Gå til innhold

Hvordan kvitte seg med giftige tanker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan date noen, og under daten så kommer svært negative tanker og svirrer rundt i hodet mitt mens daten pågår. Det kan være tanker som hvorfor han skulle like meg, at jeg ikke er tynn nok, at jeg prater for lite og er kjedelig. På slutten av daten når vi sier hade så er jeg til og med overbevist om at dette gikk dårlig og at jeg aldri kommer til å høre fra han igjen. For så å vise seg at han tar kontakt og sier han liker meg og vil treffes igjen. Så tenker jeg at han sikkert bare er ute etter kroppen min, fordi så morsom eller interessant er jeg da ikke?

Veldig slitsomme og giftige tanker. Men jeg klarer ikke kontrollere dem, jeg tenker slik om meg selv uansett hele tiden.

 

Hvordan kan jeg hjelpe meg selv?

Anonymkode: 715be...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Jeg har det slik. Er som vanlig, betatt av en fyr. Det var han som tok kontakt. Jeg fikk følelser og jeg har svart hatt dem et år. 

Jeg tenker at han sikkert har kontakt med flere og at dersom jeg involverer meg og møter han vil følelsene mine bli sterkere og jeg vil bli såret. Tenker at jeg legger for mye i at han tar kontakt og spør om å treffes flere ganger. At han bare skal leke. At jeg umulig kan være den han virkelig faller for. At han ville valgt meg bort så fort en annen kvinne tok initiativ. 

Og det verste ; at han mest sannsynlig aldri hadde følelser. At det var ensidig fra meg. Fordi jeg er kvinne... 

Derfor, møtte jeg han ikke. Han vet ikke at jeg har følelser for han. 

 

Anonymkode: 3618f...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jobbe med selvbildet ditt. Tenke at du er bra nok uansett. Hvis du møter sånne menn er det DE som ikke er bra nok. Det er bare noe du må lære deg, men sannsynligvis stammer det fra noe tilbake i livet ditt som du antageligvis trenger profesjonell hjelp til å nøste opp i. Men det hjelper mye å bare si til deg selv "jeg er bra nok!", for det er du. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt starte med å si til meg selv at jeg er bra nok, hvis dette er det jeg kan gjøre for å hjelpe meg selv.

Kanskje jeg skal fortelle dette til psykologen min også. Men er det mulig at en mann kan få følelser for en kvinne som sliter litt med selvfølelsen?

Takk for tips. Tar gjerne imot flere.

 

Ts

Anonymkode: 715be...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fullt mulig at en mann kan få følelser for en kvinne som sliter med selvfølelsen! 

Du burde snakke med psykologen din om selvfølelsen din og hvordan det hindrer deg i sosiale og romantiske relasjoner. 
Og ja, self-affirmations hjelper. Om man bruker det som mantra med innlevelse og ser seg i speilet hver dag som en slags seanse, og si "Jeg ER bra nok" "Jeg ER den jeg er og DET strekker til" "JEG fortjener det beste" "Jeg KAN gi og FÅ kjærlighet" 
så vil man etter en måneds tid begynne å føle det, men det krever at man gir innlevelse , og ikke bare står mutt og tenker "jeje jeg er bra nok whatever særlig". 

Stå gjerne å smink og fiks deg, og studert hvilke sider som du er fornøyd med meg deg selv. Kanskje du greier å se at du har fine øyne? Eller fint smil eller pene tenner? Søte ører? Er fornøyd med håret ditt? Kanskje du greier å være fornøyd med nesen din? Øyebrynene dine? Bli glad i deg selv! 

Anonymkode: 91c9b...0c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...