AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Skrevet 11. oktober 2017 Arbeiderparti politkeren Hanne Bjurstrøm vil at regjeringen lager en handlingsplan i mot diskriminering og hets i mot muslimer. http://www.nettavisen.no/nyheter/ombudet-mot-diskriminering-vil-ha-handlingsplan-mot-muslimhat/3423379751.html Det jeg ikke skjønner er hvorfor hun ikke selv gjør noe i mot f.eks barneekteskap, tvangsekteskap og voldtekt. http://www.nettavisen.no/livsstil/maryam-ble-giftet-bort-som-12-aring---jeg-visste-ikke-hva-voldtekt-var-men-jeg-ble-tvunget-til-a-adlyde/3423379790.html Anonymkode: eac33...399 2
Gjest Elseby13 Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 Bra! Hat hører ikke hjemme i det norske samfunnet!
Gjest Catalina Culès Skrevet 11. oktober 2017 #3 Skrevet 11. oktober 2017 Noen burde lære seg forskjellen på kritikk av en religion og muslimhat.
ops2 Skrevet 11. oktober 2017 #4 Skrevet 11. oktober 2017 (endret) 30 minutes ago, Elseby13 said: Bra! Hat hører ikke hjemme i det norske samfunnet! Hvem skal definere hva hat er? De samme som nekter sine døtre å gifte seg med annerledes troende? De samme som mener kvinner er mindre verd enn menn? De samme som mener at en kvinnes vitnemål i retten bare teller som et halvt vitnemål i forhold til en manns? De samme som mener at en passende alder for giftemål er ved synlige tegn til pubertet for en jente? De samme som kaller jenter uten hijab "uinnpakkete sukkertøy som fluene kan spise av"? De samme som har egne innganger og avdelinger for kvinner i sine gudshus? De samme som forkynner at en gift kvinne ikke kan nekte sin ektemann sex? Det er religionen som kritiseres. Det er religionskritikk. Det er helt lovilg å si et en hater kristendommen i Norge. Det skal nå bli ulovlig å si at en hater islam. Endret 11. oktober 2017 av ops2 10
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #7 Skrevet 11. oktober 2017 Hets mot gudløse vantro i islam er definitivt et stort problem. Islam har jo klare regler for hvordan man skal diskriminere de som ikke er heteroseksuelle, islamske menn som rager på toppen av hierarkiet. Synd dette aksepteres i religionens navn. Anonymkode: 45475...865 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #8 Skrevet 11. oktober 2017 1 time siden, Blair Waldorf skrev: Noen burde lære seg forskjellen på kritikk av en religion og muslimhat. Problemet her ligger for det meste hos troende muslimer selv, deler av norsk presse og arbeiderpartiet. Et eksembel er kritikk av hijab. Jeg setter ikke pris på at det her hvor jeg bor blir flere og flere som bruker hijab av den typen sorte klær som dekker hele kroppen, men ikke ansiktet. Mange muslimer vil se på dette som hat i mot muslimer, selv mener jeg det er kritikk av relgion og deler av en kultur som etter min mening er kvinneundertrykkende. Anonymkode: eac33...399 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #9 Skrevet 11. oktober 2017 1 time siden, Blair Waldorf skrev: Noen burde lære seg forskjellen på kritikk av en religion og muslimhat. Anonymkode: 7c50b...d9d 1
ops2 Skrevet 11. oktober 2017 #10 Skrevet 11. oktober 2017 18 minutes ago, AnonymBruker said: Anonymkode: 7c50b...d9d Du tror sikkert du er smart, men jeg ser ikke ordet "hat" der. Jeg ser heller ikke noe om en handlingsplan. Med andre ord, ditt forsøk på å sammenligne Tybring-Gjedde med Hanne Bjurstrøm, faller til gulvet like slapt som en døgngammel dau fisk. 2
ops2 Skrevet 11. oktober 2017 #11 Skrevet 11. oktober 2017 2 hours ago, Surreal said: Så bra, det er på tide! Har du noen kommentar til: Hvem skal definere hva hat er? De samme som nekter sine døtre å gifte seg med annerledes troende? De samme som mener kvinner er mindre verd enn menn? De samme som mener at en kvinnes vitnemål i retten bare teller som et halvt vitnemål i forhold til en manns? De samme som mener at en passende alder for giftemål er ved synlige tegn til pubertet for en jente? De samme som kaller jenter uten hijab "uinnpakkete sukkertøy som fluene kan spise av"? De samme som har egne innganger og avdelinger for kvinner i sine gudshus? De samme som forkynner at en gift kvinne ikke kan nekte sin ektemann sex? 1
ops2 Skrevet 11. oktober 2017 #12 Skrevet 11. oktober 2017 1 hour ago, Mari Y said: På tide Har du noen kommentar til: Hvem skal definere hva hat er? De samme som nekter sine døtre å gifte seg med annerledes troende? De samme som mener kvinner er mindre verd enn menn? De samme som mener at en kvinnes vitnemål i retten bare teller som et halvt vitnemål i forhold til en manns? De samme som mener at en passende alder for giftemål er ved synlige tegn til pubertet for en jente? De samme som kaller jenter uten hijab "uinnpakkete sukkertøy som fluene kan spise av"? De samme som har egne innganger og avdelinger for kvinner i sine gudshus? De samme som forkynner at en gift kvinne ikke kan nekte sin ektemann sex? 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #13 Skrevet 11. oktober 2017 2 minutter siden, ops2 skrev: Du tror sikkert du er smart, men jeg ser ikke ordet "hat" der. Jeg ser heller ikke noe om en handlingsplan. Det er Gjedda som oppfatter kritikk som hat. Nei, jeg tror ikke jeg er smart. Men jeg vet Gjedda er morsom. 4 minutter siden, ops2 skrev: Med andre ord, ditt forsøk på å sammenligne Tybring-Gjedde med Hanne Bjurstrøm Hæ? Anonymkode: 7c50b...d9d 1
Anglofil Skrevet 11. oktober 2017 #14 Skrevet 11. oktober 2017 Tråden er ryddet for innlegg med hatefullt eller diskriminerende innhold. Yvonne (mod)
Surreal Skrevet 11. oktober 2017 #15 Skrevet 11. oktober 2017 17 minutter siden, ops2 skrev: Har du noen kommentar til: Hvem skal definere hva hat er? De samme som nekter sine døtre å gifte seg med annerledes troende? De samme som mener kvinner er mindre verd enn menn? De samme som mener at en kvinnes vitnemål i retten bare teller som et halvt vitnemål i forhold til en manns? De samme som mener at en passende alder for giftemål er ved synlige tegn til pubertet for en jente? De samme som kaller jenter uten hijab "uinnpakkete sukkertøy som fluene kan spise av"? De samme som har egne innganger og avdelinger for kvinner i sine gudshus? De samme som forkynner at en gift kvinne ikke kan nekte sin ektemann sex? Islamofobi er definert, så noen har allerede tatt den jobben Har du noe poeng med innlegget og spørsmålet ditt? For meg virker det nemlig som om du ønsker en debatt om muslimer som spenner fra det konservative til det fanatiske skal ha lov til å mene noe om hva som er islamofobi. Men jeg kan jo ha misforstått deg? 2
Stina234 Skrevet 11. oktober 2017 #16 Skrevet 11. oktober 2017 Dessverre er det noen som reiser hat-flagget med det samme det kommer kritiske røster mot innvandring og islam. Dette gjør at vi aldri får en konstruktiv debatt her i Norge. Hva skal man kalle handlingene til de som forsøker å stoppe denne debatten ? 2
Surreal Skrevet 11. oktober 2017 #17 Skrevet 11. oktober 2017 16 minutter siden, Stina234 skrev: Dessverre er det noen som reiser hat-flagget med det samme det kommer kritiske røster mot innvandring og islam. Dette gjør at vi aldri får en konstruktiv debatt her i Norge. Hva skal man kalle handlingene til de som forsøker å stoppe denne debatten ? Heldigvis er det noen som reiser hat-flagget når det kommer rasistiske og fanatiske røster mot innvandring og Islam. De legger til rette for at vi får en konstruktiv debatt i Norge, der legitim kritikk av Islam og innvandringskritiske røster kan få mere plass og spilerom uten at debatten forsøpples av fanatikerene. At man vil kartlegge hvem som kommer med hets og som trakkaserer motdebattantene sine synes jeg er prisverdig. Rett og slett godt jobba av Ombudet mot diskriminering 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #18 Skrevet 11. oktober 2017 45 minutes ago, Surreal said: Islamofobi er definert, så noen har allerede tatt den jobben Har du noe poeng med innlegget og spørsmålet ditt? For meg virker det nemlig som om du ønsker en debatt om muslimer som spenner fra det konservative til det fanatiske skal ha lov til å mene noe om hva som er islamofobi. Men jeg kan jo ha misforstått deg? Nei, verken kristendomsfobi eller islamofobi er godt definert. Hva mener du personlig er kristendomsfobi? Religiøse maktmennesker vil mene nærmest hva som helst er hets. De er bare interessert i å skremme folk fra å kritisere religionen deres og de vanvittige og undertrykkende reglene og påbudene. Anonymkode: 45475...865 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #19 Skrevet 11. oktober 2017 16 minutes ago, Surreal said: Heldigvis er det noen som reiser hat-flagget når det kommer rasistiske og fanatiske røster mot innvandring og Islam. De legger til rette for at vi får en konstruktiv debatt i Norge, der legitim kritikk av Islam og innvandringskritiske røster kan få mere plass og spilerom uten at debatten forsøpples av fanatikerene. At man vil kartlegge hvem som kommer med hets og som trakkaserer motdebattantene sine synes jeg er prisverdig. Rett og slett godt jobba av Ombudet mot diskriminering Er vitsetegninger av profeten hets? Er humor og satire hets? Anonymkode: 45475...865 1
Gjest Walkingdead Skrevet 11. oktober 2017 #20 Skrevet 11. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er vitsetegninger av profeten hets? Er humor og satire hets? Anonymkode: 45475...865 Nei, men ofte er det utrolig dårlige tegninger og humor laget på trass. Så bann gjerne det og så jeg kan få le litt mer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå