Gå til innhold

"Hvordan har dagen din vært?"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha vært en stund på datesider og Tinder osv, er det alltid ett spørsmål folk stiller som jeg aldri vet hva jeg skal svare på, og det er spm som "Hatt en fin dag?", eller "Hvordan har dagen din vært?". Og da mener jeg *i den første eller andre meldingen* Det er jo i utgangspunktet et hyggelig og uskyldig spørsmål, men:

1. Vil du virkelig vite det? Tenk hvis jeg har hatt en drittdag, det er verken noe jeg har lyst til å dele med en fremmed, eller noe du har lyst til å høre fra en fremmed.

2. Jeg skjønner at det er en høflighetsfrase, men jeg synes den er så gjennomsiktig. Selv bryr jeg meg om hvordan dagen har vært for de menneskene jeg kjenner og er glad i, ikke vilt fremmede på en dateapp. Dette bryr jeg meg mer og mer om jo bedre jeg blir kjent med folk, men ikke på melding nr 1...

3. Jeg er litt lei av å bruke tid på sånt vissvass og fraser som egentlig ikke betyr noe. Jeg føler ikke jeg blir kjent med folk i det hele tatt ved å høre at folk holder på å henge opp klær på tørkestativet. Det jeg er interessert i, er de større trekkene: Hvem er du som menneske, hva mener du om de viktige tingene, hva ønsker du her i livet, aka er du en jeg kunne tenke meg å treffe?

Er det bare jeg som ikke passer til disse datingtjenestene? Skjønner at min tilnærming kanskje er litt svart hvitt, men jeg bare mister helt motet (og interessen) når folk starter med de spørsmålene :( 

Om jeg er ute etter råd, en smekk i trynet for å overtenke eller bare høre om jeg er alene om å tenke sånn eller ikke, er jeg ikke sikker på. Så om du svarer, kan du jo velge selv hva du vil :fnise:

Anonymkode: 2b643...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig smalltalk, og ikke noe særegent for datingsider. Så om du ikke tåler det spørsmålet, er det ikke datingsider som ikke er noe for deg; det er det å starte høflig småprat med fremmede mennesker i det store og det hele. 

Om du vil innlede en prat med en fremmed person med de store spørsmålene, og blir invaderende og nærgående uten å først ha brutt isen med helt vanlige oppvarminsspørsmål, så skyver du fort personer fra deg. 

Anonymkode: 947c6...0cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er helt vanlig smalltalk, og ikke noe særegent for datingsider. Så om du ikke tåler det spørsmålet, er det ikke datingsider som ikke er noe for deg; det er det å starte høflig småprat med fremmede mennesker i det store og det hele. 

Om du vil innlede en prat med en fremmed person med de store spørsmålene, og blir invaderende og nærgående uten å først ha brutt isen med helt vanlige oppvarminsspørsmål, så skyver du fort personer fra deg. 

Anonymkode: 947c6...0cc

Jeg føler jeg takler mitt sosiale liv ganske fint ellers, og synes heller ikke dette er et unaturlig spørsmål når jeg treffer VENNER. Men er jeg feks på en fest og treffer folk jeg ikke har møtt før, er heller ikke Hvordan har dagen din vært? det første jeg spør om etter å ha hilst. For meg blir det helt rart. Da er det mer naturlig for meg at vi smalltalker om det som er rundt oss der og da, festen, vennene vi har rundt oss der, maten, hva vi jobber med, osv. For meg er det dette som er det du kaller oppvarming :) 

Problemet med spørsmålene denne tråden handler om, er kanskje at jeg opplever DE som invaderende. Jeg vil helst snakke bittelitt med et menneske før jeg forteller dem noe så personlig som hvordan dagen min har vært og hvordan jeg har det her og nå (jeg skjønner at det er smalltalk og ikke meningen man skal tømme sjela si altså, men jeg synes det er vanskelig å si "joda, helt fint" hvis dagen har vært dritt). Da er det lettere for meg å drodle om litt mer abstrakte og større ting, eller de nevnte "oppvarmingstingene".

Anonymkode: 2b643...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på spørsmålet, og plukk et tema fra dagen din som gjør at du kan følge opp med spørsmål knyttet til temaer som du vil snakke om. Type "Flott dag egentlig, i dag skjedde A eller jeg leste om B og det fikk meg til å tenke over C, og at (sett inn pjatt som livets store spørsmål). Hva tenker du om C?

KG-orakelet. 

Anonymkode: 1216e...f1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater det spørsmålet. Greit om man kjenner hverandre og har møttes flere ganger , men som en tørrprat greie er det så tragisk at jeg mister helt lysten på å prøve å konversere med vedkommende. 

Anonymkode: 91141...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...