Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg skal på ferie til Vietnam nå og prøver å pakke litt smart (denne gangen;) for vi skal flytte en del på oss. Packing cubes er smart men har ikke sett dette noen steder i butikkene. Noen som har tips til hvor jeg kan finne slike? Tar ikke sjansen på å bestille fra nett for jeg skal jo reise snart. Noen som har andre lure pakketips? Utrolig vanskelig å pakke til denne turen - strand, jungel, storby. Kan bli kaldt og vått i nord og varmt og klamt i sør. Jeg skal pakke i koffert så jeg har god plass men prøver å holde av litt plass til shopping.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var i Yunnan i forrige uke, like nord for Vietnam.

Ta med litt reise medisin. Jeg har alltid med medisin mot forstoppelse og diare.
Antibac, og tørkepapir, evt. kjøp der. Det er ofte ikke papir på toalettene, selv om det har blitt bedre.
Solkrem og insektsmiddel.

Hvis du ikke er helt fortrolig med spisepinner, ta med litt bestikk. Det er ikke bestandig de har annet enn spisepinner og skjeer, selv om også dette har blitt litt bedre de siste årene.

Hvis du ikke skal høyt til fjells, tror jeg ikke det blir særlig kaldt, norske sommer temperaturer. Men fuktig og perioder med mye nedbør. Så tenkt litt på om klærne er lette å tørke, særlig skoene.

Vi har ofte med en tørkesnor med noen klesklyper og kroker i endene så det er lett å henge den opp.

Vi har og hatt mye nytte av to svære powerbanker eller nødladere. Den ene står å lader på hotellet, mens den andre har vi med oss slik at mobilene kan lades når som helst. Mobilene har jo på godt og vond blitt svært nødvendige på reiser, særlig i Kina. Kanskje ikke like kritisk i Vietnam?

De selger lignende reiseposer på Clas Ohlson eller Biltema og sikkert andre steder og. Det er en fordel om det går an å se inn i de, da er det mye lettere å finne ting. Vi har en haug av slike etterhvert og de er veldig kjekke.

Lykke til og god reise.

Skrevet

Ta med nok penger, er så flaut med turister som sitter på gata og tigger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...