Gå til innhold

En enkelt rose på kisten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min far døde for noen måneder siden, det var da så mange tanker og hodet var ikke helt med. Jeg kom til å tenke på nå om jeg burde hatt med en rose og lagt på kisten? Er dette vanlig? Tradisjon? 

Vi hadde en stor bukett oppå kisten fra oss nærmeste, og en fra barnebarna. Jeg holdt også tale i kirken. Nå får jeg vondt inni meg når jeg tenker på at jeg (og ikke noen av de nærmeste ellers) la noen enkle roser på kisten inne i kirken eller ute ved graven. Hva er vanlig?

Anonymkode: a6398...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De gangene jeg har vært i begravelse har det vært kranser fra de nærmeste de fleste gangene. Ved et par anledninger har barn/barnebarn lagt en enkel rose på kisten. Jeg tenker at du ikke skal ha dårlig samvittighet fordi ingen la enkle roser på kisten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt valgfritt. Noen ønsker det, andre ikke. Husker da jeg var i begravelsen til min bestemor da jeg var miidre. Vi barna og mange av de voksne, la enkle roser oppå kisten før den skulle senkes ned i jorden. Den var delvis senket ned, men før de fortsatte la vi rosene på. Synes det var en fin måte å gjøre det på. Et spesielt øyeblikk <3 Men det er opp til en hver hva de ønsker å gjøre :) Ikke ha dårlig samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...