Gå til innhold

Ikke spør hvorfor folk er single


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du prater nok til koret her på singelforumet. 

Anonymkode: 5f7fb...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å svare at det jeg er ei bitch. Det stopper de fleste :P

Anonymkode: 4c184...dc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde single starte å stille masse spørsmål tilbake. Hevde det finnes sikkert noen bedre der ute, at de kastes bort tiden sin på partneren, at en dag vil de savne å være single, om de ikke tør å være alene så fant en partner av den grunn etc etc. 

Anonymkode: a0943...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Pleier aldri å spørre noen om det heller. 
Når folk har spurt meg når jeg var singel har jeg bare sagt "ikke så lett å finne den rette" "alt til sin tid " "nei det har jeg ikke tid til nå" " jeg vil ha balanse og elske meg selv før jeg forplikter meg til å  elske noen andre" avhengig av hvem som har spurt. 

Anonymkode: 8b425...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer bare "fordi jeg har valgt det". Verre er det ikke, folk mener ingenting vondt med det.

Anonymkode: 74f84...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier at jeg erfaringene mine med menn, gjør lungekreft mer attraktivt.

 

Anonymkode: 78508...5fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor treffer dere alle disse frekkingene? Jeg har hørt "er du singel", men aldri "hvorfor er du singel". Det har folk lite like med som hvorfor du har barn eller hvorfor du ikke har barn, eller hvorfor du er gift med en slyngel.

Anonymkode: 5e6d0...4c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer "fordi jeg ikke har truffet den rette". Som sant er. Jeg vil heller være singel enn å være sammen med en jeg bare liker litt eller passer halvveis sammen med. Finner jeg ikke drømmemannen som gjør livet bedre, og ikke forsurer det, så foretrekker jeg å være singel;)

Anonymkode: 0ceeb...eec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått høre den ofte. Og ofte av menn jeg er på date med. Har aldri spurt noen om det samme.

Anonymkode: f698f...058

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spørre tilbake det, f.eks "Hvorfor er du sammen med mannen din"? "Hvorfor har du barn"? Det er mange rare folk som finner sammen, og det er mange rare folk med barn, så man kan jo undre seg hva de ser i hverandre, og hvorfor de velger sette barn til verden ;)

Anonymkode: 361c5...c32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne å spørre folk hvorfor de er kjæreste med noen. 

Anonymkode: 125ec...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har fått høre den ofte. Og ofte av menn jeg er på date med. Har aldri spurt noen om det samme.

Anonymkode: f698f...058

Jupp.

hvorfor er du singel?

hvorfor har du ikke barn?

My god....

Anonymkode: 125ec...60d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C.Tramell

Det kan være de spør fordi de kjenner single de ser for seg kunne passe for deg, men først vil å finne ut om du er singel fordi du ikke vil ha kjæreste før de setter i gang med evt matching. De få gangene jeg har hørt noen stille en singel det spørsmålet har det vært for å finne ut om vedkommende er åpen for et nytt forhold eller ikke, og altså med tanke på å presentere dem for single venner.

Hadde det vært bedre å spørre om du er åpen for nye forhold? Da høres det kanskje litt mindre ut som man vil finne ut  om du er mannshater, kvinnehater eller homofil? Eller er det noe man uansett skal holde helt kjeft om? Jeg for min del synes det sistnevnte er verre, for da virker det som singellivet er noe stakkarslig og pinlig man skal forbigå i taushet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ser ut til å tenke at å være singel er en universell uønsket tilstand. At det aldri kan være snakk om et bevisst valg, men at man ved å være singel befinner seg "mellom partnere", nesten som å være arbeidsledig. "Ingen ny mann enda? :/ Åå, bare vent, snart dukker nok drømmemannen opp for deg også."

Anonymkode: 83869...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JeSuisLouise
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange ser ut til å tenke at å være singel er en universell uønsket tilstand. At det aldri kan være snakk om et bevisst valg, men at man ved å være singel befinner seg "mellom partnere", nesten som å være arbeidsledig. "Ingen ny mann enda? :/ Åå, bare vent, snart dukker nok drømmemannen opp for deg også."

Anonymkode: 83869...877

Dette opplevde jeg også da jeg var singel! Er så fascinerende at en persons kjærlighetsliv (eller evt mangel på et) er av så stor interesse for andre.. Møtte en tidligere kollega her om dagen og det første hun sa var: jeg hørte du har fått deg kjæreste! 

Altså, det er lov å stille spørsmål, men det finnes og noe som heter personlige grenser. Man sier jo ikke til en som er gift: hva i helvete er det mannen din ser i deg? Hvorfor er du gift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har fått høre den ofte. Og ofte av menn jeg er på date med. Har aldri spurt noen om det samme.

Anonymkode: f698f...058

SÅ irriterende! Menn: please, ikke spør den du dater hvorfor hun er singel (som oftest med bakgrunn av utseende hennes)...

Akkurat nå er jeg frivillig singel men har ikke blitt spurt om det heller på en god stund :)

Anonymkode: 7b1be...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...