Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #1 Skrevet 22. januar 2005 hvorfor blir silikon pupper nærmest heiet fram, når kjønnsleppe reduksjon blir uglesett? er det fordi silikon er blitt mer vanlig og gammelt nytt? Eller er det fordi kjønnsleppene sitter på et område som kanskje enda er litt tabu? små pupper er tross alt ikke et fysisk problem. ingen får ubehag (annet i hodet) ved å være flatbrystet. kjønnslepper kan faktisk være lange nok til å skape ubehag. tenk en tynn skinnfelle som plutseligglir ut på siden av trusestrikken og gniser mens man er på spinning time. ikke behagelig- det kan jeg skrive under på. så derfor: hva er det som gjør at det er godtatt å ta en plastisk operasjon?
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #2 Skrevet 22. januar 2005 DET SAMME SPØR JEG OM!!!! Bare tull sier jeg...folk eier jo ikke egne meninger her i landet!
Gjest Lilipi:) Skrevet 22. januar 2005 #3 Skrevet 22. januar 2005 Jeg for min del synes at det er mer "akseptabelt" om jenter opererer kjønnsleppene pga ubehag enn hvis ungjenter tar silikon i puppene for å se mer "sexy" ut. Har følelsen av at silikon i brystene er like vanlig som intimpiercing er for tiden. Helt sykt. Jeg kan forstå de som tar silikon fordi de har ammet og fått hengepupper i ung alder, elelr de som virkelig har komplekser for sine helt flate bryster, men å ta silikon for å få bryster på størrelse med Aylar og Lene Alexandra, er for meg kvalmt. De som har b-cup og oppover fra før av burde ikke fått lov en gang ... :/
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2005 #4 Skrevet 22. januar 2005 DET SAMME SPØR JEG OM!!!! Bare tull sier jeg...folk eier jo ikke egne meninger her i landet! Folk eier hvertfall egne meninger her inne..
Gjest Rimfrost Skrevet 22. januar 2005 #5 Skrevet 22. januar 2005 Jeg mener at alt som går utover helsa di, psykisk eller fysisk burde være fult akseptert. Å ha megastore komplekser for de små puppene sine kan sikkert være like ille som store kjønnslepper... Det er ikke alltid slik at det er de fysiske lidelsene som er værst og har man blitt mobbet og plaget pga et eller annet ved utseende sitt kan en operasjon faktisk gjøre mirakler for selvbildet. Er enig i at jenter som tar silikon kun for "karrieren" sin (hvis man kan kalle det å posere naken på forsiden av et blad for noen karriere) er en smule korttenkt. Å basere hele livet og hele karrieren sin på utsendet er ikke lurt. Men det får selvsagt være demmes sak.
CeeCee Skrevet 28. januar 2005 #6 Skrevet 28. januar 2005 hvorfor blir silikon pupper nærmest heiet fram, når kjønnsleppe reduksjon blir uglesett? er det fordi silikon er blitt mer vanlig og gammelt nytt? Eller er det fordi kjønnsleppene sitter på et område som kanskje enda er litt tabu? små pupper er tross alt ikke et fysisk problem. ingen får ubehag (annet i hodet) ved å være flatbrystet. kjønnslepper kan faktisk være lange nok til å skape ubehag. tenk en tynn skinnfelle som plutseligglir ut på siden av trusestrikken og gniser mens man er på spinning time. ikke behagelig- det kan jeg skrive under på. så derfor: hva er det som gjør at det er godtatt å ta en plastisk operasjon? Hei anonym! Fra mitt ståsted er det å slite fysisk, like ille som å slite psykisk. Begge deler er vondt for den som opplever det. Så jeg mener at folk får gjøre som de vil, enten det er av fysiske eller mentale grunner. Det er jo like viktig å ha en god mental helse, som det er å ha en god fysisk helse! Hadde jeg brydd meg om hva alle måtte mene om at jeg har forstørret brystene, så hadde jeg aldri gjort det. Jeg har vært veldig åpen om det til mine nære venner, for de ville mest sannsynlig lagt merke til det i bikinisesongen uansett. De vet også at jeg har ønsket meg dette i ti år, og var veldig støttende. Jeg har ikke fått noen negative reaksjoner. Uansett får folk mene hva de vil. Vhis de ønsker å tro at jeg gjorde dette for å gjøre meg sexy for gutta, så må de tro så mye de vil.... Jeg har en samboer som jeg elsker og vil ikke bytte ham ut mot noen... Hilsen CeeCee!
Gjest Ninakanin Skrevet 28. januar 2005 #7 Skrevet 28. januar 2005 Jeg har faktisk ikke møtt så mange jenter som vil ha like store pupper som aylar og gjengen.. De fleste vil bare ha litt større pupper så de kan gli inn i mengden, ikke skille seg ut verken den ene eller andre veien. Så dette med at man pumper brystet fullt av silikon er nok litt mytebelagt. Og når det gjelder å operere kjønnsleppene så er vel det helt ok hvis de faktisk plager en fysisk, eller psykisk i den grad at det hemmer en i hverdagen. Jeg var faktisk ikke klar over i hvilken stor grad selvbildet, atferden og egentlig hele meg var styrt og påvirket av puppene mine. Nå når jeg har fikset på dem har jeg innsett at jeg tydeligvis slet mer med det enn jeg trodde, for nå har jeg det veldig bra.
Gjest gjest 0 Skrevet 28. januar 2005 #8 Skrevet 28. januar 2005 Jeg er enig med det som sies her: Så lenge det er noe som virkelig plager en person psykisk eller fysisk er det bare å fikse på det! Men det bør være såpass ille at det går utover livskvaliteten. Mange klarer seg greit med en størrels A/AA i pupper, mens for noen er dette så ille at de ikke klarer å tenkte på noe annet. Og da går det selvfølgelig ut over livskvalitet. Men nå skal det sies, at det finnes unntak. Når en 16 år gammel jente plages psykisk pga for små pupper mener jeg at hun ikke burde få silikon/saltvannsinnlegg. Alt forandrer seg med årene så man bør være forsiktig med å endre på noe for tidlig. Selv har jeg hatt plastisk kirurgi pga både fysiske og psykiske plager. Men jeg føler at jeg var gammel nok til å ta den avgjørelsen da jeg gjorde det. Og at staten støttet min operasjon mener jeg er et bevis på at det var nødvendig. Ikke at jeg trenger å bevise det for noen, men siden jeg alltid har vært imot plastisk kirurgi er det viktig for meg å vite at det ikke bare er noe jeg selv henger meg opp i. Pam
CeeCee Skrevet 28. januar 2005 #9 Skrevet 28. januar 2005 Jeg har faktisk ikke møtt så mange jenter som vil ha like store pupper som aylar og gjengen.. De fleste vil bare ha litt større pupper så de kan gli inn i mengden, ikke skille seg ut verken den ene eller andre veien. Så dette med at man pumper brystet fullt av silikon er nok litt mytebelagt. Og når det gjelder å operere kjønnsleppene så er vel det helt ok hvis de faktisk plager en fysisk, eller psykisk i den grad at det hemmer en i hverdagen. Jeg var faktisk ikke klar over i hvilken stor grad selvbildet, atferden og egentlig hele meg var styrt og påvirket av puppene mine. Nå når jeg har fikset på dem har jeg innsett at jeg tydeligvis slet mer med det enn jeg trodde, for nå har jeg det veldig bra. Geeezzz, Nina! Du er såååå flink å uttrykke deg! Må skrive under på dette også jeg!
Gjest Ninakanin Skrevet 28. januar 2005 #10 Skrevet 28. januar 2005 :bukke: Takk! Ser vi ofte er enige om ting som dreier seg om akkurat dette Mon tro hvorfor?!
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2005 #11 Skrevet 28. januar 2005 en "godkjent" plastisk operasjon er jo operasjon av utstående ører på barn. og det er faktisk like mye en kosmetisk operasjon som brystforstørrelse... (bortsett fra at det stort sett blir utført på barn!) liza
CeeCee Skrevet 28. januar 2005 #12 Skrevet 28. januar 2005 en "godkjent" plastisk operasjon er jo operasjon av utstående ører på barn. og det er faktisk like mye en kosmetisk operasjon som brystforstørrelse... (bortsett fra at det stort sett blir utført på barn!) liza (Håper du skjønner dette er ironisk ment ) Jammen... eh... De blir jo ERTET! Og MOBBET!!!! Gud forby! Kan ikke ha noe av det, for når de er 19 år, vil de være sååååå usikre på seg selv, og begynne å ta plastiske operasjoner for å få ørene tettere inntil hodet. Så når de er 20 er de ikke fornøyd med magen, og må ta mageplastikk. Men lårene og rompa passer ikke magen nå, så når de er 21, da må de fettsuge litt der. Så må de jo selvsagt ha pupper som står i stil med resten, så da tar de silikon... og litt botox i leppene, og en mini facelift når de er 23 år samtidig med ett lite øyelokksløft for å være sikker.... Måtte bare sette ting veldig på spissen.... Det virker som det er slik enkelte her inne tenker om folk som tar plastiske operasjoner....
CeeCee Skrevet 28. januar 2005 #13 Skrevet 28. januar 2005 :bukke: Takk! Ser vi ofte er enige om ting som dreier seg om akkurat dette Mon tro hvorfor?! Hehe! Er vel fordi vi begge er oppegående, intelligente og open-minded mennesker!
Gjest Ninakanin Skrevet 28. januar 2005 #14 Skrevet 28. januar 2005 Neeeeei, tror du det? :klø: Sist jeg sjekket var vi hjernedøde silikon-berter som har en ting i hodet, nemlig å operere oss flotte sånn at andre folk skal like oss.
Dina Skrevet 28. januar 2005 #15 Skrevet 28. januar 2005 DET SAMME SPØR JEG OM!!!! Bare tull sier jeg...folk eier jo ikke egne meninger her i landet! Eller kanskje er det akkurat det de gjør???!!!!!
Gjest Ninakanin Skrevet 28. januar 2005 #16 Skrevet 28. januar 2005 Eller kanskje er det akkurat det de gjør???!!!!!
Gjest Ninakanin Skrevet 28. januar 2005 #17 Skrevet 28. januar 2005 så derfor: hva er det som gjør at det er godtatt å ta en plastisk operasjon? Jeg for min del skøv hele tanken i fra meg i mange år, fordi jeg var livredd for hva folk skulle tenke om meg. Men så traff jeg ei venninne, og hun gjorde at jeg fikk rene åpenbaringen. Alle mytene omkring silikoninnlegg forsvant som dugg for solen, det var jo ikke teite blondiner som la inn 500ml i hvert bryst jo, det var helt vanlige jenter som la inn akkurat passe. Jeg ble veldig paff, og tankene ble satt i sving. Nå er det litt over 4 mnd siden operasjonen min, og jeg angrer ikke i det hele tatt. Hva som gjør det så godkjent vet jeg ikke, men for min egen del var det at jeg innså at jeg måtte gjøre dette for min egen del, og ikke være redd for folks meninger.
Gjest Melk Skrevet 28. januar 2005 #18 Skrevet 28. januar 2005 Jeg håper bare folk tenker seg godt om og ikke regner med at komplikasjoner hender alle andre. Har selv fått infeksjon etter operasjon som førte til et enormt lilla utstående arr og uker på sykehus, samt ny operasjon for å rette opp arret. Hele området er i dag uten følelse. Dette kan skje hvem som helst. Er jo innmari trist om dette da skulle skje på kjønnsleppene, eller føre til en ikke-eksiterende brystvorte.
Gjest Ninakanin Skrevet 28. januar 2005 #19 Skrevet 28. januar 2005 Du har alltid så lyse vinklinger på ting, melk!
Gjest Melk Skrevet 28. januar 2005 #20 Skrevet 28. januar 2005 Du har alltid så lyse vinklinger på ting' date=' melk![/quote'] Sorry, ikke meningen å være kjip. Har hatt komplikasjoner (av annet slag) den andre gangen jeg har operert, som også har ført til laaang grotid og større arr. Jeg blir bare litt oppgitt når jeg leser om jenter som har tatt ulike frivillige operasjoner, og deretter er litt skuffet over at eks brystene er litt ulike i høyden osv. Skjønner jo at man gjerne vil se perfekt ut, særlig når man betaler masse. Men kropper lever ofte sitt eget liv, og da er kanskej ikke 1 cm ulik høyde det verste man kan ende opp med. Er derfor vikitg å være godt informert om verst tenkelig scenario.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå