AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #1 Skrevet 12. oktober 2017 Hei! Hvor ofte/hvor lenge og hvor mye penger bruker dere mellom 18-25 år på reising? Hvor reiser dere? Altså charter-turer til spania hvor man ligger på stranden, eller mer "spesielle" steder hvor man kan oppleve ting? Anonymkode: deb8c...a4a
gobbledigook Skrevet 12. oktober 2017 #2 Skrevet 12. oktober 2017 Jeg reiser for det meste med pappa, men har begynt å dra steder selv også når jeg har penger til det. Tenkte meg en tur nå i januar når studielånet kommer, hehe. Reiser også på festival om sommeren, varierer hvor. Da er det storbyturer det er snakk om, jeg skal aldri mer på chartertur.
L'amie Skrevet 12. oktober 2017 #3 Skrevet 12. oktober 2017 De siste årene har jeg vært 0-1 ganger i utlandetvi året, og litt oftere på reise i Norge.
annebanane Skrevet 12. oktober 2017 #4 Skrevet 12. oktober 2017 Det har hovedsakelig blitt venneturer. Vi er en større gjeng hvor de fleste har studert i hver sin by både i innland og utland - samt utveksling. Så vi har brukt pengene på å reise til hverandre imens muligheten var/er der, og sparer på å bo hos hverandre. Blitt rundt 2 slike turer i året. I tillegg har det blitt noen festivaler i skandinavia, reiser til familie utenlands, og noen ekstra storbyturer. Som du kanskje skjønner nå så går det ikke i sol og strand, men by og venner.
Gjest Linaria Skrevet 13. oktober 2017 #5 Skrevet 13. oktober 2017 Jeg er 26. De siste årene har jeg reist til utlandet fra 6 til 15 ganger i året. Har levd på studielån i flere år, så har alltid reist ekstremt billig. Flydd når det har vært aller billigst, med de billigste selskapene, alltid kun med håndbagasje, ingen mat eller drikke på flyplassen. Har bodd på vandrerhjem eller hos venner, tar Flixbus rundt i Europa og kun spist mat fra matbutikken. Jeg har vært veldig mye i Storbritannia og Irland. Har også vært mye i europeiske storbyer. Helsinki, Reykjavik, Praha, Budapest, Berlin, Roma, Bratislava, Tallinn, Vilnius, München ++ Jeg har også vært i Sør-Amerika og et par ganger i USA, men har ikke råd til så dyre turer veldig ofte.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #6 Skrevet 13. oktober 2017 Jeg er 23 og reiser fortsatt til "Syden" med mamma og pappa hvert år, i 7-10 dager. Syns det er helt ok siden de betaler. Skulle gjerne dratt med venner, men de prioriterer heller kjæresteturer. Blir ikke så mye reising i Norge heller Anonymkode: f13f4...4bd
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #7 Skrevet 13. oktober 2017 1 time siden, Linaria skrev: Jeg er 26. De siste årene har jeg reist til utlandet fra 6 til 15 ganger i året. Har levd på studielån i flere år, så har alltid reist ekstremt billig. Flydd når det har vært aller billigst, med de billigste selskapene, alltid kun med håndbagasje, ingen mat eller drikke på flyplassen. Har bodd på vandrerhjem eller hos venner, tar Flixbus rundt i Europa og kun spist mat fra matbutikken. Jeg har vært veldig mye i Storbritannia og Irland. Har også vært mye i europeiske storbyer. Helsinki, Reykjavik, Praha, Budapest, Berlin, Roma, Bratislava, Tallinn, Vilnius, München ++ Jeg har også vært i Sør-Amerika og et par ganger i USA, men har ikke råd til så dyre turer veldig ofte. Hvordan er det mulig?! :o Jobber du mye ved siden av/får du hjelp av foreldre? Jeg har veldig dårlig råd, og knapt oppstarte penger.... Kommer ikke til å sitte igjen med så mye til egenkapital etter studietiden ehheh... Anonymkode: deb8c...a4a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #8 Skrevet 13. oktober 2017 2 timer siden, Linaria skrev: Jeg er 26. De siste årene har jeg reist til utlandet fra 6 til 15 ganger i året. Har levd på studielån i flere år, så har alltid reist ekstremt billig. Flydd når det har vært aller billigst, med de billigste selskapene, alltid kun med håndbagasje, ingen mat eller drikke på flyplassen. Har bodd på vandrerhjem eller hos venner, tar Flixbus rundt i Europa og kun spist mat fra matbutikken. Jeg har vært veldig mye i Storbritannia og Irland. Har også vært mye i europeiske storbyer. Helsinki, Reykjavik, Praha, Budapest, Berlin, Roma, Bratislava, Tallinn, Vilnius, München ++ Jeg har også vært i Sør-Amerika og et par ganger i USA, men har ikke råd til så dyre turer veldig ofte. Det er jo helt insane. Både at du har klart det med kun studielån, og i et miljøperspektiv. Anonymkode: 73224...0aa 3
Gjest Linaria Skrevet 13. oktober 2017 #9 Skrevet 13. oktober 2017 41 minutes ago, AnonymBruker said: Hvordan er det mulig?! :o Jobber du mye ved siden av/får du hjelp av foreldre? Jeg har veldig dårlig råd, og knapt oppstarte penger.... Kommer ikke til å sitte igjen med så mye til egenkapital etter studietiden ehheh... Anonymkode: deb8c...a4a Jobber svært lite ved siden av. Får ikke hjelp av foreldre, utenom at jeg får litt cashpoints i bursdags- og julegave. Jeg bruker ikke penger på noe annet enn reise, og jeg reiser også veldig billig, som sagt.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #10 Skrevet 13. oktober 2017 Det burde vel strengt tatt skilles på om man er student eller ikke? Noen i den aldersgruppen har gjerne gått yrkesfag og er i full jobb, mens noen har fullført bachelor og master og gjerne har ganske så god lønn også? Jeg reiste knapt noe som helst i studietiden, men etter endt master reiste jeg en ukes tid til utlandet hvert år. Jeg prioriterte boligsparing. Anonymkode: 006d5...f80
Fame Skrevet 13. oktober 2017 #11 Skrevet 13. oktober 2017 Jeg reiser vel sånn 1 gang i året, ca. Reiser til Tanzania fra januar til april neste år så da blir det nok med den turen det året
Gjest Linaria Skrevet 13. oktober 2017 #12 Skrevet 13. oktober 2017 16 minutes ago, AnonymBruker said: Det er jo helt insane. Både at du har klart det med kun studielån, og i et miljøperspektiv. Anonymkode: 73224...0aa Ja, man kan jo si at det er for billig å reise for tiden, når en student kan gjøre det så billig. Nå har jeg aldri kjørt bil da, så at jeg tar fly en gang i måneden i mitt ellers sparsommelige liv har jeg ikke så alt for dårlig samvittighet over.
s0la Skrevet 13. oktober 2017 #13 Skrevet 13. oktober 2017 Aldri! Har vært en gang i Spania på klassetur eneste, som 17 åring. Begynner å bli noen år siden det da.
Aviale Skrevet 13. oktober 2017 #14 Skrevet 13. oktober 2017 Er 24, og reiser som oftest til utlandet 1-2 ganger i året. Har vært student i 4 år, ble ferdig nå i år. Jeg har vært på storbytur 1 gang i året noen år, og de fleste årene siden jeg var 20 har jeg dratt på en lengre tur, og ett år var jeg på utveksling. Ble ingenting i fjor, men til gjengjeld reiste jeg 2 måneder i sommer. Stort sett har jeg reist i Europa, men jeg har også reist til Afrika (gruppetur) og til Sør-Amerika. Har fått det til ved å jobbe en del ved siden av studiene, jobbet fulltid hver sommer, og ikke spart så mye i BSU... Gjennomsnittlig har jeg vel brukt en 20-30.000 pr år på å reise, alt betalt selv uten støtte fra foreldre. Nå jobber jeg fulltid, så håper jeg får til å reise 2 ganger i året i alle fall
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #15 Skrevet 14. oktober 2017 0 ganger. Bryr meg mer om miljøet enn reising. Anonymkode: bd663...a64
Fashionistaen Skrevet 18. oktober 2017 #16 Skrevet 18. oktober 2017 (endret) . Endret 2. september 2023 av Fashionistaen
romeosa Skrevet 27. oktober 2017 #17 Skrevet 27. oktober 2017 Reiser gjerne på 2-3 utenlandsturer i året. For eksempel en helgetur i europa, en uke i hellas og en litt dyrere tur. Dette året var jeg i Mexico i to uker og reiste rundt i juni, og på Svalbard på helgetur i september (gratis fly med eurobonus). Skal på familietur til India i jul i to uker også. Er fulltidsstudent, og jobber litt i helgene. Lever sånn passe billig, og sparer til bolig samtidig :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå