Gå til innhold

Minmote.no - it meg her og it meg der...

Anbefalte innlegg

Skrevet

På minmote.no kan man stadig lese om saker som er "it" Enten handler det om it-klær eller så dreier deg seg om it-jenter. Til og med vår egen kronprinsesse har fått seg en it-kjole. Er det flere enn meg som reagerer på den stadige bruken av it? Og så jeg som trodde at it-jenter er jenter som driver med data. Så feil kan man ta... :fnise:

MIN STIL: Hun står bak it-plaggene alle snakker om
Oslo Runway: ByTiMo med Oslos nye it-jenter på catwalken
Gjør som norske it-jenter - kle deg metallisk
Kronprinsesse Mette-Marit valgte ny it-kjole

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres så supertrendy ut med it-jenter og it-dittogdatt. Det er vel viktig å vise at vi i lille Norge følger med og vet hvilke ord som skal brukes. Minmote er ikke akkurat stedet man går for å finne inspirasjon heller?

Jeg har vanskelig for å se for meg hvem som kan kle den "Huset på prærien"-kjolen, bortsett fra skuespillerne i nettopp "Huset på prærien".  

Anonymkode: 4bfb3...cea

• Liker 2
Skrevet

minmote.no har tapt seg med årene. Ikke at nettsiden kan sammenlignes med de mer internasjonale nettsidene som handler om mote,  men redaksjonelt innhold er ikke hva det engang var. Denne besettelsen minmote.no har for ordet "it" begynner å bli så gammelt, utvannet og sliten, og det er noe hver bidige dag som er the new "it". 

Betegnelsen "it" var sikkert kult å bruke i 2007 hvor sosiale medier var på spedbarn stadiet og Alice Dellal, Pixie Geldof og The Hills stjernene var daglig i nyhetene. Skjønner at en trengte noe nytt etter flere år med Paris Hilton i mediene, derav denne bruken av "it". Men i 2017 hvor det daglig popper opp 100+ nye fjes, er det ikke mye "it" ved noen da siste forbruksdag er like kort som en fersk laksefilét.

Den kjolen som betegnes som it-kjole ser mer ut som et kostyme antrekk fra en film om 1800-tallet enn noe breathtaking fashion. MM ser ut som en statist fra Huset på prærien, og ikke noe million dollar smashing som disse "it" folka sier. 

• Liker 2
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg teodde det hadde noe med filmen IT å gjøre og så for meg skummel klovnedrakt! Det er jo halloween snart!!

Skrevet
3 minutter siden, Elseby13 skrev:

Jeg teodde det hadde noe med filmen IT å gjøre og så for meg skummel klovnedrakt! Det er jo halloween snart!!

Jeg også!

• Liker 1
Skrevet

It-jente er ikke noe nytt uttrykk, ble ikke det ganske mye brukt for noen år siden? Før man begynte å snakke om IT-bransje, men det er vel ikke noe uttrykk vanlige folk bruker i dagligtale. Det jeg synes er mest irriterende med minmote, er skrivefeil i artiklene (både tastefeil og tilfeller der journalisten åpenbart ikke vet hva merkene heter) og diverse folk, som oftest menn, som klikker seg inn for å kommentere hvor uviktig og intetsigende de synes slike artikler er. "Nå reddet dere dagen min, vg, detta hadde jeg jaggu venta på." Dessuten hvor stygge klærne er: "De likkner min tante Magdas gardiner."  Wøhøhøhø. Festlige fyrer. GJENTATTE ganger. IKKE klikk dere inn hvis dere ikke er interesserte!!!

Skrevet
8 timer siden, ti10 skrev:

It-jente er ikke noe nytt uttrykk, ble ikke det ganske mye brukt for noen år siden? Før man begynte å snakke om IT-bransje, men det er vel ikke noe uttrykk vanlige folk bruker i dagligtale. Det jeg synes er mest irriterende med minmote, er skrivefeil i artiklene (både tastefeil og tilfeller der journalisten åpenbart ikke vet hva merkene heter) og diverse folk, som oftest menn, som klikker seg inn for å kommentere hvor uviktig og intetsigende de synes slike artikler er. "Nå reddet dere dagen min, vg, detta hadde jeg jaggu venta på." Dessuten hvor stygge klærne er: "De likkner min tante Magdas gardiner."  Wøhøhøhø. Festlige fyrer. GJENTATTE ganger. IKKE klikk dere inn hvis dere ikke er interesserte!!!

Ja, uttrykket it- jente er gammelt. Jeg forbinder det med 50-tallets pin-up modeller. I følge Wikipedia er det enda eldre.

Det jeg reagerer på med minmote er hvor ofte det brukes. Det virker som alt blir kult hvis man setter "it" foran. Det gjelder tydeligvis til og med oldemorskjolen til Mette-Marit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...