AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #1 Del Skrevet 14. oktober 2017 Har noen bokser med kokosmelk som går ut på dato straks. Tenkte derfor å lage noen retter som jeg kan putte i fryseren. Er alltid kjekt med ferdiglaget mat som man bare kan tine opp i en stresset hverdag. Så lurer jeg på om kanskje kokosmelken vil skille seg etter en tur i fryseren? Der pleier å gå fint med alt annet så lenge jeg tiner opp langsomt og i kjøleskap, men ble plutselig usikker på kokosmelk. Noen som har prøvd? Anonymkode: 55591...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
H80 Skrevet 14. oktober 2017 #2 Del Skrevet 14. oktober 2017 (endret) Kokosmelken holder seg best i boksen, regner med at det er hermetikkbokser. De tåler sikkert et år til i romtemperatur. Endret 14. oktober 2017 av H80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #3 Del Skrevet 14. oktober 2017 Det funker helt fnt Anonymkode: 3947e...2ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #4 Del Skrevet 14. oktober 2017 1 time siden, H80 skrev: Kokosmelken holder seg best i boksen, regner med at det er hermetikkbokser. De tåler sikkert et år til i romtemperatur. Ha, det er hermetikk, men kokosmelk blir gjerne litt harsk i smaken når den går ut på dato. Vil gjerne vite om noen har erfaringer med å fryse retter med kokosmelk i. Anonymkode: 55591...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #5 Del Skrevet 14. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det funker helt fnt Anonymkode: 3947e...2ad Ok, så den skiller seg altså ikke eller blir merkelig i smaken? Anonymkode: 55591...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 14. oktober 2017 #6 Del Skrevet 14. oktober 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, så den skiller seg altså ikke eller blir merkelig i smaken? Anonymkode: 55591...4ac Jeg fryser retter med kokosmelk og synes resultatet blir helt greit. Det eneste du må passe på er å varme retten litt forsiktig (Altså ikke sette platen på fullt og la det fosskoke i flere minutter. Min kjære har nemlig prøvd det...) for å unngå at det skiller seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
H80 Skrevet 15. oktober 2017 #7 Del Skrevet 15. oktober 2017 Hermetisk kokosmelk har lang holdbarhet. Den blir ikke plutselig harsk etter å ha "gått ut på dato", den holder seg i uker og måneder etter datoen som står på boksen, spesielt i norsk klima der vi gjerne har 18 grader i kjøkkenskapet i stedet for 26 som er vanlig andre steder i verden. Hvis noen har gått på en smell og kjøpt masse kokosmelk for ett eller to år siden, mer enn de kan bruke de neste par månedene, er det sikkert fornuftig å fryse det ned. For alle andre: ta det med ro, sett boksene i kjøleskapet og lag litt mer mat som inneholder kokosmelk den neste tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå