Gå til innhold

Mista bind i do - what to do? :(

Fremhevede innlegg

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Forsøk #10 så fort du kan. 

Anonymkode: a2ad8...c55

? Tuller du? Hva er det? :) Prøver å ha litt galgenhumor her og ikke få panikk. I verste fall bruker jeg bøtte med plastpose til i morn, selv om det virker ekkelt.

Ts

Anonymkode: c60f6...007

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

? Tuller du? Hva er det? :) Prøver å ha litt galgenhumor her og ikke få panikk. I verste fall bruker jeg bøtte med plastpose til i morn, selv om det virker ekkelt.

Ts

#10 = Innlegg nr 10 i denne tråden: " Råd som ikke koster noe å forsøke: når alt vannet har sunket til normalt nivå i toalettet kan du fylle en vanlig bøtte full med vann og du heller alt oppi på en gang fra en halvmeters høyde. (Stopp før det evt. renner over dokanten) Er du heldig vil trykket fra vannmassen skyve videre problemet og kanskje løser alt seg da.  "

Anonymkode: 586f6...551

• Liker 3
Skrevet

Zalo er veldig effektivt for å få ting til å gli videre nedover i systemet. 

Anonymkode: f6fb7...a05

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper "jeg bare kaster det i do jeg, er jo på besøk, så det er ikke mitt problem" og alle "jeg gidder ikke ha søplekasse på badet"-folkene leser denne tråden.

Anonymkode: 2225b...2ac

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Zalo er veldig effektivt for å få ting til å gli videre nedover i systemet. 

Anonymkode: f6fb7...a05

Grønnsåpe også :Nikke:  MEN før nye midler eventuelt helles i wc, må mudinen skylles helt bort!

Anonymkode: 586f6...551

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Jeg håper "jeg bare kaster det i do jeg, er jo på besøk, så det er ikke mitt problem" og alle "jeg gidder ikke ha søplekasse på badet"-folkene leser denne tråden.

Anonymkode: 2225b...2ac

Håper jeg også.

Men dette løste seg med Mudin. Mudin skader ikke pakninger og rør. Siden noen her skrev at det kan gjøre skade tror jeg de mente Plumbo. Jeg ventet en halv time og skylte med en bøtte varmt vann. Nå fungerer det. :) Takk for alle gode råd.

Et tips er at det er kjekt å ha Mudin i hus selv om det koster litt mer enn for Plumbo.

Ts

• Liker 4
Skrevet
37 minutes ago, AnonymBruker said:

Det finnes et middel som løser opp til og med gamle filler, men det er mulig at du må få det av rørlegger. 

Anonymkode: 53ace...64e

Du mener sikkert Mudin. Man får ikke kjøpt det overalt. Det stemmer. Husker ikke hvor jeg kjøpte det sist, tror det var på en fargehandel, mulig Flugger.

Ts

Skrevet

Får kjøpt Mudin på Clas Olsson :)

• Liker 3
Skrevet

Mudin får man også kjøpt på Coop, så ganske tilgjengelig

Anonymkode: 557d3...862

• Liker 1
Skrevet

Er sikkert limet i bindet som har limt seg til et rør eller porselenet og så har bindet svelt opp sånn at det blokkerer. Du må bare prøve å stikke fingra inn å se om du får det løs om det er innen rekkevidde. Skal du bruke stakefjær så må dassen vekk uansett siden porselenet kan ta skade av fjæra. Men vegghengt do er lett å løsne, fjern eventuell silikon, og skru løs to bolter. Da er det bare å trekke rett av, og stikk rett på igjen etterpå og stramme boltene. Men anbefales ikke om du ikke har noen erfaring fra før. 

Mudin/andre midler vil nok ikke hjelpe med mindre de løser opp bindet/limet i bindet og det gjør ikke mudin og andre midler jeg vet om. Mudin tar mat/fett og dritt, men ikke bomull/tøy.

Anonymkode: aad8b...c0e

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mudin tar mat/fett og dritt, men ikke bomull/tøy.

Jo, det gjør det. Brukte Rento (samme som mudin) en gang ungen hadde stappet gummiproppen til badekaret oppi do, og den ble løst helt opp.

Anonymkode: 4667e...1f8

• Liker 1
Skrevet

Hvis doen er tett er det ikke sikkert det er så lurt å "stappe det lenger ned i systemet" :) Det kan gå spektakulært galt, renner kloakken fra alle naboene opp gjennom toalettet ditt :)

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Er sikkert limet i bindet som har limt seg til et rør eller porselenet og så har bindet svelt opp sånn at det blokkerer. Du må bare prøve å stikke fingra inn å se om du får det løs om det er innen rekkevidde. Skal du bruke stakefjær så må dassen vekk uansett siden porselenet kan ta skade av fjæra. Men vegghengt do er lett å løsne, fjern eventuell silikon, og skru løs to bolter. Da er det bare å trekke rett av, og stikk rett på igjen etterpå og stramme boltene. Men anbefales ikke om du ikke har noen erfaring fra før. 

Mudin/andre midler vil nok ikke hjelpe med mindre de løser opp bindet/limet i bindet og det gjør ikke mudin og andre midler jeg vet om. Mudin tar mat/fett og dritt, men ikke bomull/tøy.

Anonymkode: aad8b...c0e

Bindet rakk ikke å ese ut da jeg oppdaget det med en gang og hadde i Mudin og deretter en bøtte med varmt vann etter cirka halv time.

Ts

Skrevet

Tipper det sitter rett bak vannlåsen, ta armen så langt inn du kan så får du tak i det. Det sitter nok bare rett innenfor der man ikke kan se med øyet nedi skåle, men rett bak den gropa/veggen der. 

Anonymkode: 1d6d7...2f3

Skrevet

Bra det løste seg :) Nå når problemet er løst... er det lov å spørre: Hvorfor i alle dager trakk du ned et bind? Hvorfor ikke fiske det opp igjen da du oppdaget det? :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...