Gå til innhold

Sint over hvor dum jeg har vært..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så sint over hvor dum og naiv jeg har vært det siste halve året, at jeg har bare lyst til å skrike! Jeg har vært med en mann og tenkt og vurdert han om han er en jeg kan se meg selv med, om vi kan ha en fremtid sammen. Så sier han etter ET HALVT ÅR at han liker friheten sin og ikke ønsker noe forhold NÅ. Men hva har du drevet med det siste halve året da???? Tenker jeg... Han har gitt uttrykk for å tenke seriøst med meg, både at han direkte har sagt det og at han har sagt andre ting som viste at han var seriøs. Han introduserte meg for dattera si for f... Hvem holder på sånn?? Har han brukt meg for å prøve å gjøre eksen sin sjalu? Jeg skriver inn her for å holde meg selv fra å ringe han eller pøse ut følelsene mine på melding og drite meg enda mer ut. Han skulle komme til meg i helgen som var, men det ble avlyst. Jeg gledet meg både til å se han og forhåpentlig vis få noen svar på alle spørsmålene som surrer rundt i hodet mitt nå. Jeg føler meg så lite verdt og blir usikker på meg selv, og sånn ønsker jeg ikke å ha det... Trodde jeg hadde møtt en så herlig fyr. Jeg holdt meg unna andre, trakk meg unna gutter, flørtet ikke, fortalte de at jeg var opptatt selv om jeg teknisk sett var singel. Jeg forpliktet meg til denne fyren på denne måten, og nå viser det seg at jeg har holdt meg selv fra å kunne møte noen som kanskje ville hatt noe seriøst med meg, for en fyr som ikke har vurdert meg på den måten... Føler meg så tåpelig og ydmyket egentlig. Vi jobbet sammen også og neste uke skal jeg møte de alle sammen igjen. Gruer meg til den ydmykelsen som kommer om noen spør meg om hva som skjedde, eller hva det var mellom oss i det hele tatt.. 

HAN tok initiativ til å starte noe med meg, HAN fortalte folk rundt oss og seg om oss - også har han ikke en gang vært seriøs med å vurdere meg som en partner?? Jeg håper jo at han har gjort det, og så kommet til konklusjonen at han ikke ønsket noe med meg likevel. Det skal jeg takle. Men dette med at jeg har kastet bort et halvt år på å utvikle følelser og bli glad i en fyr som bare har sett på det som et tidsfordriv..... JEG måtte spørre han ut for å få vite om noe i det hele tatt var galt. Virket som han hadde tenkt å bare la kontakten dø ut uten å si noe... Ikke noe hensyn til meg som et menneske med følelser. Jeg er så sint nå! 

Deilig å få det ut litt, men jeg kommer nok til å slite i lang tid her.. 

Anonymkode: fa05b...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han fant vel ut sv at han heller ønsket seg friheten enn å være i et forhold da. Må være lov å ombestemme seg.

Anonymkode: 678ac...38e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke du som har vært dum, men han som har vært utrolig slem når han drar deg mer eller mindre inn i hele livet sitt for å bare snu ryggen til deg. Hva er vitsen liksom? Skjønner meg ikke på den emosjonelle sadismen enkelte menn utviser..

Anonymkode: 60b43...b37

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han fant vel ut sv at han heller ønsket seg friheten enn å være i et forhold da. Må være lov å ombestemme seg.

Anonymkode: 678ac...38e

Det er lov å ombestemme seg, og jeg skulle ønske det var det han gjorde. Men han sa til meg som om han hadde sagt hele tiden at han ikke ønsket et forhold nå. Så enten var han ikke ærlig når han sa det, eller så har han vært uærlig hele veien, og jeg må jo nesten forholde meg til det han sier nå sist...

Anonymkode: fa05b...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av å bli såret og skuffet. Sliter fra før med å stole på mennesker, og han her tvilte jeg ikke på et sekund om intensjonene hans med meg, også var det ikke riktig det heller....

Anonymkode: fa05b...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh kjære deg! Så leit å høre. Følte det sånn med en fyr selv, og det til tross for at det varte i 1 måned. Følte meg så brukt og lurt siden de ikke kommuniserer noe og samtidig vet hvor de har oss. Grusomt. Glem ikke nå at dette kan være den største gaven du får i livet. Tenk så heldig du er som får vite hva slags fyr dette er i forkant og ikkr etter 2 år. Tenk over hvorfor han er pappa uten å bo med barnemor. Kan det være at han ikke er Guds gave til kvinnen? Da skal du være glad. Nå åpner nye dører seg og nå vet du hvordan du skal gjøre ting klart fra dag 1. Du driter deg aldri aldri aldri ut med å være ærlig og kommunisere ærlig. Det at du føler at du ikke kan kommunisere åpent uten å føle deg dum med han, det sier mer en nok. 

Anonymkode: f6b14...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen er en idiot. Han har muligens sagt ting som hsn ikke mente for at han ante at du ville høre det. Han har brukt deg til egen hygge og fornøyelse uten å tenke på deg. Han har faktisk ikke brydd seg om deg annet enn hyggelug selskap,  tidsfordriv og sex.

Legg møkkamannen bak deg og gå videre.

 

Anonymkode: 925b4...0cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så klart veldig dårlig gjort av han å lede deg an på den måten. Men noe jeg har lært er å aldri anta! Ikke anta at han vil det samme som deg, ikke anta at dere er ekslusive og ikke dater/snakker med andre om dere ikke spesifikk har snakket om det. Ikke anta at han føler det samme som deg.

Gjort samme feil selv før dessverre. Samme hvor mye det virket som om han ville ha deg som noe mer og med i fremtiden sin, om en mann virkelig vil ha deg gjør han det veldig klart for deg, det siste en mann som vil ha deg ønsker er at du dater andre menn en han. 

Og når det kommer til jobben og når du må møte alle sammen, bare virk uberørt. Vær hyggelig og høflig, ikke virk bitter eller noe. Om noen spør deg om hva som skjedde med dere/hva greia er etc. Bare trekk på skuldrene og si "meh" eller noe :fnise: Du bryr deg jo ikke. :) Samme hvor fantastisk han var, er han jo ikke fantastisk for deg når han ikke vil være med deg, hva skal du med han da? Bruk noen dager på å gråte og kjenne på følelsene, så glem han. Om ikke han, noen bedre. ;) 

Anonymkode: 0967e...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åååh kjære deg! Så leit å høre. Følte det sånn med en fyr selv, og det til tross for at det varte i 1 måned. Følte meg så brukt og lurt siden de ikke kommuniserer noe og samtidig vet hvor de har oss. Grusomt. Glem ikke nå at dette kan være den største gaven du får i livet. Tenk så heldig du er som får vite hva slags fyr dette er i forkant og ikkr etter 2 år. Tenk over hvorfor han er pappa uten å bo med barnemor. Kan det være at han ikke er Guds gave til kvinnen? Da skal du være glad. Nå åpner nye dører seg og nå vet du hvordan du skal gjøre ting klart fra dag 1. Du driter deg aldri aldri aldri ut med å være ærlig og kommunisere ærlig. Det at du føler at du ikke kan kommunisere åpent uten å føle deg dum med han, det sier mer en nok. 

Anonymkode: f6b14...f3c

Grunnen til at jeg nå føler meg dum er fordi jeg stolte på han og følte meg trygg på han, så har han sagt og gjort ting med meg som han ikke har lagt noe mer i enn tomme ord... Dum for at jeg utviklet følelser og ble glad i fyren.. Men jeg skal nok lære noe av denne opplevelsen også. Men akkurat nå gjør det vondt pga. sårede følelser og sinne for at jeg havnet i denne situasjonen..

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så klart veldig dårlig gjort av han å lede deg an på den måten. Men noe jeg har lært er å aldri anta! Ikke anta at han vil det samme som deg, ikke anta at dere er ekslusive og ikke dater/snakker med andre om dere ikke spesifikk har snakket om det. Ikke anta at han føler det samme som deg.

Gjort samme feil selv før dessverre. Samme hvor mye det virket som om han ville ha deg som noe mer og med i fremtiden sin, om en mann virkelig vil ha deg gjør han det veldig klart for deg, det siste en mann som vil ha deg ønsker er at du dater andre menn en han. 

Og når det kommer til jobben og når du må møte alle sammen, bare virk uberørt. Vær hyggelig og høflig, ikke virk bitter eller noe. Om noen spør deg om hva som skjedde med dere/hva greia er etc. Bare trekk på skuldrene og si "meh" eller noe :fnise: Du bryr deg jo ikke. :) Samme hvor fantastisk han var, er han jo ikke fantastisk for deg når han ikke vil være med deg, hva skal du med han da? Bruk noen dager på å gråte og kjenne på følelsene, så glem han. Om ikke han, noen bedre. ;) 

Anonymkode: 0967e...1c5

Akkurat nå er jeg jo kjempe bitter, men ønsker ikke å være det og ønsker i hvert fall ikke å vise at dette gikk sånn inn på meg. Forhåpentligvis er den ingen som spør eller kommenterer i det hele tatt, og skal prøve å unngå denne mannen selv uten at det blir uhøflig. Men gruer meg sånn, og dette er noe jeg må være med på så jeg kan ikke holde meg hjemme.. Nå har jeg jo en måned på å komme over de vonde følelsene, men det ser ikke så lyst ut akkurat nå med tanke på at jeg nå en måned etter det ble "slutt" fortsatt sitter med vondt.. 

Anonymkode: fa05b...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er de fleste menn dessverre. De har ikke følelser andre steder enn i underlivet. Det er så synd at mange damer blir ødelagt psykisk pga menn :( Og ikke bare det, men de ødelegger for de meget få bra mannfolka... Så man sliter med å stole på menn også blir det en ond sirkel.

Anonymkode: 19f0f...b7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har hygget seg og hatt selskap og uforpliktende sex. For å unngå å bli brukt og utnyttet på denne måten er det viktig å kartlegge helt i startfasen hva det er hverandre vil, om den andre er klar for kjæreste eller tar ting som det kommer osv , og er man ikke blitt noens kjæreste etter 2-3 måneder så vet man at de ikke vil noe seriøst med deg. 

Anonymkode: c4bbc...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg nå føler meg dum er fordi jeg stolte på han og følte meg trygg på han, så har han sagt og gjort ting med meg som han ikke har lagt noe mer i enn tomme ord... Dum for at jeg utviklet følelser og ble glad i fyren.. Men jeg skal nok lære noe av denne opplevelsen også. Men akkurat nå gjør det vondt pga. sårede følelser og sinne for at jeg havnet i denne situasjonen..

Akkurat nå er jeg jo kjempe bitter, men ønsker ikke å være det og ønsker i hvert fall ikke å vise at dette gikk sånn inn på meg. Forhåpentligvis er den ingen som spør eller kommenterer i det hele tatt, og skal prøve å unngå denne mannen selv uten at det blir uhøflig. Men gruer meg sånn, og dette er noe jeg må være med på så jeg kan ikke holde meg hjemme.. Nå har jeg jo en måned på å komme over de vonde følelsene, men det ser ikke så lyst ut akkurat nå med tanke på at jeg nå en måned etter det ble "slutt" fortsatt sitter med vondt.. 

Anonymkode: fa05b...e9a

Så klart føler du deg bitter, det har du lov til og det er helt greit! Jeg mente ikke at du ikke skulle få lov til å føle det du gjør. Jeg mente bare at du ikke skal vise han at du er bitter, det vinner du ingeting på i lengden. Om du er hyggelig og snill, uten å være pushover eller needy, og viser at du egentlig er ganske care til hele greia så tror jeg du kommer ut av det hele mye bedre. Du skylder ikke denne mannen noe, ikke føl at du må snakke med han eller noe slikt.

Ting føles forhåpentligvis litt bedre ut om en måned, jeg skjønner at det føles veldig vondt nå, spesielt når det var en du følte deg så knyttet til og virkellig stolte på. Det er det som er dritt med kjærlighet, det finnes ikke uten sårbarhet, og noen ganger ender man opp såret. Men du er hvert fall utrolig mye tøffere enn mange andre der ute, siden du tør å være sårbar :klemmer:

Jeg tror ikke du skal tenke så mye på hva som skjer om en måned nå, ta en dag om gangen. Prøv å virkelig få ut sorgen, jeg mener overdramatisk filmgråting!! Skrik inn i puten, gråt hysterisk, kjenn på alle følelsene du føler, på alt! Hva som ligger bak sinne, redselen, sorgen, alt! Som sagt, ikke vanlig gråt der du holder tilbake, virkelig slipp alt løs. Det funker! Etter det gjør du ting for deg selv, vær med venner og familie, gjør ting som gjør deg glad. Skal virkelig en tufs som har holdt deg for narr i mange måneder få ta enda flere måneder fra livet ditt? Jeg vet veldig godt hvordan du har det nå, men jeg lover deg at en gang i fremtiden, kanskje ikke så alt for lenge til, så kommer denne mannen til å være ubetydelig for deg! :)

Anonymkode: 0967e...1c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Jeg tenkte straks at du ble dumpet med et standardsvar. 

Man velger standardsvar når man ikke vil si den egentlige grunnen fordi den er at han rett og slett ble lei, fant ut at det ikke passet, liker en annen  eller du har noen egenskaper som ikke passet han. Med standardsvar blir man ikke plaget med ti «hvorfor» eller «utdyp dette nærmere», «la oss prøve litt til» eller «dette må vi snakke mer om». 

Forstår godt at det er utrolig kjipt å ha kastet bort et halvt år på ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, hallo. Nå må dere jekke dere ned to hakk. 

For det første er det lov å gjøre det slutt uten at man skal måtte tåle anklager om å "bruke folk". Det kan godt hende det er dét vedkommende her har gjort, men det høres mer ut som Ts ble dumpa. Det er rimelig standard. Shit happens. Ja, tiden flyr. Ja, det er drit kjipt. We get it. Du er såra. Men betyr det automatisk at han er verdens verste person? Jeg er usikker på om dette er helt riktig. 

Jeg har tenkt mye på følgende scenario: Du dater noen du liker, men er usikker på om du nødvendigvis vil gifte deg med. Hva gjør du? Dropper du alt og venter på at den store gullfuglen skal fly forbi? Personlig vet jeg av erfaring at det kan ta litt tid før jeg blir helt varm i trøya for noen. Kanskje det funker, kanskje ikke. Hva er så galt med å prøve? Det verste som kan skje er at du blir hodestups forelsket eller at du må kutte det ut. Har du da brukt noen? Isåfall er det jo ikke mulig å finne ut noe som helst uten å såkalt "bruke" noen. 

Jeg tenker at man bør være litt varsom med å slenge ut påstander om å være brukt. Dating er risikabelt følelsesmessig. Man sårer noen og blir selv såra. Deal with it, tenker jeg. Ingenting kan helt fjerne risikoen for å bli dumpa. Det skjer stadig vekk hele tiden uten at den som går nødvendigvis er et monster.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er så sint over hvor dum og naiv jeg har vært det siste halve året, at jeg har bare lyst til å skrike! Jeg har vært med en mann og tenkt og vurdert han om han er en jeg kan se meg selv med, om vi kan ha en fremtid sammen. Så sier han etter ET HALVT ÅR at han liker friheten sin og ikke ønsker noe forhold NÅ. Men hva har du drevet med det siste halve året da???? Tenker jeg... Han har gitt uttrykk for å tenke seriøst med meg, både at han direkte har sagt det og at han har sagt andre ting som viste at han var seriøs. Han introduserte meg for dattera si for f... Hvem holder på sånn?? Har han brukt meg for å prøve å gjøre eksen sin sjalu? Jeg skriver inn her for å holde meg selv fra å ringe han eller pøse ut følelsene mine på melding og drite meg enda mer ut. Han skulle komme til meg i helgen som var, men det ble avlyst. Jeg gledet meg både til å se han og forhåpentlig vis få noen svar på alle spørsmålene som surrer rundt i hodet mitt nå. Jeg føler meg så lite verdt og blir usikker på meg selv, og sånn ønsker jeg ikke å ha det... Trodde jeg hadde møtt en så herlig fyr. Jeg holdt meg unna andre, trakk meg unna gutter, flørtet ikke, fortalte de at jeg var opptatt selv om jeg teknisk sett var singel. Jeg forpliktet meg til denne fyren på denne måten, og nå viser det seg at jeg har holdt meg selv fra å kunne møte noen som kanskje ville hatt noe seriøst med meg, for en fyr som ikke har vurdert meg på den måten... Føler meg så tåpelig og ydmyket egentlig. Vi jobbet sammen også og neste uke skal jeg møte de alle sammen igjen. Gruer meg til den ydmykelsen som kommer om noen spør meg om hva som skjedde, eller hva det var mellom oss i det hele tatt.. 

HAN tok initiativ til å starte noe med meg, HAN fortalte folk rundt oss og seg om oss - også har han ikke en gang vært seriøs med å vurdere meg som en partner?? Jeg håper jo at han har gjort det, og så kommet til konklusjonen at han ikke ønsket noe med meg likevel. Det skal jeg takle. Men dette med at jeg har kastet bort et halvt år på å utvikle følelser og bli glad i en fyr som bare har sett på det som et tidsfordriv..... JEG måtte spørre han ut for å få vite om noe i det hele tatt var galt. Virket som han hadde tenkt å bare la kontakten dø ut uten å si noe... Ikke noe hensyn til meg som et menneske med følelser. Jeg er så sint nå! 

Deilig å få det ut litt, men jeg kommer nok til å slite i lang tid her.. 

Anonymkode: fa05b...e9a

Det er vondt å være dum ....dere jenter som har så uendelig mange alternativer på gutte fronten i Norge så fatter jeg ikke helt valgene deres nei. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er de fleste menn dessverre. De har ikke følelser andre steder enn i underlivet. Det er så synd at mange damer blir ødelagt psykisk pga menn :( Og ikke bare det, men de ødelegger for de meget få bra mannfolka... Så man sliter med å stole på menn også blir det en ond sirkel.

Anonymkode: 19f0f...b7b

Enig, det eneste menn tenker og føler med er underlivet og hvordan de lettest mulig kan manipulere damer til sengs....

Anonymkode: 07070...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, det eneste menn tenker og føler med er underlivet og hvordan de lettest mulig kan manipulere damer til sengs....

Anonymkode: 07070...d67

Er så lei av den der. Om det var min erfaring med menn ville jeg spurt meg selv «Hva gjør jeg gærent?» Og droppet å gjenta feilen en gang til. De fleste menn er bra, så plukker man kun idioter gjør man noe feil. 

Anonymkode: 4ec86...1eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er sint, og du har jo litt grunn til det. Men det er nok bare forelskelsen/betattheten som har begynt å gi seg for han. Det er jo idioti at han involverer barnet og andre kjente så tidlig, så sånn sett er han jo ikke veldig oppegående syns jeg. Men han hadde nok troa på at det skulle bli noe mer da. Før følelsene roet seg.

Men det er like vanlig at vi kvinner finner ut at vi ikke ønsker et forhold etter en stund. Det er jo ikke man ikke ønsker et forhold, men man ønsker ikke et forhold med den personen. Det er selvfølgelig utrolig vondt for den andre parten, et brudd er alltid det. Men det er jo bedre at han avslutter nå enn om et halvt år. Mager trøst akkurat nå selvfølgelig, men likevel....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...