Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tar somregel innvendig i uke 12 pga det blir best bilder da fosteret fremdeles er lite.. Men i sist svangerskap tok han utvendig etterpå fordi fosteret lå slik at det var vanskelig å ta noen mål så han prøvde å dunke litt for å få det til å snu seg.:

Anonymkode: 63a01...5a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min sa at på de som er svært slanke holder det med utvendig ul.De som er overvektige eller har mye magefett må man ta innvendig ul på.

Anonymkode: f2ed9...a27

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen min sa at på de som er svært slanke holder det med utvendig ul.De som er overvektige eller har mye magefett må man ta innvendig ul på.

Dette var en sannhet før, men er en myte i dag. Som jeg gjerne vil kverke, for det gjør at mange overvektige tror de skal behandles annerledes enn andre. 

Jeg er ikke svært slank og Martin Lundring ved Kvinneklinikken Jessheim tok utvendig på meg to ganger før uke 13 og fikk gode og riktige bilder. Innvendig var ikke nødvendig. 

Han er spesialist i fosterdiagnostikk, har jobbet som overlege ved offentlig sykehus og blitt brukt som konsulent ved spesielt vanskelige saker innen fosterdiagnostikk av Rikshospitalet i veldig mange år. Detaljene husker jeg ikke, men det er en lege med god peiling. 

Det kommer vel så mye an på utstyr som magefett. Og utstyret blir bedre for hvert år som går på de aller fleste steder - spesielt privat. 

Anonymkode: 61cba...401

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bare hatt innvendig ul på det tidspunktet, på flere forskjellige sykehus og privat, men det har ikke vært ubehagelig.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det syns jeg var rart. Jeg har vært slank alle gangene jeg har hatt tidlig ul, med flat mage, men de sa de bare tar innvendig på alle så tidlig.

Skrevet

Gruet meg skikkelig for innvendig jeg og, men vet du, det merket jeg ikke en gang. Vanlig GU med spekulanter er 100 ganger verre. 

Anonymkode: 81677...c6a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gruet meg skikkelig for innvendig jeg og, men vet du, det merket jeg ikke en gang. Vanlig GU med spekulanter er 100 ganger verre. 

Anonymkode: 81677...c6a

Jeg skjønner at det var skrivefeil altså, men jeg fikk meg en god latter av GU med spekulanter :ler: Det hørtes ikke noe moro ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...