Gå til innhold

Mista bind i do - what to do? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var uheldig og mista et bind i toalettet for en halv time siden og skylte ned i det samme jeg oppdaga det.

Nå fylles hele toalettskåla med vann når jeg har prøvd å skylle ned og vannet trekker seg sakte tilbake. Hadde bare litt over en kvart flaske mudin som jeg helte ned i skåla. Kan det hjelpe og hvor lenge må den få stå før jeg skyller med varmt vann?

Og hva må jeg regne med at en rørlegger tar på en søndag?

Anonymkode: c60f6...007

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller kan jeg prøve å bruke en gaffel eller noe og se om jeg får bindet opp? Har ikke stakebånd. I morn kan jeg få noen til å hjelpe meg, men i mens må jeg jo ha tilgang til et toalett.... :(

ts

Skrevet

Det finnes et middel som løser opp til og med gamle filler, men det er mulig at du må få det av rørlegger. 

Anonymkode: 53ace...64e

Skrevet

Ooh detta kan bli dyrt for deg. Har du prøvd å stikke hånda di nedi for å se om det sitter fast rett bak vannlåsen? 

Du får ikke tak i stoff som du kan bruke slik i do på vanlig butikk, plumbo skal du ikke bruke. Så du må tilkalle rørlegger 

Anonymkode: d5d95...c1b

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjorde noe av det samme og fant et godt råd for å stake opp; tok en tom colaflaske og skar den i to, brukte den øverste delen og satte i vannet og dro opp og ned til vannet begynte å bevege seg som før. Trengte dermed heldigvis ikke ringe rørlegger. 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller kan jeg prøve å bruke en gaffel eller noe og se om jeg får bindet opp? Har ikke stakebånd. I morn kan jeg få noen til å hjelpe meg, men i mens må jeg jo ha tilgang til et toalett.... :(

ts

Gå på do på en vaskebøtte i mellomtiden.

Anonymkode: 586f6...551

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, bortebra skrev:

Jeg gjorde noe av det samme og fant et godt råd for å stake opp; tok en tom colaflaske og skar den i to, brukte den øverste delen og satte i vannet og dro opp og ned til vannet begynte å bevege seg som før. Trengte dermed heldigvis ikke ringe rørlegger. 

Lurt! :blomst:
Eller ts kan kjøpe en slik og bruke på mandag

avlopsapner.jpg

Fås på Jernia

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lurt! :blomst:
Eller ts kan kjøpe en slik og bruke på mandag

avlopsapner.jpg

Fås på Jernia

Ja, ideelt sett. My er vel " a poor man's option". Men det var ekstremt effektivt! 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes et middel som løser opp til og med gamle filler, men det er mulig at du må få det av rørlegger. 

Anonymkode: 53ace...64e

Det ville ikke jeg ha brukt! Det er en grunn til at det er frarådet å bruke slikt i wc, og grunnen er at det tærer både på pakninger (og det kan da bli kloakklekkasje med påfølgende vannskader i huset) og etseskader på porselenet som også kan gi lekkasjer.

• Liker 2
Skrevet

Råd som ikke koster noe å forsøke: når alt vannet har sunket til normalt nivå i toalettet kan du fylle en vanlig bøtte full med vann og du heller alt oppi på en gang fra en halvmeters høyde. (Stopp før det evt. renner over dokanten) Er du heldig vil trykket fra vannmassen skyve videre problemet og kanskje løser alt seg da. 

Anonymkode: a2ad8...c55

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, bortebra skrev:

Ja, ideelt sett. My er vel " a poor man's option". Men det var ekstremt effektivt! 

Det var veldig lurt funnet på :jepp: Takk for at du deler :blomst:

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Er bindet så langt oppe i systemet, slik at du ser det eller ka kjenne det? I så fall: På med bekyttelseshansker og prøv å få fisket tak i bindet

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar. Jeg har allerede hatt Mudin i skåla, ikke Plumbo. Men hadde ikke så mye. Skal prøve skylle ned med varmt vann om en stund og se om det har hjulpet. Joda, jeg kan bruke vaskebøtte til i morn, men hater tanken på det. Jeg forstår ikke helt hvordan det med colaflaska fungerer? Må ha inn alt sånt med teskje.

Det er forresten et temmelig nytt vegghengt toalett hvis det har noe å si.

Ts

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du får fisket tak i bindet med en heklekrok el.l.? NB: Pass på at du ikke skraper i porselenet med harde gjenstander av metall o.l., da det fører til skade på porselenet, som igjen kan føre til lekkasjer etterhvert.

• Liker 1
Skrevet

Dobørsta har funka bra her. dytter langt nedi skåla. pumper.... så skyller jeg. 

Anonymkode: ae4dc...89c

Skrevet
11 minutes ago, bortebra said:

Hvor stor flaske brukte du? Jeg kan jo prøve, men må vente litt til og se om mudin har hjulpet. Uansett skal jeg få noen til å stake opp i morn. Brukte du bare den øverste delen og gjorde som skrevet over?

Ts

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Dobørsta har funka bra her. dytter langt nedi skåla. pumper.... så skyller jeg. 

Anonymkode: ae4dc...89c

Kom bindet opp igjen da?

Ts

Skrevet

Forsøk #10 så fort du kan. 

Anonymkode: a2ad8...c55

Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Kanskje du får fisket tak i bindet med en heklekrok el.l.? NB: Pass på at du ikke skraper i porselenet med harde gjenstander av metall o.l., da det fører til skade på porselenet, som igjen kan føre til lekkasjer etterhvert.

Takk for advarselen. Jeg kan prøve med hansker og colaflasketrikset hvis ikke Mudin fungerer.

Ts

• Liker 1
Skrevet

1. På med hanske og kjenn om du får tak i det. 

2. Bruk dokost til å stake med om du ikke har vakumpumpe.

3.  Vent til vannet synker og hell en bøtte med vann i toalettet.

Anonymkode: 4667e...1f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...