AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Skrevet 11. oktober 2017 Ser på hus, men i dagens marked vurderer jeg å seøge først. Er det veldig negativt med gjenboere? Eller er det mange som ikke bryr seg? Kjøpte et eldre hus og har vært plaget med gjenboere siden vi overtok. Har hatt husrens, mem de fant ingen ting. Jeg er sikler på at det er en av de tidligere eierne. Må jeg opplyse om gjenboere i egenerklæringen eller fortelle det til megler og takstmann? Eller kan jeg skrive selges som den er? Jeg ble ikke opplyst om gjenboer da jeg kjøpte. Føler jeg kjøpte katta i sekken. Er helt utslitt ig tussete av dette Anonymkode: 67b6d...ffa
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 Det er ikke det som er gjenboere. Anonymkode: f406f...511 13
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #3 Skrevet 11. oktober 2017 Eh... hva tror du gjenboere er? tror kanskje du har misforstått litt. Det betyr at om det er innsyn eller ei Anonymkode: c53b9...205 11
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #4 Skrevet 11. oktober 2017 Gjenboere er ikke spøkelser. Anonymkode: 36bb3...b94 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #5 Skrevet 11. oktober 2017 Gjenboer er en eier, fester eller bruker av en eiendom som ligger på andre siden av veg eller andre smale arealstriper og således ikkehar felles grense med angjeldende eiendom. Begrepet gjenboer brukes også om bygning eller bolig med innsyn til en annen bolig, for eksempel over gårdsrommet i bygårder. Begrepet kan være uavhengig om det er eiendomsgrense i mellom. Mener du egentlig gjenferd? Anonymkode: 38b49...60f 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #6 Skrevet 11. oktober 2017 Dette var både litt søtt og morsomt, ts. Anonymkode: 8e5cc...099 12
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #7 Skrevet 11. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjenboer er en eier, fester eller bruker av en eiendom som ligger på andre siden av veg eller andre smale arealstriper og således ikkehar felles grense med angjeldende eiendom. Begrepet gjenboer brukes også om bygning eller bolig med innsyn til en annen bolig, for eksempel over gårdsrommet i bygårder. Begrepet kan være uavhengig om det er eiendomsgrense i mellom. Mener du egentlig gjenferd? Anonymkode: 38b49...60f Nå lærte jeg noe nytt, trodde det var leietaker i utleidel med langtidskontrakt, jeg. Ops. Anonymkode: 67cf9...846 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #8 Skrevet 11. oktober 2017 Det du mener er nok gjenferd, TS. Jeg trodde gjenboere var leieboere som blir igjen i en utleiedel/kjellerleilighet ved hussalg Anonymkode: ce839...6a9 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #9 Skrevet 11. oktober 2017 Nabo med innsyn? Så hvis jeg bor i en blokk hvor andre kan se inn er det gjenboere? Så da trenger jeg ikke nevne noe om gjenboeren jeg sliter med, eller hva jeg skal kalle det Anonymkode: 67b6d...ffa
H80 Skrevet 11. oktober 2017 #10 Skrevet 11. oktober 2017 Tror det er noe annet enn gjenboere du sliter med. Noe som ikke behøver å nevnes i forbindelse med boligsalg. 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #11 Skrevet 11. oktober 2017 Har jo alltid lurt på hvorfor folk skriver om dette i annonser. Men syntes egentlig det kun nevnes når det ikke er noen. Står aldri gjenboere Ja. Hva heter det om det er sokkelleilighet og leietaker bor videre med ny kjøper? Kan ikke det kalles gjenboer heller? Kun hvis det er noen som kan titte inn det er gjenboer? Anonymkode: 67b6d...ffa
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #12 Skrevet 11. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjenboer er en eier, fester eller bruker av en eiendom som ligger på andre siden av veg eller andre smale arealstriper og således ikkehar felles grense med angjeldende eiendom. Begrepet gjenboer brukes også om bygning eller bolig med innsyn til en annen bolig, for eksempel over gårdsrommet i bygårder. Begrepet kan være uavhengig om det er eiendomsgrense i mellom. Mener du egentlig gjenferd? Anonymkode: 38b49...60f Tror det jeg egentlig har misforstått er gjenganger. Må ha bosndet det med gjenboer og ikke forstått det. Anonymkode: 67b6d...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #13 Skrevet 12. oktober 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har jo alltid lurt på hvorfor folk skriver om dette i annonser. Men syntes egentlig det kun nevnes når det ikke er noen. Står aldri gjenboere Ja. Hva heter det om det er sokkelleilighet og leietaker bor videre med ny kjøper? Kan ikke det kalles gjenboer heller? Kun hvis det er noen som kan titte inn det er gjenboer? Anonymkode: 67b6d...ffa Det heter leietaker og kan ikke kalles gjenboer. Gjenboer er en som har innsyn til din leilighet eller ditt hus. Anonymkode: 17712...210 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #14 Skrevet 12. oktober 2017 Om du har gjenferd i huset, og husrens ikke har funket, så pass på at energien ikke er tilknyttet et møbel som du tar med deg videre. har du noe gammelt\arvet møbel? Anonymkode: b948b...d4c 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #15 Skrevet 13. oktober 2017 Hvis det du mener er gjenferd eller spøkelser, så trenger du ikke informere om det, for man kan ikke informere om noe som ikke finnes. Anonymkode: c1f89...fa8 6
Kalevala Skrevet 13. oktober 2017 #16 Skrevet 13. oktober 2017 Hvis jeg tolker deg rett TS, så har du lest noen regler om salg av bolig der det står at det er god kutyme å oppgi om det er gjenboere. Så har du trodd at gjenboere=gjenferd/gjengangere, og mener selv at det finnes slike i boligen din og lurer på om du må oppgi det når du skal selge huset. Svaret er at det trenger du ikke. 1
Perelandra Skrevet 13. oktober 2017 #17 Skrevet 13. oktober 2017 Ordet høres ut som en blanding av samboer og gjenganer/gjenferd. Jeg ser for meg en samboer som man ikke klarer å bli kvitt, og som "spøker" rundt i huset selv om vedkommende er kastet ut. Den korrekte forklaringen er imidlertid det AB#12 skriver. Ordet har ikke noe med spøkelser å gjøre. 1
Perelandra Skrevet 14. oktober 2017 #18 Skrevet 14. oktober 2017 Du kan jo annonsere "Spøkelseshus til salgs". Noen synes sikkert det høres spennende ut. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #19 Skrevet 14. oktober 2017 Søteste tråden idag trenger ikke opplyse om at det er spøkelser der når du selger. Men tror du ikke spøkelsene bare blir med deg når du flytter ala paranormal activity? Anonymkode: 90659...123 1
penny_ Skrevet 15. oktober 2017 #20 Skrevet 15. oktober 2017 Haha. "Gjenboerne" er nok bare i ditt eget hode, så det blir ikke noe problem 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå