AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #1 Skrevet 15. oktober 2017 Hei. Har tenkt til å ta opp dette med fastlege neste gang vi ses, men lurte på om noen har noen erfaringer... I årevis har jeg slitt med tilbakevendende urinveisinfeksjon - tror jeg da. Hyppighet er alt fra et par uker i mellom, til muligens over et halvt år, gjennomsnittlig går det nok et par måneder mellom hver gang. Det merkelige er at jeg aldri har hverken gått til fastlege eller fått antibiotika, for det har gått over av seg selv. Men ikke i løpet av en ukes tid, som virker å være det vanlige - men i løpet av en halv til en hel dag, som regel. Rekker liksom ikke å komme meg til lege før det er over, men til gjengjeld er jeg helt ubrukelig når det står på. Symptomene er hyppig vannlating, og det kan være litt smertefullt (litt som når man har så full blære at det er veldig ubehagelig, bare hakket verre). Gjør også stort sett småvondt og er ekstremt ubehagelig - oppriktig redd for å ikke klare å holde meg og - i løpet av få minutter etter siste dobesøk, så jeg blir rett og slett sittende på badet så lenge det varer. Synes jo det høres veldig ut som urinveisinfeksjon, men litt merkelig med varigheten og hyppigheten, og at det er litt mer vondt hele tiden (veldig "press") enn svien som jeg har lest er vanlig? Noen som har opplevd det samme, eller har tanker om hva det kan være? Det er egentlig utrolig sløvt å ikke ha tatt det opp med lege før nå, men ettersom det går så fort over så har jeg lett for å "glemme" det... Frem til jeg sitter her da, med nærmest konstant ubehag i underlivet, fryktelig vond rygg ettersom toalettet ikke er behagelig som langvarig sitteplass, har ikke hatt sjans til å sove noe i natt, og håper veldig på at det går over innen dagens planer evt må avlyses... Huff. Anonymkode: ca529...052
Belima Skrevet 15. oktober 2017 #2 Skrevet 15. oktober 2017 Les dette, kanskje det er til hjelp: http://www.urinveisinfeksjon.no/hva-er-urinvesinfeksjon-uvi/hva-er-urinvesinfeksjon-uvi/hyppig-urinveisinfeksjon/
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #3 Skrevet 15. oktober 2017 Har lest mye av det som er å lese, men finner ikke noe som virker som akkurat det jeg opplever. Anonymkode: ca529...052
Belima Skrevet 15. oktober 2017 #4 Skrevet 15. oktober 2017 Lurer på om du har fått sjekket blæra di? Kan være lurt å ha gjort det siden dette er et tilbakevendende problem. Be om en time hos en spesialist.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå