AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #1 Skrevet 14. oktober 2017 Men ikke med vilje faktisk... hvorfor? Jeg kler datteren min på snart et år i skikkelig jentete klær, masse rosa og lyse fine farger. Gjerne kjole eller skjørt. Jeg har også kjøpt et sjokk rosa telt som hun kan ha på rommet sitt ved siden av den fine himmelsengen med rosa blomster på. Og vet dere hva? Jeg gleder meg til å kjøpe dukker og barbie til henne, og fortelle henne historier om tornerose, Snehvit og Rapunzel.. Og ikke nok med det, jeg kommer til å kjøpe kjøkkensett. Jeg kommer ikke til å bruke ordet "hen", jeg kommer ikke til å kjøpe biler og Batman på eget initiativ. Jeg kommer ikke til å kjøpe kjønnsnøytrale klær eller forklare at gutter og jenter er HELT LIKE, For det er de ikke, biologisk sett. Men... jeg kommer til å respektere henne, støtte henne, være der for henne.. og har hun lyst til å ha biler og spiderman så får hun det da.. Virker som det er så mye fokus på at man ikke skal tildele barna kjønn og at det er kun de voksnes feil. Men virkeligheten sier jo at vi er faktisk forskjellige.. selvfølgelig, kjønnsnøytrale leker som Lego og brettspill osv er jo helt klart innafor, men det er jo veldig gøy med disse rosa glitrete lekene. Hvorfor skal hun ikke kunne leke prinsesse? Jeg kommer aldri til å si til min datter at den eneste forskjellen på menn og kvinner er nedentil. Sorry. Virkeligheten er faktisk noe annet enn mange ønsker. Jeg kommer til å si til henne at "vi er alle mennesker, og alle er forskjellige. Noen er gutter, noen er jenter, noen er litt midt i mellom. Vi skal respektere hverandre". Vet ikke helt hva jeg ville med dette, fordi dette kjønnshysteriet begynner å irritere meg. At noen klikker på en ekstrahjelp i en klesbutikk fordi de ikke bare selger GRØNN OG BEIGE SPARKEBUKSE TIL HEN, eller "å likestille bort de biologiske forskjellene", det er dét jeg begynner å få litt opp i halsen. Ja, du får kalle meg 50 talls og at sånne som meg bidrar til å føre Norge bakover i tid... Anonymkode: cc17d...5ea 15
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #2 Skrevet 14. oktober 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: Ja, du får kalle meg 50 talls og at sånne som meg bidrar til å føre Norge bakover i tid... Anonymkode: cc17d...5ea Jeg kaller deg en helt vanlig mor. Jeg tror heldigvis det er et forsvinnende antall foreldre som faktisk kaller barna sine for Hen. Anonymkode: e6d2d...861 8
HalldirV2 Skrevet 14. oktober 2017 #3 Skrevet 14. oktober 2017 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men ikke med vilje faktisk... hvorfor? Jeg kler datteren min på snart et år i skikkelig jentete klær, masse rosa og lyse fine farger. Gjerne kjole eller skjørt. Jeg har også kjøpt et sjokk rosa telt som hun kan ha på rommet sitt ved siden av den fine himmelsengen med rosa blomster på. Og vet dere hva? Jeg gleder meg til å kjøpe dukker og barbie til henne, og fortelle henne historier om tornerose, Snehvit og Rapunzel.. Og ikke nok med det, jeg kommer til å kjøpe kjøkkensett. Jeg kommer ikke til å bruke ordet "hen", jeg kommer ikke til å kjøpe biler og Batman på eget initiativ. Jeg kommer ikke til å kjøpe kjønnsnøytrale klær eller forklare at gutter og jenter er HELT LIKE, For det er de ikke, biologisk sett. Men... jeg kommer til å respektere henne, støtte henne, være der for henne.. og har hun lyst til å ha biler og spiderman så får hun det da.. Virker som det er så mye fokus på at man ikke skal tildele barna kjønn og at det er kun de voksnes feil. Men virkeligheten sier jo at vi er faktisk forskjellige.. selvfølgelig, kjønnsnøytrale leker som Lego og brettspill osv er jo helt klart innafor, men det er jo veldig gøy med disse rosa glitrete lekene. Hvorfor skal hun ikke kunne leke prinsesse? Jeg kommer aldri til å si til min datter at den eneste forskjellen på menn og kvinner er nedentil. Sorry. Virkeligheten er faktisk noe annet enn mange ønsker. Jeg kommer til å si til henne at "vi er alle mennesker, og alle er forskjellige. Noen er gutter, noen er jenter, noen er litt midt i mellom. Vi skal respektere hverandre". Vet ikke helt hva jeg ville med dette, fordi dette kjønnshysteriet begynner å irritere meg. At noen klikker på en ekstrahjelp i en klesbutikk fordi de ikke bare selger GRØNN OG BEIGE SPARKEBUKSE TIL HEN, eller "å likestille bort de biologiske forskjellene", det er dét jeg begynner å få litt opp i halsen. Ja, du får kalle meg 50 talls og at sånne som meg bidrar til å føre Norge bakover i tid... Anonymkode: cc17d...5ea Jeg er enig i det meste her, bortsett fra følgende: Sitat Jeg kommer til å si til henne at "vi er alle mennesker, og alle er forskjellige. Noen er gutter, noen er jenter, noen er litt midt i mellom. Vi skal respektere hverandre". Selvfølgelig kommer jeg til å lære mine barn at alle mennesker skal respekteres uavhengig av deres "mentale kjønn". Edit: Gikk litt fort i svingene her, jeg er selvfølgelig enig i det du skrev der, jeg leste bare feil. Så stryk hele innlegget mitt fra hukommelsen din. Sorry! Endret 14. oktober 2017 av HalldirV2 1
Gjest Rosetelys Skrevet 14. oktober 2017 #4 Skrevet 14. oktober 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer til å si til henne at "vi er alle mennesker, og alle er forskjellige. Noen er gutter, noen er jenter, noen er litt midt i mellom. Vi skal respektere hverandre". Vi har da bare to kjønn. Mann og kvinne.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #5 Skrevet 14. oktober 2017 3 minutter siden, Rosetelys skrev: Vi har da bare to kjønn. Mann og kvinne. Transene da? Hva er en som går fra å være mann til kvinne? Er ikka hen nå en kvinne? Anonymkode: 70ff2...c4e
Gjest Rosetelys Skrevet 14. oktober 2017 #6 Skrevet 14. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Transene da? Hva er en som går fra å være mann til kvinne? Er ikka hen nå en kvinne? Anonymkode: 70ff2...c4e Enten er man mann eller så er man kvinne.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #7 Skrevet 14. oktober 2017 1 minutt siden, Rosetelys skrev: Enten er man mann eller så er man kvinne. Er forsåvidt enig, men noen er jo litt vanskelig å se på.. hehe:) ts Anonymkode: cc17d...5ea
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #8 Skrevet 14. oktober 2017 TAKK! Jeg trodde jeg var eneste.. ts. ♡ Anonymkode: cc17d...5ea 1
Gjest NotNaomi Skrevet 14. oktober 2017 #9 Skrevet 14. oktober 2017 Men Ts. Du skriver jo at hun får velge selv om hun vil ha typiske "gutteleker". Så du er jo på en måte politisk korrekt uansett :-) Jenter liker ofte rosa og lilla,men jeg er litt i tvil om det er pga at "alle andre" liker det. Barn påvirkes jo lettere enn voksne. Tror du er en ganske typisk jentemamma jeg. Min sønn ville ha dukkevogn. Det fikk han jo da,men han ville bare "rallykjøre"med den fordi den hadde hjul:-D velvel . Den varte ikke lenge for å si det sånn:-) Tror også det er forskjell på kjønn. Det er helt ok. Men en skal helst ikke legge føringer og påvirke for mye syns jeg . Barn har også en stemmerett:-) Har en venn som har tvillinggutter,og han ene har erklært seg som prinsesse. Helt skjønn. Men har bare typiske jenteleker og foreldre godtar og aksepterer . Tror barn må møtes på den de er. Og det ser jo ut til at du vil det Ts. Tror du er som vanlige foreldre:-)
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #10 Skrevet 14. oktober 2017 Jeg prøvde faktisk å få tak i rosa til en liten jentebaby for noen uker siden, men endte opp med aprikos og mint. Så galt har det blitt 😡 Anonymkode: 22a96...cb1 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #11 Skrevet 14. oktober 2017 Det er bare tull det med hen. Greit om man er født tvekjønnet - Ungene har sine favorittfarger.- Mine elsker rosa og lilla, men 9 åringen min syns rosa er barnslig nå, så nå er det lilla og blå som er favoritten. Anonymkode: 0036d...c3f 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #13 Skrevet 14. oktober 2017 1 time siden, Rosetelys skrev: Enten er man mann eller så er man kvinne. Ah ok, så det er en mann som ser ut som en kvinne. Got it. Anonymkode: 70ff2...c4e 1
RoH Skrevet 15. oktober 2017 #14 Skrevet 15. oktober 2017 Det feminine er vakkert. Snakker da ikke om det rent visuelle, men omsorgen kjærligheten en kvinne kan vise til sin familie og andre mennesker som trenger det. Men det er jo greit å tenke over at verden ikke bare består av enhjørninger som fiser regnbuer også. 1
Bakepulver Skrevet 15. oktober 2017 #15 Skrevet 15. oktober 2017 17 minutter siden, RoH skrev: Det feminine er vakkert. Snakker da ikke om det rent visuelle, men omsorgen kjærligheten en kvinne kan vise til sin familie og andre mennesker som trenger det. Men det er jo greit å tenke over at verden ikke bare består av enhjørninger som fiser regnbuer også. Det er greit å tenke over at verden er fargefull! 1
Thyra Skrevet 15. oktober 2017 #16 Skrevet 15. oktober 2017 8 timer siden, Rosetelys skrev: Enten er man mann eller så er man kvinne. Hva med de som fødes som intersex, dvs med uklare kjønnskarakteristika? Før bestemte man bare at de var jenter og opererte dem deretter, siden det var enklest. I dag har man gått litt bort i fra det. Hvordan ville du ha møtt et barn med vagina og mikropenis? Hvilket kjønn ville du insistert på at vedkommende var? 1
Thyra Skrevet 15. oktober 2017 #17 Skrevet 15. oktober 2017 Forresten ts, kjøkkensett er noe både jenter og gutter ofte liker å leke med. 1
RoH Skrevet 15. oktober 2017 #18 Skrevet 15. oktober 2017 2 timer siden, Thyra skrev: Hva med de som fødes som intersex, dvs med uklare kjønnskarakteristika? Før bestemte man bare at de var jenter og opererte dem deretter, siden det var enklest. I dag har man gått litt bort i fra det. Hvordan ville du ha møtt et barn med vagina og mikropenis? Hvilket kjønn ville du insistert på at vedkommende var? Ganske marginal gruppe 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #19 Skrevet 15. oktober 2017 Ut fra det du skriver så høres du ut som en helt vanlig mamma, men at du gjerne ønsker å være litt trassig. Så sånn sett så er du kanskje litt uvanlig, bare ikke akkurat på den måten du kanskje ønsket Anonymkode: d97e2...787 9
Gjest Coolaid Skrevet 15. oktober 2017 #20 Skrevet 15. oktober 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Men ikke med vilje faktisk... hvorfor? Jeg kler datteren min på snart et år i skikkelig jentete klær, masse rosa og lyse fine farger. Gjerne kjole eller skjørt. Jeg har også kjøpt et sjokk rosa telt som hun kan ha på rommet sitt ved siden av den fine himmelsengen med rosa blomster på. Og vet dere hva? Jeg gleder meg til å kjøpe dukker og barbie til henne, og fortelle henne historier om tornerose, Snehvit og Rapunzel.. Og ikke nok med det, jeg kommer til å kjøpe kjøkkensett. Jeg kommer ikke til å bruke ordet "hen", jeg kommer ikke til å kjøpe biler og Batman på eget initiativ. Jeg kommer ikke til å kjøpe kjønnsnøytrale klær eller forklare at gutter og jenter er HELT LIKE, For det er de ikke, biologisk sett. Men... jeg kommer til å respektere henne, støtte henne, være der for henne.. og har hun lyst til å ha biler og spiderman så får hun det da.. Virker som det er så mye fokus på at man ikke skal tildele barna kjønn og at det er kun de voksnes feil. Men virkeligheten sier jo at vi er faktisk forskjellige.. selvfølgelig, kjønnsnøytrale leker som Lego og brettspill osv er jo helt klart innafor, men det er jo veldig gøy med disse rosa glitrete lekene. Hvorfor skal hun ikke kunne leke prinsesse? Jeg kommer aldri til å si til min datter at den eneste forskjellen på menn og kvinner er nedentil. Sorry. Virkeligheten er faktisk noe annet enn mange ønsker. Jeg kommer til å si til henne at "vi er alle mennesker, og alle er forskjellige. Noen er gutter, noen er jenter, noen er litt midt i mellom. Vi skal respektere hverandre". Vet ikke helt hva jeg ville med dette, fordi dette kjønnshysteriet begynner å irritere meg. At noen klikker på en ekstrahjelp i en klesbutikk fordi de ikke bare selger GRØNN OG BEIGE SPARKEBUKSE TIL HEN, eller "å likestille bort de biologiske forskjellene", det er dét jeg begynner å få litt opp i halsen. Ja, du får kalle meg 50 talls og at sånne som meg bidrar til å føre Norge bakover i tid... Anonymkode: cc17d...5ea Hva er politisk ukorrekt? Tror du er mer opptatt av å være annerledes enn du faktisk er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå