AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #21 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg tror det hjelper for veldig mange. Og min hund hjalp meg gjennom min depresjon, jeg var deprimert en periode pga en hendelse, men hunden var planlagt lenge før dette. Jeg har i ettertid slitt litt med psyken, aldri alvorlig. Har alltid jobbet, men har mye fysiske plager som til tider gjør meg veldig psykisk sliten. Jeg har to katter og, har alltid hatt det. Min hund er det beste jeg har i livet. Men la meg innrømme at det har vært ganske tøft til tider. Når man egentlig ikke orker noe, bare vil ligge i sengen å gråte, men så må man ut. Jeg har også følt meg litt fanget i situasjonen, for min hund var et mareritt med tanke på hjemme alene trening. Det er mye kos, selskap og støtte i hund, jeg elsker det. Men vær klar over at det også er tøft. Jeg ville anbefalt å adoptere en voksen hund, rett og slett fordi valpetiden er ufattelig mye arbeid. Tenk også gjennom rase, for flere av de du ramser opp er absolutt ikke raser jeg ville anbefalt til hvem som helst. Groenendael og Colli må du bare glemme. Aller helst ville jeg anbefalt deg å begynne med hundepass. Anonymkode: 0534a...681 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #22 Skrevet 16. oktober 2017 Hvorfor ikke anskaffe en innekatt? Det finnes mange voksne og eldre katter som trenger et nytt ompasseringshjem. Voksne innekatter er ofte blitt rolige og liker seg gjerne i rolige omgivelser, ofte uten barn. Kan det være et alternativ? Da trenger du kun å bytte sandkassa og ordne mat for at den skal trives? En hund må ut for lufting uansett hvor dårlig du blir, så da er man litt mer bundet. Anonymkode: 26b4a...8b7
Lotus123 Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter #23 Skrevet 16. oktober 2017 Har dessverre allergi. Og trenger et kjæledyr jeg kan gå tur med.
Gjest Walkingdead Skrevet 16. oktober 2017 #24 Skrevet 16. oktober 2017 17 timer siden, Lotus123 skrev: Hei. Jeg har alltid hatt hund så lenge jeg kan huske (Groenendael, Cavalier King Charles Spaniel, Puddel/Terrier miks, Shih Tzu, Yorkshire Terrier, Border Collie) og har lagt merke til at etter jeg har flyttet hjemmefra at savnet er helt forferdelig. Jeg har slitt en god stund med depresjon og angst, og har gått på både Brintellix og Cipralex (med liten til ingen effekt). Men hver gang jeg besøker foreldrene mine (det er de som har de 4 hundene nå) eller passer hunden til naboen så føler jeg meg bedre. De gir deg ubetinget kjærlighet uansett hvordan du føler deg og dersom jeg får min egen vil det tvinge/motovere meg til å gå turer, stå opp tidlig om morgenen osv. Jeg har nok penger til selve hunden, utstyr, forsikring, mat osv. Har spart opp etter sommerjobber og jobber fast hver 2. helg. Jeg bor i en leilighet hvor det er lov å ha hund. Jeg har en søster, tante og venner som kan passe hunden. Jeg er innadvendt person og føler meg ofte ensom selv når jeg ikke er alene. Problemet er at når jeg sier at jeg har lyst å kjøpe en hund sier folk (egentlig bare moren min og tanten min) at det er en dårlig tid å skaffe seg en og at det er mer ansvar en jeg forventer meg. Men finnes det en perfekt tid å skaffe seg en hund? Og jeg er jo fullt klar over ansvaret. Er det noe jeg har oversett? Skal jeg skaffe meg en hund eller ikke? Hvis du har tid til hunden, skaff deg hund Gå på valpekurs, agility og andre ting. Det er dritbra terapi!
Gjest Gia_ Skrevet 16. oktober 2017 #25 Skrevet 16. oktober 2017 16 timer siden, Lotus123 skrev: Det går nok dessverre ikke. Foreldrene mine bor i Spania og hunden vil begynne å sulte seg selv pga. savn. Hunden vil være veldig knyttet til flokken. Ja, da blir det jo brått bli litt vanskeligere. Hva med å legge ut en annonse på diverse hundegruppe på facebook eller Finn.no å tilby deg å være avlastningshjem for folk som reiser mye eller er travle i hverdagen? Da får du jo gjerne muligheten til å ha en hund hos deg i en periode hvor det er trått, før du tar på deg ansvaret for en hund du må ha resten av dens liv med mindre du omplasserer den. Win win for eier og for din del. Ender du opp med å skaffe deg egen hund så anbefaler jeg deg i aller høyeste grad å overta en voksen hund som ikke er en brukshund. Da kan du ha den på prøve og du vet hva du får. En valp krever sinnsykt mye, og man MÅ legge ned masse tid i trening og oppdragelse..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå