Hanne67 Skrevet 13. oktober 2017 #1 Del Skrevet 13. oktober 2017 Jeg har tenkt å kjøpe meg ei turbukse som kan brukes både til sommerbruk og som skibukse. Jeg har sett på Fjällräven sine, og vurderer enten Vidda Pro eller Keb. Hvilken av de vil du anbefale, eller har du andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #2 Del Skrevet 14. oktober 2017 Jeg bruker bare en adidas overtrekksbukse som er passe vindtett og vannavisende jeg. Og bruker strømpebukse under når det blir kaldt, eventuelt to tykke. Blåser det skikkelig har jeg en overtrekksbukse ( umbro ) under også. Anonymkode: 0e8d0...d04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 14. oktober 2017 #3 Del Skrevet 14. oktober 2017 21 timer siden, Hanne67 skrev: Jeg har tenkt å kjøpe meg ei turbukse som kan brukes både til sommerbruk og som skibukse. Jeg har sett på Fjällräven sine, og vurderer enten Vidda Pro eller Keb. Hvilken av de vil du anbefale, eller har du andre forslag? Vidda pro er i hvert fall veldige behagelige, men krever litt jobb om du vil ha de vanntette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #4 Del Skrevet 14. oktober 2017 21 timer siden, Hanne67 skrev: Jeg har tenkt å kjøpe meg ei turbukse som kan brukes både til sommerbruk og som skibukse. Jeg har sett på Fjällräven sine, og vurderer enten Vidda Pro eller Keb. Hvilken av de vil du anbefale, eller har du andre forslag? Du må prøve og kjenne hvilken passform din kropp passer inn i. Jeg kjøpte en dyr bukse og den var håpløs vond å gå og bevege seg i. Til stillesitting er den helt ok. Husker ikke navn. Så kjøpte jeg en Norøna bukse. Den kunne jeg brukt 24/7 på grunn av veldig god passform. Anonymkode: 77b83...e17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 15. oktober 2017 Tusen takk for svar! Ja, jeg må nok ta meg en tur i butikken og prøve for passformen har alt å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannie Skrevet 15. oktober 2017 #6 Del Skrevet 15. oktober 2017 Kjøpte nettopp Ked selv, og den er helt fantastisk! Anbefaler den på det sterkeste 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker bare en adidas overtrekksbukse som er passe vindtett og vannavisende jeg. Og bruker strømpebukse under når det blir kaldt, eventuelt to tykke. Blåser det skikkelig har jeg en overtrekksbukse ( umbro ) under også. Anonymkode: 0e8d0...d04 Eehh trur ikke du går spesielt mye på fjellet? Du høres iallefall ikke ut som en typisk fjellvandt person. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #7 Del Skrevet 15. oktober 2017 Du bør, som andre her skriver, prøve for passform og så må du se på hva du skal bruke buksen til - da tenker jeg på terreng, årstid etc. Jeg har en bukse fra Gaupa som jeg bruker mye på sommerstid. Men den tåler ikke så mye karrig terreng og har begynt å få huller her og der. Og så liker jeg godt Fjällräven og McKinley. På fjellet på vinteren bruker jeg Fjällräven eller Norrønna Anonymkode: 973b8...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter #8 Del Skrevet 15. oktober 2017 Tusen takk for innspill! Jeg skal bruke den mest i skogsterreng, - driver med turorientering og går mye på tur i skogen ellers. Det hadde også vært greit å bruke den når jeg går på ski om vinteren. Jeg trenger ei slitesterk bukse da jeg kommer borti greiner og annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #9 Del Skrevet 15. oktober 2017 Passform er alt, så du må ta deg en tur til butikken å prøve. Jeg har har Norønna bukser , Arc`teryx bukser og Nordheim bukser som er supre for meg, Fjellraven bukser er ikke god passform for meg. Anonymkode: 4e588...224 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #10 Del Skrevet 15. oktober 2017 Fjellreven er veldig bra kvalitet og tåler mye juling. Keb-buksa kommer nå også i "curved", pluss at de har forskjellige lengder på beina, vær obs på det. Personlig ville jeg aldri gått med den buksa på ski, men det er fordi jeg enten går på skøyteski med høy intensitet og da bruker jeg Swix, eller på toppturer og da bruker jeg Norrøna. Men Keb er favoritten på lange turer i variert terreng på vår/sommer/høst, teltturer osv. Anonymkode: 30ecf...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #11 Del Skrevet 15. oktober 2017 Spørsmålet er, hvilken bruk? Keb har stretch-partier og puster bra, men vidda er mer "tett" om du skjønner. Jeg bruker vidda MYE om høsten og vinteren og impregnerer den en del, men den er ikke for bøy og tøy og puster ikke like bra som keb. Mine favoritter er vidda om høst/vinter og Norrøna Falketind/Svalbard om vår/sommer fordi sistnevnte er så utrolig lette og gode, og puster bra. Tåler IKKE regn da. Alt til sitt bruk! Jeg tror du skal lete lenge etter en robust bukse til typisk terreng som også går til skibruk. Fjellreven er alt for tunge til det, de har ekstra paddig på knærne som passer til å sette seg ned uten ar buksen blir skrapet opp. Det er typiske fjellbukser med knivlomme og sånn. Du kan evt gå for en klassisk skibukse fra feks Bjørn Dæhlie som er vannresisterende på fronten og pustende bak og bruke super/ullundertøy under om vinteren. Anonymkode: 9128a...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter #12 Del Skrevet 16. oktober 2017 I og med at jeg skal bruke den i skogsterreng og kommer inntil kvister m.m., så trenger jeg ei bukse som sånt ikke henger seg fast i. Dessuten bør ikke mygg og andre insekter stikke igjennom, og den bør helst være ganske vannavvisende. Det kan være vått i skogen uten at det regner. Stretch-stoff har mange gode egenskaper, men jeg er litt usikker på om det tåler sånn bruk over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå