Gå til innhold

Når starter pms-humøret?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Denne irritabiliteten kommer snikende en tid før mensen, jeg blir nærtagende og kan bli sint på ingenting. 

Når opplever dere andre jenter at pms humøret starter? 

Tror det starter hos meg en hel uke før... også tidobles det et par dager før mensen, så vipps er det borte når mensen kommer... Er bare nysgjerrig på dere andre, er det bare meg som starter så tidlig? 

Anonymkode: 3954c...b0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det startet da jeg var 13 år og har ikke gitt seg. Gleder meg til overgangsalderen!

Skrevet

Ca en uke før starter det så smått og er verst rett før, når mensen kommer, går det over. Jeg blir ikke så sint, men er mer trist og ser mørkere på livet. Progesteronet har den effekten på meg, derfor kan jeg ikke bruke hormonell prevansjon, for da er jeg "deppa" nesten hele tiden. Mellom mens og eggløsning er jeg stort sett i veldig godt humør og ser lett på de utfordringene som kommer min vei. I tillegg er jeg veldig kåt ;) 

Anonymkode: f0b8d...cb7

Skrevet

Uten prevensjon har jeg vel ca en uke uten pms og humørsvigninger. På prevensjon er jeg nedstemt nesten hele tiden. 

Anonymkode: 799b3...126

Skrevet
6 timer siden, Embryo skrev:

Det startet da jeg var 13 år og har ikke gitt seg. Gleder meg til overgangsalderen!

Hvis du har gått på p piller siden du var 13 år så kan det hende det har noe med det å gjøre. Mer enn 60% kvinner som går på p piller har psykisk ustabilitet og vekslende aggresjon og depresjon. 

Når det kommer til pms, så sier legene at det kommer rett etter eggløsning, altså ca 10-12 dager før mens,siden det er da hormonnivåene forandrer seg mest (pga eggløsning) og mange opplever det også de siste dagene av mens og dagene rett etterpå.  

Anonymkode: e7f3e...085

Skrevet

Aldri hatt pms.. 

Anonymkode: 44fd0...4d2

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har gått på p piller siden du var 13 år så kan det hende det har noe med det å gjøre. Mer enn 60% kvinner som går på p piller har psykisk ustabilitet og vekslende aggresjon og depresjon. 

Anonymkode: e7f3e...085

Jeg produserer nok mine helt egne hormoner som fører til liknende reaksjoner, for jeg går ikke på p-piller. Men takk for bra tips! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...