Gå til innhold

Uinteressant person?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Du må ikke være redd for å snakke om deg selv. By litt på deg selv. Mener ikke å brette ut hele livshistorien din altså, men når du skriver "vet ikke hvor relevant mine interesser er" så virker det bittelitt som du mener at det ikke er viktig- og ikke verdt å nevne. Der snakker du deg selv indirekte litt ned på en måte.

Men har du prøvd nettdating? Hva med å like bildene til en jente du finner spennende, og så sende en hyggelig melding? Mange jenter liker gjerne menn som tar initiativ.

Endret av toothfairy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakker gjerne om mine interesser, og hva jeg driver med, men vet bare ikke hvor relevant det er her. Problemet er at jeg ofte ikke kommer så langt en gang, merker ofte at personen jeg snakker med ikke er interessert før den tid. Har prøvd nettdating, men har fått lite respons. Tror nok det går litt for mye på utseende.

Anonymkode: 2d785...97b

Gjest Walkingdead
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har nok ikke noen jentevenner jeg kan snakke om sånt med, nei. Psykolog er kanskje veien å gå. Hvordan jeg jeg frem isåfall? I de hobbyene jeg har treffer jeg skjelden nye folk, hvis jeg gjør det så er det gutter eller hvis noen har tatt med seg en kjæreste eller liknende. Jeg er nok ikke for pågående, gir meg alltid med en gang når jeg skjønner at noen ikke er interessert.

Anonymkode: 2d785...97b

Du snakker med fastlegen din om henvisning til psykolog. Det tror jeg kan være fint. Du trenger å få mer tro på deg selv, og kanskje bli litt mindre selvbevisst på en måte som ødelegger for deg.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg snakket med legen om dette da jeg var innom for noe helt annet, men han gjorde ikke noe med det, og jeg synes det er litt småkleint å snakke om, så jeg hadde ikke lyst til å spørre om psykologtimer.

Jeg føler jeg har prøvd det meste nå. Jeg har har ikke noen forventninger når jeg treffer noen, tar det bare som det kommer. Pleier være ganske avslappet og ta det med ro. Har prøvd å være interessert, og ikke fullt så interressert. kan av og til snakke i noen minutter, men de fleste virker ganske uintresserte hele tiden, har klart å drite i akkurat det, så tror ikke jeg virker noe usikker av den grunn. Jeg oppfattes nok heller ikke som desperat på noen måte.

Nå høres det nok ut som at jeg går ut og har kun et mål, planlegger en strategi og overtenker enhver situasjon, men det gjør jeg ikke. Dette er noe jeg har erfart over flere år, så det har gått ganske rolig for seg.

Jeg tror heller ikke jeg er den rare personen som alle bare ler av. Jeg er over snittet smart, og jobber som byggeleder, så jeg har mye kontakt med folk i jobbsammenheng. Da går alt veldig greit, og jeg vet at jeg fungerer greit i den jobben.

Jeg forstår virkelig ikke hva jeg gjør galt. Er det sånn at utseende betyr så mye, selv om alle sier at det ikke gjør det?

Jeg vet egentlig ikke helt hva eller hvordan en psykolog kunne ha hjulpet meg med dette. Finnes det noen alternativer? Har lyst til å vite hvorfor jeg er i den situasjonen jeg er i, og om det er noe jeg kan gjøre noe med, eller om jeg bare må godta at det er sånn.

Anonymkode: 1fa3e...9e5

Skrevet

Jeg har i mange sammenhenger klart å glemme det med utseende, spesielt når jeg drikker, så jeg tror nok heller ikke at jeg oppfattes som at jeg har lite selvtillitt akkurat på grunn av det.

Skrevet

Ingen som vet om det fins noen alternativ til psykolog for å få hjelp til problemer som dette?

Skrevet
På 18.10.2017 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk egentlig aldri svar på det jeg egentlig lurte på, finnes det noen å snakke med, eller noen måter å få hjelp til å finne ut om det er noe som kan endres, eller om det er bedre å bare gi opp.

Jeg googlet litt for deg.

http://florteskolen.no

Kanskje det kan være noe? 

Skrevet

Mange jenter/kvinner synes visstnok (skal man tro her inne) at en mann skal ha masse penger og en fin jobb... 

Anonymkode: b8bd7...349

Skrevet

Har ikke masse penger, men har en god økonomi og jobber som byggeleder i et større byggfirma. Hvis ikke det er godt nok hadde det nok ikke funket uansett.

Får kikke litt på den linken Mass postet :)

Skrevet

Det finnes mange coacher der ute, men vær veeeldig forsiktig om du bestemmer deg for å begi deg ut på det. De fleste er fulle av dritt, mens et fåtall har noe å bidra med. 

Eventuelt kan du alliere deg med en ukjent, seriøs, ærlig og intelligent jente/kvinne over nettet, i og med at det virker som om du mener alvor med dette, som kan gi deg tilbakemelding på ditt utseende, kroppsspråk og andre ting. Det kan være tungt å få negative kommentarer om seg selv, men det virker som om du mer enn annet er interessert i sannheten. Derfra er selvutvikling mulig, selv om det kan være svært krevende og for enkelte nesten umulig. 

Dessuten, det kan hende at du "bare" har hatt uflaks. Med mindre man er vanvittig sjarmerende på den ene eller den andre måten, kan det gå lang tid mellom hver gang man får positiv respons. Det avhenger av sosial situasjon, miljø, individer, livssituasjoner etc. 

Anonymkode: 5b1d1...699

Skrevet
På 15.10.2017 den 12.32, AnonymBruker skrev:

Jeg er en jovial fyr på 26 år, kommer stort sett godt overens med de aller fleste. Jeg er nok ikke den beste på smalltalk, men klarer meg stort sett greit allikevel så lenge vi har noe å snakke om

Egentlig, så skal du ikke spørre fisken om hva slags fiskeredskap som duger. Så det å spørre kvinner om det du gjør, det...

Du er nok temmelig uinteressant, ja, for de kvinnelige svarerne her har ikke brydd seg om å lese innlegget ditt. Svarene deres er helt borti natta i forhold til det du skriver.

Neida. Du er nok ikke det. Saka er bare den at du ikke lar noen få mulighet til å finne ut om du er interessant eller ikke.

Jeg tok ut akkurat det avsnittet jeg gjorde fordi du berører hva du sliter med. det hjelper ikke å være sympatisk og omgjengelig.  Sannheten er at det at du er jovial og sympatisk, det er komplett likegyldig for kvinner du møter det. Kvinner gir ganske enkelt katta i det, forsåvidt som at å ha en sympatisk mann til kjæreste er greit, men det er ikke nødvendig. Det er andre egenskaper de leter etter. 

Så sier du at du var på en fest der dere var flere som ikke kjente hverandre. Og at jentene bare holdt sammen i sin egen krets. Vel, det sier ikke noe om hverken deg eller dem. De fikk aldri sjans til å finne ut om du var uinteressant eller ikke. (Sjøl om de kanskje antok det). For slike tilfeller må du faktisk ha et verktøy for å komme i snakk med flere kvinner på en gang. Det kan være at ei eller to av de parerer din ankomst med å gi de andre "åherregud, her kommer nå han og prøver seg-" blikket. Det kan du like godt besvare med å si noe i retning av at ja, her kommer du, det er da vel ikke uvant at det kommer en kar bort?

Til slutt: du er ikke den beste på small talk. Du trenger ikke være best. Du trenger å være litt bedre enn det du er. Klarer deg så lenge "vi har noe å snakke om" - ja, men det er det å ha noe å snakke om, da. Og da er det om å gjøre å klare å presentere deg sjøl, vise deg interessant på den tiden du greier å holde smalltalken gående.

Tenk litt på det som står over. Og så kan du ta deg en titt på de som lykkes veldig bra. Du vil legge merke til at de ikke setter alt inn på ei jente hele kvelden. De er mer i retning av tilstede for alle. Ref. det å komme i prat med flere jenter på en gang.

Og til slutt. Det å gi opp, det er det du ikke kan gjøre. Det vinner alle andre enn du på.

• Liker 1
Skrevet

Det med den festen var bare et eksempel, har opplevd utallige liknende tilfeller gjennom de siste ti årene. Noe med meg gjør at de aller fleste nesten overser meg, uten at jeg helt forstår hvorfor. Har fulgt med på andre, og det er vel skjelden jeg føler meg så ulikelig som når andre får masser av oppmerksomhet bare ved å være der, rett etter at jeg selv har prøvd å si hei til noen mens jeg står og prater med noen jeg kjenner fra før, og personen virker helt uinteressert.

Vel, jeg vinner kanskje ikke så mye på å si opp, men om realiteten er at jeg aldri kommer til å finne noen, så vil det være mye bortkastet tid for min del å prøve. Så det er jo egentlig dette jeg har lyst til å ha et konkret svar på, om jeg oppfattes som så lite attraktiv at jeg like gjerne bare bør godta situasjonen som den er, og heller gi opp, eller om det fins et reelt håp. Noe jeg tviler på at en psykolog vil komme til å svare ærlig på.

Skrevet

Du lot være å kommentere mitt tidligere innlegg, så da får jeg gi deg et nytt tips: Prøv AmIUgly på Reddit. Der får du brutalt ærlige svar hva gjelder utseende på stillbilder, i alle fall, i du kan også risikere å få en del riktig gode råd fra folk som vet hva de snakker om. Samt litt hets, som du må overse.

Ut over det virker det som om du har falt inn i et veldig uheldig tankemønster. Du vet selv hvor få det er som er så lite attraktive at de ikke har sjanse til å få seg en partner. Spørsmålet er heller hvor attraktiv partner du kan regne med å få deg, og i hvilke situasjoner det er realistisk for deg å treffe noen. Jeg sier ikke at det er enkelt for alle å finne seg en partner, men det er vanvittig mange uattraktive mennesker som klarer det (hvis det er lov å si), så det er ikke attraksjonsnivået i seg selv det står på.

Du virker fastlåst og ærlig talt ganske blind for de få gode rådene du har fått i denne tråden. 

Anonymkode: 5b1d1...699

Skrevet

Har sett på dette med dating coacher, men dette er vel egentlig bare vanlige folk som kanskje er litt over gjennomsnittet sosiale og vil tjene penger på det. Tviler egentlig på at jeg får noe ærlig svar på det jeg lurer på, mer ting som feks; spør ei tilfeldig jente på butikken om tlf nr. Noe jeg vil tro jeg vil få lite ut av. Mulig jeg tar feil, så vurderer fortsatt å prøve og se hva som skjer.

Hvor kan jeg finne ei "ukjent, seriøs, ærlig og intelligent jente/kvinne over nettet" som kan jeg meg ærlige tilbakemeldinger? hadde nok kanskje mer tro på dette.

Man kan selvfølgelig ha uflaks, men dette er som sagt før ikke snakk om et enkelt tilfelle. Har vanskelig for å forestille meg at det kun handler om uflaks når det gjelder såpass mange situasjoner gjennom såpass mange år.

Var inne på den siden du refererer til på reddit, og tenkte å prøve det for å se hva slags tilbakemeldinger jeg får. Var inne og så på noen tidligere poster, og der var mange rare tilbakemeldinger, men noen saklige og gode innimellom. Men det skader jo ikke å prøve.

Har prøvd meg flere ganger på jenter som etter min smak er ganske søte, men som mange andre har beskrevet som uattraktive. Har ikke fått så særlig mye mer ut av det.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor kan jeg finne ei "ukjent, seriøs, ærlig og intelligent jente/kvinne over nettet" som kan jeg meg ærlige tilbakemeldinger?

Melder meg frivillig jeg. Tuller ikke. Men, du får ikke vite et knyst om meg, annet enn at jeg er like gammel som deg.

Skrevet

Det er greit det, men skulle gjerne ha visst omtrent du er fra, så jeg vet at vi ikke kommer fra samme by :)

Skrevet

Skulle gjerne ha visst omtrent hvor du er fra, skulle det ha stått.

Skrevet
På ‎11‎/‎12‎/‎2017 den 21.07, AnonymBruker skrev:

Ingen som vet om det fins noen alternativ til psykolog for å få hjelp til problemer som dette?

Du er nok litt som meg, og mang andre norsk menn; hyggelig,snill, "normal, intelligent etc. Ingen av de tingene har noe å si for damer, de føler ikke attraksjon fordi du kan føre en hyggelig samtale. Hvordan tiltrekke hunkjønn?  Det er et tema som er skrevet hundrevis av bøker om, og som mange har dedikert livet sitt til å forstå. Personlig så har jeg også slitt med dette store deler av livet, og har gått inn i en reise som har tatt meg dypt inn i verdenen med sjekke-litteratur, psykologi og kommunikasjon. Til syvende og sist så måtte jeg forandre meg selv på et fundementalt plan,og gå inn i meg selv for å finne mine egne motivasjoner for dette. Det er også noe med det å tørre å være sårbar og autentisk foran en dame. Det er lite som er mer attraktivt enn en ærlig og autentisk mann.

Jeg ville foreslå at du begynner med et helgekurs med disse; http://www.sjekkeskolen.no/bootcamp.html

De vil gå gjennom hva damer ser etter, hvordan være den mannen etc. Og de tar deg med på shopping og kommer med forslag til stil/hårfrisyre ++ som gjør at du maksimerer ditt utseendet. OG det viktigste av alt er at de går ut på byn med deg og presser deg til å snakke med masse damer,og deretter evaluerer de interaksjonen (kroppspråk,toneleie,posisjonering ++) , og de kan fortelle deg om hun var interessert eller ikke, ettersom det er noe som menn flest ikke engang merker. Det er utrolig nyansert de små signalene en interessert dame gir fra seg.

Anonymkode: c5b90...577

Skrevet

Hvordan gikk det for deg etter å ha satt deg såpass mye inn i dette?

Et sånt helge arrangement hadde kanskje vært sunt, men ser at det er en god gjeng som skal samles, hadde nok følt meg ganske utilpass, og at de andre hadde tenkt at det ikke fins håp så jeg burde ikke ha vært der.

Skrevet

Siden du ikke er en kløpper på smalltalk er det kanskje greit å innse at det er lurt å gå for litt mer "dype" samtaletemaer. Det vil ikke si at du skal snakke om følelser og lignende, men gå mer i dybden på enkelte samtaletemaer, fortell om egne erfaringer og vær nysgjerrig på hennes tanker og erfaringer. Ja, så er det mange kvinner som ikke vil like deg uansett, men du danner nok et bedre fundament for at noen kvinner blir interessert. 

Det er vanskelig å vise seg fra sin beste side når man prøver seg på smalltalk på et keitete vis. Det gjelder meg også og jeg er kvinne. Samtidig synes jeg jo også selv at samtalen er gørrkjedelig og er ikke spesielt interessert i personen jeg snakker med heller. 

Anonymkode: 3775b...b60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...