Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan frakter dere bunad på fly? 

Både på flyet og ved venting på flybytte, osv? 

Har aldri gjort det før, så vet ikke helt hvordan det blir enklest å gjøre det. 

Anonymkode: 23ade...da7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håndbagasje! Den har såpass stor verdi at flyselskapene selv anbefaler at man har den med som håndbagasje. 

Anonymkode: 0f12b...c55

• Liker 2
Skrevet

Bunaden pakkes som håndbagasje, noe flyselskapene selv anbefaler. 

Skrevet

Det er jeg klar over, ja.

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg klar over, ja.

Hva er det du lurer på da? Hvordan du pakker den i håndbagasjen? :klo:

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, The Kitten skrev:

Hva er det du lurer på da? Hvordan du pakker den i håndbagasjen? :klo:

Ja, hvordan gjøre det mest praktisk. Er jo ikke så veldig praktisk å drive å drasse rundt på en hel bunad + tilbehør på en flyplass og det må jo få plass i flyet, osv. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan frakter dere bunad på fly? 

Både på flyet og ved venting på flybytte, osv? 

Har aldri gjort det før, så vet ikke helt hvordan det blir enklest å gjøre det. 

Bunader har forsikringsselskapene gjentatte ganger gitt beskjed om at skal fraktes som håndbagasje. Alt søvet også. Du kan måtte pakke opp alt sølvet i sikkerhetskontrollen. Det du og må undersøke er om du har forsikring som dekker bunaden med tilbehør. 

Jeg har bunadspose til min bunad. Skulle jeg hatt den med på reise med fly ville jeg kjøpt en skikkelig dress-frakte-veske/pose. 

Anonymkode: 3c6ac...d83

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvordan gjøre det mest praktisk. Er jo ikke så veldig praktisk å drive å drasse rundt på en hel bunad + tilbehør på en flyplass og det må jo få plass i flyet, osv. 

En liten trollekoffert gjør og nytten. 

Anonymkode: 3c6ac...d83

• Liker 1
Skrevet

Bunaden i dresspose og sølv i ryggsekk. 

Skrevet

Brettet den forsiktig sammen i trillekoffert :) 

Skrevet

Har den i bunadspose, og pakker ned bunad og sølv i en liten trillekoffert som får plass i hattehyllen. Er ikke verre enn det... Eneste problemet er at du må sørge for å albue deg frem i køen ved boarding så du er sikker på å få plass i hattehyllen over setet ditt. 

Anonymkode: 41710...838

Skrevet

Jeg pakker bunaden ned i en egen bunadspose fra Husfliden. Og jeg folder, jeg bretter ikke. Sølvet som er pakket sep. i plast ligger i en egen låsbar eske. Skjorten stryker jeg på hotellet eller hos den/de jeg bor hos. 

Skrevet

Kona reiste en gang i bunad. Det frarådes på økonomi. Trangt i setet. Og nekt for all del de ved siden av deg å spise/drikke. Også umulig å gå på do. Men hun sparte bagasjekostnaden for ekstra kolli

Anonymkode: b7f46...330

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kona reiste en gang i bunad. Det frarådes på økonomi. Trangt i setet. Og nekt for all del de ved siden av deg å spise/drikke. Også umulig å gå på do. Men hun sparte bagasjekostnaden for ekstra kolli

Jeg skal jo ikke ha den på meg.

Skrevet
På ‎14‎.‎10‎.‎2017 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Pakker den ned i kabinkoffert.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke nekte andre passasjerer å spise og drikke. Da får man bestille en hel seterad for seg selv, og gjerne den bak og foran også i tilfelle noen åpner en brus på uvørent vis... 

Anonymkode: 41710...838

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle hun betale for ekstra kolli? Ta den med i håndbagasjen, i en cabinkoffert-størrelse. Funker helt greitt! Det er jo dumt om den er blitt møkkete før hun er kommet frem.....

Skrevet
3 timer siden, reiseglad skrev:

Hvorfor skulle hun betale for ekstra kolli? Ta den med i håndbagasjen, i en cabinkoffert-størrelse. Funker helt greitt! Det er jo dumt om den er blitt møkkete før hun er kommet frem.....

Hun hadde den vanlige bagasjen som kabinkoffert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...