Gå til innhold

trenger lappen snarest men


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt 3 kjøretimer i løpet av en mnd, og det ser ut som det blir slik lang tid framover....

Vil det ta lang tid før jeg får lappen da?

Skal ta på automat og kjører ganske greit fint.

Anonymkode: 39303...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

liksom 3 kjøretimer omtrent hver mnd er jo ingentiing.. lang ventetid :(

Anonymkode: 39303...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke finne et slikt intensivkurs da? 

Anonymkode: 55d2a...74d

Hva er det da? Aldri hørt om

Anonymkode: 39303...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sterk teoretisk går det praktiske ofte lettere. 

Mange kjørelærere sier at eleven må ha øvelseskjørt minst 6 måneder før de får kjøre opp. Der er og mye obligatorisk du skal igjennom, så å si at du kjører ganske fint etter 3 timer er din subjektive vurdering. 

Anonymkode: 8e22e...2c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det da? Aldri hørt om

Anonymkode: 39303...396

Mange kjøreskoler tilbyr slike kurs der man tar lappen over kortere tid, men mye mer intensivt. 

Prøv å se på nettsidene til kjøreskolene i ditt område om det står noe der, eller ring til de og hør om de har det.

Anonymkode: 55d2a...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også nødt til å få lappen fortest mulig. Har øvelseskjørt siden i sommer, men hadde min første kjøretime nå forrige uke (er over 25 så slipper store deler av trafikalt grunnkurs, og kan øvelseskjøre uten å ha tatt noe).

Jeg har meldt meg opp til oppkjøring i slutten av november. Det var så lange køer. Og så ringte jeg rundt til kjøreskole med gode skussmål for å høre om noen av de kunne tilrettelegge slik at jeg rekker å bli ferdig med alt det obligatoriske. Fant en skole som tilrettela som bare pakker  (men jeg har en fleksibel jobb, så det hjelper jo på).

Under den første kjøretimen mente læreren at jeg burde klare lappen fint til oppkjøringen om halvannen måned. Jeg kjører også opp med automat. Og så øvelseskjører jeg med kjæresten hver dag.

Hvor i landet bor du? Kan jo tipse deg om skolen jeg er meldt opp på. Der er de fleksible!

Anonymkode: 93d1d...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 kjøretimer på en måned er jo en del, da. Du har sikkert dobbelttimer? 

Men du bør kjøre privat i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også nødt til å få lappen fortest mulig. Har øvelseskjørt siden i sommer, men hadde min første kjøretime nå forrige uke (er over 25 så slipper store deler av trafikalt grunnkurs, og kan øvelseskjøre uten å ha tatt noe).

Jeg har meldt meg opp til oppkjøring i slutten av november. Det var så lange køer. Og så ringte jeg rundt til kjøreskole med gode skussmål for å høre om noen av de kunne tilrettelegge slik at jeg rekker å bli ferdig med alt det obligatoriske. Fant en skole som tilrettela som bare pakker  (men jeg har en fleksibel jobb, så det hjelper jo på).

Under den første kjøretimen mente læreren at jeg burde klare lappen fint til oppkjøringen om halvannen måned. Jeg kjører også opp med automat. Og så øvelseskjører jeg med kjæresten hver dag.

Hvor i landet bor du? Kan jo tipse deg om skolen jeg er meldt opp på. Der er de fleksible!

Anonymkode: 93d1d...d72

Befinner meg i telemark, hvor er kjøreskolen du er på da?

Anonymkode: 39303...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, penny_ skrev:

3 kjøretimer på en måned er jo en del, da. Du har sikkert dobbelttimer? 

Men du bør kjøre privat i tillegg.

Hadde to dobbeltimer, de to andre var enkeltimer :/ 

Anonymkode: 39303...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøreopplæring er en utdanning. 

Det anbefales at du øvelseskjører i to år før du begynner med det obligatoriske. 

Til sammenligning tar det tre år å utdanne seg til å bli politimann. Så førerkort er seriøse greier, ikke noe man tar i en fei.

Anonymkode: 97de1...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...