AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #1 Skrevet 15. oktober 2017 Jeg har ikke vært flink å bruke kondom (er kvinne) etter jeg ble singel. Har hatt sex med ett par stykker for en stund siden. Etter det ringte jeg legekontoret som sa at urinprøve er nok for å sjekke seg. Så leverte prøve, og det er sikkert ett år siden. Nå har jeg nettopp møtt en bra fyr, og snakket med ei venninne om kjønnssykdommer bl.a. Søkte på nettet, og det står at man skal ta penselprøve fra skjeden for å sjekke seg for klamydia!! Er livredd for å ha fått det uten å vite det. Han ene jeg hadde sex med har hatt ganske mange partnere.. Anonymkode: 29929...688
bortebra Skrevet 15. oktober 2017 #2 Skrevet 15. oktober 2017 Det er ikke verre enn å stikke og ta alle prøvene, bor du i Oslo er Olafiaklinikken et godt alternativ. Du kan bekymre deg så mye du vil, men uten å ha testa deg, så vet du ikke.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #3 Skrevet 15. oktober 2017 Har time hos gynekolog om 2 mnd pga ventetid. Og bor ikke i oslo. Får ikke gjort noe hvis det ikke finnes noe prøve man kan levere hos legen uten å ha time? Anonymkode: 29929...688
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #4 Skrevet 15. oktober 2017 Men så avstå fra sex før du vet at du ikke har noen sykdommer ! Flaut å smitte en kommende date/kjæreste... Skjønner ikke at folk er så likegyldige til sin egen og andres helse at de tar risikoen med ubeskyttet sex.... Anonymkode: 12f9a...402 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #5 Skrevet 15. oktober 2017 Følg med, jeg hadde jo sjekket meg med urinprøve som de på legekontoret sa var nok! Har lest på nettet, og noen mener urinprøve er nok, andre mener det ikke er nok. Trodde man kunne stole på legen iallfall!! Anonymkode: 29929...688
bortebra Skrevet 15. oktober 2017 #6 Skrevet 15. oktober 2017 Du trenger ikke dra til gynekolog for å ta tester for kjønnssykdommer. Legen har alt utstyret som skal til. 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #7 Skrevet 15. oktober 2017 Hos kvinner kan klamydia sitte i livmorhalsen, derfor er ikke en urinprøve nok. Anonymkode: 6f561...d0f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #8 Skrevet 16. oktober 2017 Urinprøve er IKKE nok. Herregud. Man skal ikke gå til legekontoret for å sjekke seg for kjønnsykdommer. Det er ikke dems felt så de gidder ikke bruke penger på å tilby de undersøkelsene som kreves. Kjønnsykdommer tar man på helsestasjon, sexstasjon eller gynekolog. Kom deg til en helsestasjon. jeg ser du skriver du ikke bor i Oslo, men om du bor nære så vil jeg anbefale Olafia klinikken, eller prøv å ring Olafia å spør etter eller google etter lignende tilbud i din kommune. Det går også an å bestille hjemmetest for klamydia og mykoplasma på Olafia sine sider, dette sendes gratis til adresser i hele landet. Dette er samme testen de tar på sexklinikken, du putter to forskjellige(hver for seg ikke samtidig) lange q-tips lignende saker i vagina, rører litt rundt, tar den ut , putter den i et sykehusrør med en spesiell væske i , skrur igjen korken og putter i konvolutten som følger med pakken. Men i dag er det kjønnsvorter som smitter mest, og det kan man kun se ved fysisk undersøkelse. Kjønnsvorter kan sitte utenpå, eller inni vagina. Herpes også, og det må du ta blodprøve for. Mange har kjønnsvorter og herpes uten å vite det, de forveksler det med noe annet eller merker det ikke. Herpes kan være så lite som bare et lite slags kutt eller en kvise, trenger ikke være et krater fullt av smertefulle sår. Så er neste på listen for risiko klamydia og mykoplasma som nevnt over. Men man skal også undersøkes for hepatitt og syfilis og hiv om man vil det, be om en "fullsjekk"!. Gonore sjekker de kun ved tydelige symptomer. Du bør være obs på det at i dag så kan man i værste fall dø av kjønnssykdommer, og det er ikke gøy å ha herpes eller kjønnsvorte utbrudd hver måned resten av livet... Det er ulovlig å smitte andre med kjønnssykdommer uten å varsle, så det er viktig at man selv sørger for å undersøke seg og vite at man er clean før man har sex med en ny partner. Og enda viktigere å bruke kondom med alle frem til man er i et ekslusivt forhold der man ikke har sex med andre (som kan smitte) der begge parter har sjekket seg for kjønnsykdommer før man dropper kondom . Sjansen er stor for at du har en kjønnssykdom om du har hatt mye sex uten kondom, kjønnssykdom kan man få etter 1 gang uten kondom også, og at de du har ligget med har ligget med mange øker jo smittesjansen enda mer. Håper du lærer nå og har kondom som fast inventar! For hvem vil si til en man er forelsket i og imponere at "uhm, sorry vi kan ikke ha sex nå for jeg har kjønnsvorter..." PS: flere kjønnssykdommer kan også smitte til baby ved fødsel! bare så du skjønner faktisk omfanget av hvor farlig det er med kjønnsykdom ! Det er ikke bare en bagatell liksom... Anonymkode: 0a201...8b1 2
