Gå til innhold

Smertestillende

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har opprettet en tråd her før, om ibux og paracet fordi jeg har en visdomstann som er supervond, og jeg klarer ikke å spise eller snakke når jeg ikke tar smertestillende. Jeg har vært hos tannlegen og fått time til å fjerne den, men det er over en måned til, og jeg kan jo ikke bruke smertestillende så lenge! Jeg spurte tannlegen om hva jeg skulle gjøre, og hun sa jeg kunne ta smertestillende en(!) dag til, og da hadde det sikkert blitt bedre. Det har ikke blitt noe bedre siden første dagen, og jeg tviler på at det blir noe bedre til imorgen. Jeg føler jeg blir litt fortvilt. Jeg må ringe inn og høre hva jeg skal gjøre igjen på fredag hvis det ikke har blitt bedre, men jeg kan jo ikke gå på smertestillende så lenge heller. 

Derfor lurer jeg på om dere har noen tips til alternative smertestillende metoder? Det å kjøle det ned funker, sånn at hvis jeg tar munnskyllevann på, så blir det litt bedre en liten stund, men det er vel generelt det å spise som er det største problemet. Har prøvd meg på suppe, for det trengs jo ikke å tygges, men det er flytende så da kommer jo det uansett borti og det er kjempevondt! 

Anonymkode: 805b5...264

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt tannlegen igjen, og be om å få timen fremskyndet. Går ikke dette så finn en annen tannlege og få tanna ut.

Anonymkode: bf859...c4e

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt tannlegen igjen, og be om å få timen fremskyndet. Går ikke dette så finn en annen tannlege og få tanna ut.

Anonymkode: bf859...c4e

De kan ikke trekke den når det er så betent, så det er nok ikke noe vits i uansett, dessverre :(

Skrevet

Jeg ville ringt alle tannleger til jeg hadde fått time til å fjerne den NÅ! Du kan ikke gå sånn en måned! En mnd uten å få i seg skikkelig med mat og med så store smerter går bare ikke ann.

Anonymkode: 7b449...075

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De kan ikke trekke den når det er så betent, så det er nok ikke noe vits i uansett, dessverre :(

Men får du antibiotika?

Skrevet

Men får du antibiotika?

Ikke enda. Har en sånn greie som er bakteriedrepende som jeg skal smøre på som forhåpentligvis får tatt betennelsen, men hvis det ble verre skulle jeg få antibiotika, men det har ikke blitt verre enda. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ringt alle tannleger til jeg hadde fått time til å fjerne den NÅ! Du kan ikke gå sånn en måned! En mnd uten å få i seg skikkelig med mat og med så store smerter går bare ikke ann.

Jeg får halvpris hos denne tannlegen, og som student betyr det utrolig mye. Derfor er det egentlig ikke et annet alternativ å finne en annen tannlege. Tannlege er utrolig dyrt!

Skrevet (endret)

Herregud, du skal da ikke gå i en måned til med dette her! Det er jo akutt. Hvis ikke din faste tannlege kan få ordnet dette med en gang, så kontakt en annen tannlege, og fortsett ringerunden til du får time hos noen I MORGEN. Det er fullt mulig, tannleger setter av tid til akutt-tilfeller, de også, akkurat som vanlige leger gjør i løpet av en arbeidsdag.

Redigert;

leste nå posten din om at prisen avgjør for din del, så du vil ikke bytte tannlege til en som kan behandle deg nå. Neivel. Da får du gå sånn da.

Endret av Million
Skrevet (endret)

Uff, dette hørtes ikke noe godt ut. Er endel kjent med tannpine av forskjellige grunner og det føles håpløst når du ikke får time hos tannlegen før om en måned! Jeg vet ikke hvor du bor eller holder til men jeg hadde anbefalt på det sterkeste å ta deg en tur til tannlegevakten. Bussterminalen på Oslo S har to tannlegevakter, en kommunal og en privat (anbefaler den private pga lang vente tid på den kommunale). I mellomtiden er det ikke noe annet å gjøre enn å veksle mellom Paracet og Ibux, selv om det ikke er anbefalt å gjøre dette i lengden. 

Anonymkode: f7e56...f12

Endret av lillesky
Skrevet

Du må si at det blir verre eller ikke bedre å få antibiotika. Min erfaring er at Corsodyl ol ikke klarer å ta skikkelige infeksjoner, da må det antibiotika til. Og det der er så vondt! Nei, ring tannlegen igjen. Du kan ikke gå sånn. 

Det er ikke noe annet en vanlige smertestillende som ibux og paracet (og lignende varianter) som du får kjøpt uten resept. Ibux vil nok fungere best, ev bland dem. Men du må vel ha fått en dosering fra tannlegen?

Anonymkode: 5604c...470

Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Herregud, du skal da ikke gå i en måned til med dette her! Det er jo akutt. Hvis ikke din faste tannlege kan få ordnet dette med en gang, så kontakt en annen tannlege, og fortsett ringerunden til du får time hos noen I MORGEN. Det er fullt mulig, tannleger setter av tid til akutt-tilfeller, de også, akkurat som vanlige leger gjør i løpet av en arbeidsdag.

Regidert; leste nå posten din om at prisen avgjør for din del, så du vil ikke bytte tannlege til en som kan behandle deg nå. Neivel. Da får du gå sånn da.

Leste du også det om at de ikke kan gjøre noe uansett, når det er betent? De sa de skulle ringe meg hvis de fikk en avbestilling, men at det ikke var vits at jeg kom hvis det fortsatt var betent. Jeg hadde nok fått time før om det ikke var så betent. 

Du må si at det blir verre eller ikke bedre å få antibiotika. Min erfaring er at Corsodyl ol ikke klarer å ta skikkelige infeksjoner, da må det antibiotika til. Og det der er så vondt! Nei, ring tannlegen igjen. Du kan ikke gå sånn. 

Det er ikke noe annet en vanlige smertestillende som ibux og paracet (og lignende varianter) som du får kjøpt uten resept. Ibux vil nok fungere best, ev bland dem. Men du må vel ha fått en dosering fra tannlegen?

Jaja, har fått føringer av tannlegen og tar det, selv om det ikke tar vekk all smerten så funker det. Problemet var at hun sa jeg måtte slutte å ta smertestillende etter imorgen. Jeg tror jeg bare får ringe tilbake dit, med mindre det skjer et mirakel og det går bort i løpet av natta. 

Skrevet

Jaja, har fått føringer av tannlegen og tar det, selv om det ikke tar vekk all smerten så funker det. Problemet var at hun sa jeg måtte slutte å ta smertestillende etter imorgen. Jeg tror jeg bare får ringe tilbake dit, med mindre det skjer et mirakel og det går bort i løpet av natta. 

Ja, gjør det. Jeg har slitt med betennelser mange ganger i alle mine visdomstenner, det er noe herk! Grusomt vondt! Det eneste som hjelper er å fjerne dem, det var en lettelse når alle var ute.

Har du flere visdomstenner? Hvis du har så bruk Corsodyl så fort du kjenner det er litt ømt neste gang. Da vil det nok gå over. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, gjør det. Jeg har slitt med betennelser mange ganger i alle mine visdomstenner, det er noe herk! Grusomt vondt! Det eneste som hjelper er å fjerne dem, det var en lettelse når alle var ute.

Har du flere visdomstenner? Hvis du har så bruk Corsodyl så fort du kjenner det er litt ømt neste gang. Da vil det nok gå over. 

Ja, jeg har visst alle fire, men det er bare de to nede som er på vei opp foreløpig. Den andre nede har jeg ikke merket noe til at gjør vondt, men skal bruke Corsodyl hvis jeg kjenner noe! 

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste du også det om at de ikke kan gjøre noe uansett, når det er betent? De sa de skulle ringe meg hvis de fikk en avbestilling, men at det ikke var vits at jeg kom hvis det fortsatt var betent. Jeg hadde nok fått time før om det ikke var så betent. 

Dette er en sånn typisk tråd der man bare ender opp med å bli irritert, fordi trådstarter bare informerer om halvparten av det vesentlige i sitt hovedinnlegg i en sak.

Du har føyd til ditt og datt senere i tråden, noe som burde vært skrevet i hovedinnlegget. Da blir svarene man får litt merkelige også, siden folk ikke får vite alt som har noe å si i en sak.

Endret av lillesky
Skrevet (endret)
2 timer siden, Million skrev:

Dette er en sånn typisk tråd der man bare ender opp med å bli irritert, fordi trådstarter bare informerer om halvparten av det vesentlige i sitt hovedinnlegg i en sak.

Du har føyd til ditt og datt senere i tråden, noe som burde vært skrevet i hovedinnlegget. Da blir svarene man får litt merkelige også, siden folk ikke får vite alt som har noe å si i en sak.

Beklager da, at jeg ikke tenkte på å skrive alt i hovedinnlegget. Den informasjonen er uansett ikke relevant for det jeg spør om. Jeg spør om ALTERNATIVE former for smertestillende (slik som nedkjøling), og IKKE andre legemiddel. 

Endret av lillesky
Skrevet

Tråden er ryddet for medisintips.
/lillesky (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...