Gå til innhold

Backpacking

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og en vennine har bestilt oss flybilletter til backpacking. Vi skal først 1 måned til Australia også 1.5 måned til sørøst Asia (har bare bestilt fly til Bangkok, og tenker å busse/ta lokale fly rundt forbi.) Vi reiser 3. Februar og mens min vennine får en del penger, tjener jeg inn alt selv og vil derfor leve litt på budsjett.

Hva tenker dere er ett realistisk budsjett? Visum og fly er allerede betalt, med unntak av visum til nærliggende land (typ Kambodsja, Laos, Vietnam) Vi tenker å kjøpe bussbillett (ala greyhound om det er det den heter?) i Australia siden flyet vårt til Bangkok går fra Cairns. Vi tenker selvsagt å bo på hostell, og har hørt at man lever godt på 10 000 i måneden i sørøst Asia? Australia er selvsagt en del dyrere, men hvor mye kan jeg regne med her?

Andre tips og triks mottas med takk. :)

Anonymkode: 69793...888

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye du trenger avhenger av hva dere skal gjøre. Skal dere delta på masse dyre turistaktiviteter og feste hver natt så går pengenene fort. For guds skyld ikke end opp som begpacker, det verste jeg vet er turister som tigger på gata fordi dem har kastet bort penger på festing og tull. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kan ikke komme med tips i Australia, der har jeg ikke vært og der er det dyrt. Men jeg budsjetterte med 10 000 i mnd i Asia, og det gikk fint. Inkl mat, losji og opplevelser. Jeg skjeia dog ut et par ganger med å unne meg litt finere restauranter, hotell og opplevelser enn planlagt, men det kunne jeg kun gjøre fordi jeg hadde budsjettert såpass sparsomt. Det er veldig billig i Asia!

Skrevet

Hva ville du brukt i Norge i en måned? Omtrent det samme vil du måtte gi i Australia. Bodde på hostel der for 10 år siden, da betalte jeg 600 kr natta på fireroms. Der er også mye spennende du har lyst å delta på: surfekurs, dykking, busstur, besøk i dyrehage og park, betaling for fellesturer på ting du bare MÅ ha med deg. Mat er nokså dyrt, selv om det er laget gode forhold for matlaging og grilling i parker "overalt". Å dra til Australia med for lite penger, er ikke gøy!

Anonymkode: 16b8d...77c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...