Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får min nåværende Fastlege vite hvor jeg har fått ny fastlege? Å hvem det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, miss13 skrev:

Får min nåværende Fastlege vite hvor jeg har fått ny fastlege? Å hvem det er?

De bryr seg nok fint lite. Hvis det er på samme legekontor så er det jo ikke akkurat hemmelig. 

Anonymkode: da42c...a34

Skrevet

De får beskjed om hvm som går ut av listen og hvem som kommer inn på listen. Men bryr seg nok lite om hvem du har byttet til og hvorfor. 

Anonymkode: a8073...621

Skrevet

De får melding om hvem som forlater listen og hvem som kommer. Noen ganger ringer(!) ny fastlege til gammel fastlege og forhører seg om den nye pasienten. Dette er en innarbeidet praksis hos leger som har en del år på baken, men er brudd på taushetsplikten. 

Er du redd for dette, så bytt først en gang til en hvilken som helst lege, vent en uke og bruk din byttemulighet nummer to til å bytte til den du eventuelt vil være pasient hos. Men du må jo finne en ledig lege du vil være pasient hos. 

Anonymkode: 00bfc...0f9

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De får melding om hvem som forlater listen og hvem som kommer. Noen ganger ringer(!) ny fastlege til gammel fastlege og forhører seg om den nye pasienten. Dette er en innarbeidet praksis hos leger som har en del år på baken, men er brudd på taushetsplikten. 

Er du redd for dette, så bytt først en gang til en hvilken som helst lege, vent en uke og bruk din byttemulighet nummer to til å bytte til den du eventuelt vil være pasient hos. Men du må jo finne en ledig lege du vil være pasient hos. 

Haha dette er noe av det beste jeg har lest på lenge. God humor at du tror det er slik det fungerer. :fnise:

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Miruluna skrev:

Haha dette er noe av det beste jeg har lest på lenge. God humor at du tror det er slik det fungerer. :fnise:

Jeg vet at det er slik det kan fungere. Å forklare hvordan jeg vet er regelbrudd på kropp og helse så det kan jeg ikke. 

Skrevet
6 minutes ago, Miruluna said:

Hahaha - kanskje du kan fortelle hvordan det fungerer da? Som ts spør om - ikke bare fjolle?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...