tånegla Skrevet 16. oktober 2017 #9 Skrevet 16. oktober 2017 Så masse teite svar. Jo, urinprøve er sikker testmetode. Det er gjort studier på dette og om urinprøven er tatt riktig - altså første dråper morgenurin, da er dette like sikkert som penselprøver. Det er SOS klinikker på de fleste sykehus i landet, der kan du få sjekket deg gratis. Du kan også stikke innom fastlegekontoret og ta en selvtest-penselprøve. Som en sier over her, Klamydia er ikke den verste kjønnsykdommen, den kan du jo faktisk behandle deg for. Kjønnsvorter og Herpes er faktisk mye verre. Gonore og Syfilis er på fremmarsj i Norge også blant den yngre garde. 1
SlemUlv Skrevet 16. oktober 2017 #10 Skrevet 16. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Urinprøve er IKKE nok. Herregud. Man skal ikke gå til legekontoret for å sjekke seg for kjønnsykdommer. Det er ikke dems felt så de gidder ikke bruke penger på å tilby de undersøkelsene som kreves. Kjønnsykdommer tar man på helsestasjon, sexstasjon eller gynekolog. Anonymkode: 0a201...8b1 Dette er veldig gammel informasjon Urinprøve ER nok, men mange tar enda andre undersøkelser, om de ikke får tatt fra morgenurin. Fastlegen KAN ta disse prøvene, da de gjør det samme som helsestasjon, sexstasjon og gynekolog, de tar testene, og sender de inn til lab for å få dem testet. Jeg har aldri tatt disse testene noe andre steder en hos fastlegene mine. 1
Gjest Walkingdead Skrevet 16. oktober 2017 #11 Skrevet 16. oktober 2017 (endret) Jeg smitta eksen min med klæmmis jeg ikke hadde oppdaget. Var så flau at jeg kunne dø, følte meg ekstremt usexy. Gå og sjekk deg, unngå eventuell skam. Endret 16. oktober 2017 av Walkingdead
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #12 Skrevet 16. oktober 2017 1 time siden, tånegla skrev: Så masse teite svar. Jo, urinprøve er sikker testmetode. Det er gjort studier på dette og om urinprøven er tatt riktig - altså første dråper morgenurin, da er dette like sikkert som penselprøver. Det er SOS klinikker på de fleste sykehus i landet, der kan du få sjekket deg gratis. Du kan også stikke innom fastlegekontoret og ta en selvtest-penselprøve. Som en sier over her, Klamydia er ikke den verste kjønnsykdommen, den kan du jo faktisk behandle deg for. Kjønnsvorter og Herpes er faktisk mye verre. Gonore og Syfilis er på fremmarsj i Norge også blant den yngre garde. 1 time siden, SlemUlv skrev: Dette er veldig gammel informasjon Urinprøve ER nok, men mange tar enda andre undersøkelser, om de ikke får tatt fra morgenurin. Fastlegen KAN ta disse prøvene, da de gjør det samme som helsestasjon, sexstasjon og gynekolog, de tar testene, og sender de inn til lab for å få dem testet. Jeg har aldri tatt disse testene noe andre steder en hos fastlegene mine. Dere kan ikke spesielt mye om trygg sex. Urinprøve går ann ja, men det sjekker kun for 2 kjønnssykdommer (der pinnetest fra vagina er sikrere), og det er jo mange andre kjønnssykdommer som er like vanlige eller til og med mer vanlig å få en disse ! Anonymkode: 0a201...8b1
tånegla Skrevet 16. oktober 2017 #13 Skrevet 16. oktober 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere kan ikke spesielt mye om trygg sex. Urinprøve går ann ja, men det sjekker kun for 2 kjønnssykdommer (der pinnetest fra vagina er sikrere), og det er jo mange andre kjønnssykdommer som er like vanlige eller til og med mer vanlig å få en disse ! Anonymkode: 0a201...8b1 Men nå var det faktisk ikke trygg sex som var temaet til TS. Det var om hun kunne være sikker på at urin var godt nok. Pinnetest er ikke sikrere, ifølge de siste studiene er det jevngodt med urin. Og jo... jeg kan ganske så mye om trygg sex, da jobben min innebærer informasjon til ungdom om akkurat dette. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #14 Skrevet 16. oktober 2017 2 timer siden, tånegla skrev: Men nå var det faktisk ikke trygg sex som var temaet til TS. Det var om hun kunne være sikker på at urin var godt nok. Pinnetest er ikke sikrere, ifølge de siste studiene er det jevngodt med urin. Og jo... jeg kan ganske så mye om trygg sex, da jobben min innebærer informasjon til ungdom om akkurat dette. Urinprøve er jo ikke godt nok siden den ikke tar for seg alle de sannsynlige kjønnssykdommene men kun to av de. Anonymkode: 0a201...8b1
Gjest making.a.mess Skrevet 16. oktober 2017 #15 Skrevet 16. oktober 2017 På 15.10.2017 den 19.52, AnonymBruker skrev: Har time hos gynekolog om 2 mnd pga ventetid. Og bor ikke i oslo. Får ikke gjort noe hvis det ikke finnes noe prøve man kan levere hos legen uten å ha time? Anonymkode: 29929...688 Private klinikker gir time omtrent når du vil ha det.
tånegla Skrevet 16. oktober 2017 #16 Skrevet 16. oktober 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Urinprøve er jo ikke godt nok siden den ikke tar for seg alle de sannsynlige kjønnssykdommene men kun to av de. Anonymkode: 0a201...8b1 Herlighet!!!! Hun spurte om Klamydia og urin. For en kverulant du er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå