Du er sammen med en mann som finner seg i dette, som fortsatt bor hjemme med henne og som ikke setter ned foten. Og på toppen av det hele forteller deg dette, og får deg til å føle deg dårlig. Si at svigermor snur, og at forholdet blir godt. Men mannen er den samme. Hvor er han da den dagen en annen utfordring blir kastet på dere? Er han da plutselig den som forsvarer deg og skjermer dine følelser? Anonymkode: f1676...a18 16
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #6 Skrevet 16. oktober 2017 6 minutter siden, NotNaomi skrev: Jeg syns det er litt rart at kjæresten din forteller deg alt dette,for han vet jo at du blir opprørt og såret? Dette er hva jeg egentlig kaller misforstått ærlighet,for en vil vel helst beskytte kjæresten sin,og så lenge hun oppfører seg ordentlig mot deg når dere møtes... Han kunne ha flyttet hjemmefra som hun ba ham om da,og han kunne moderert seg med å si at hun ikke var så begeistret for forholdet deres? Tror du kanskje gjør best i å oppføre deg som normalt når du og moren er sammen. Sånn som hun gjør. Ellers bare eskalerer det,og da tror jeg kanskje løpet er kjørt. Og så kan du vel si til kjæresten din at du ikke trenger å høre om alt hun sier? Hva gjør det for godt når dere oppførerer dere greit sammen? Hvorfor skulle man oppføre seg normalt når man vet hvordan ståa egentlig er? Man lar ikke svigermors egentlige oppfatning om en bare passere uten videre, når hennes egentlige oppfatning av deg har blitt lagt for dagen. Det sier seg selv at man ikke kan akseptere at noen snakker dritt om en. TS bør heller fokusere på hva mannen ønsker å si til moren om dette, og hvorvidt moren kan endre oppførsel eller ikke. Dessverre er det ganske vanskelig når det gjelder godt voksne mennesker. Anonymkode: 5e675...a1d
Gjest NotNaomi Skrevet 16. oktober 2017 #7 Skrevet 16. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle man oppføre seg normalt når man vet hvordan ståa egentlig er? Man lar ikke svigermors egentlige oppfatning om en bare passere uten videre, når hennes egentlige oppfatning av deg har blitt lagt for dagen. Det sier seg selv at man ikke kan akseptere at noen snakker dritt om en. TS bør heller fokusere på hva mannen ønsker å si til moren om dette, og hvorvidt moren kan endre oppførsel eller ikke. Dessverre er det ganske vanskelig når det gjelder godt voksne mennesker. Anonymkode: 5e675...a1d Nei,det må jo bare eskalere. Det går an å oppføre seg. Men hvis Ts og kjæresten vil ha åpen krig så ok.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #8 Skrevet 16. oktober 2017 Tenk om kjæresten din lyver ts....det er ikke helt normalt å fortelle om slikt til kjæresten sin... Anonymkode: bb820...f1e 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #9 Skrevet 16. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk om kjæresten din lyver ts....det er ikke helt normalt å fortelle om slikt til kjæresten sin... Anonymkode: bb820...f1e Ja, i tillegg er det ganske merkelig at hun spiller så falsk ved å være snill og grei når du er der. Ville hun at det skulle bli slutt mellom dere, og at du skulle holde deg unna, så hadde hun gjort ting jævlig for deg mens du var der. Gjerne i det skjulte, men i alle fall slik at du merket at hun gjorde det.. Anonymkode: 967c5...997
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #10 Skrevet 16. oktober 2017 Det er ikke svigermoren din før dere gifter dere eller blir samboere. Anonymkode: 9bee9...10d 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #11 Skrevet 16. oktober 2017 1 time siden, NotNaomi skrev: Nei,det må jo bare eskalere. Det går an å oppføre seg. Men hvis Ts og kjæresten vil ha åpen krig så ok. Heller åpen krig enn å bli ikke respektert. Anonymkode: 5e675...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #13 Skrevet 16. oktober 2017 Ingen som reagerer på at TS først skriver at kjæresten bor hjemme med foreldrene og senere kaller han samboer? Anonymkode: ce850...8e2 3
Kittykat Skrevet 16. oktober 2017 #14 Skrevet 16. oktober 2017 Her må kjæresten din gro seg et par baller og si ifra til sin mor at hun kan ikke oppføre seg sånn når det gjelder deg. Uansett hvor mye hun misliker deg, så skal hun uansett akseptere og respektere at hennes sønn er sammen med deg. Hva hvis dere flytter sammen og får barn? Skal hun lage et helvete for det og? Jeg hadde sagt rett ut til min kjæreste at jeg nekter å være i samme hus som henne inntil hun skjerper seg. Hun trenger ikke å like deg, men hun skal likevel behandle deg med respekt. Det kalles å være voksen. Noe hun ikke er når hun mister helt kontrollen hver gang dere er sammen....
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #15 Skrevet 16. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen som reagerer på at TS først skriver at kjæresten bor hjemme med foreldrene og senere kaller han samboer? Anonymkode: ce850...8e2 Skrivefeil fra meg gitt, vi har bodd sammen i hjemlandet hans i 1 år, så vi var samboere for ikke så lenge siden. Men måtte dra pga visum. 15 minutter siden, Eikenøtt skrev: Hvor er de fra? New Zealand. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke svigermoren din før dere gifter dere eller blir samboere. Anonymkode: 9bee9...10d Ja, vet vel det. Men enklere å skrive enn moren til kjæresten min hver gang. Dere skjønner jo hva jeg mener. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tenk om kjæresten din lyver ts....det er ikke helt normalt å fortelle om slikt til kjæresten sin... Anonymkode: bb820...f1e 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, i tillegg er det ganske merkelig at hun spiller så falsk ved å være snill og grei når du er der. Ville hun at det skulle bli slutt mellom dere, og at du skulle holde deg unna, så hadde hun gjort ting jævlig for deg mens du var der. Gjerne i det skjulte, men i alle fall slik at du merket at hun gjorde det.. Anonymkode: 967c5...997 Nei, samboer lyver ikke. Har sett flere meldinger om hvor fæl jeg og familien min er. Han sendte meg akkurat en lapp moren hans hadde lagt fram til han (hun har gått å lagt seg), og det stod det om farene med Internett-forhold (vil ikke kalle det det når vi har bodd sammen i 1 år men okay), og at jeg stjeler pengene hans og at han kommer til å ende opp blakk og ødelegge familien til slutt... huff.. hun må slutte å se så mye på TV tror jeg. Anonymkode: bbc6a...db3 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #16 Skrevet 16. oktober 2017 2 minutter siden, Kittykat skrev: Her må kjæresten din gro seg et par baller og si ifra til sin mor at hun kan ikke oppføre seg sånn når det gjelder deg. Uansett hvor mye hun misliker deg, så skal hun uansett akseptere og respektere at hennes sønn er sammen med deg. Hva hvis dere flytter sammen og får barn? Skal hun lage et helvete for det og? Jeg hadde sagt rett ut til min kjæreste at jeg nekter å være i samme hus som henne inntil hun skjerper seg. Hun trenger ikke å like deg, men hun skal likevel behandle deg med respekt. Det kalles å være voksen. Noe hun ikke er når hun mister helt kontrollen hver gang dere er sammen.... Til deg, og alle andre som sier det samme. Jeg er fult klar over dette!!!! Han har ingen baller når det kommer til moren sin, faren er akkurat det samme. Hun får holde på slik som hun vil, det er helt tragisk. Har sagt flere ganger at jeg er skuffet, men har bare drar på skuldrene. Veldig frustrerende. Jeg kommer jo ikke til å slå opp pga dette, jeg elsker han jo. Men vil virkelig at det skal skje noen forandringer, han står jo aldri opp for meg. Anonymkode: bbc6a...db3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #17 Skrevet 16. oktober 2017 Men herregud hun er vel ikke så glad for at sønnen kanskje skal bosette seg og få barn på andre siden av jorda... Anonymkode: 00851...151 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 16. oktober 2017 #18 Skrevet 16. oktober 2017 Kan det være at HAN overdriver når det kommer til moren sin? Eller unnlater en del? Høres jo helt sykt ut. Kanskje ikke konflikten startet med deg en gang, kanskje hun bare sa det i sinne? 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #19 Skrevet 16. oktober 2017 Er typen din som må skaffe seg baller, det er hos han problemet ligger. Han må såklart sette hu på plass og ikke la hun behandle deg slik. Skaff deg en bedre mann Anonymkode: 60ab0...2cf 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #20 Skrevet 16. oktober 2017 Det høres ut som om kjæresten din egentlig vil slå opp, og håper du gjør det fordi du får nok av moren hans. Anonymkode: ecb74...198 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå