lille-sjøstjerne Skrevet 11. oktober 2017 #1 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg har fått påvist lavgradige celleforandringer og HPV virus. Dette har jeg hatt i flere år nå, og da dette har vedvart over tid tok jeg biopsi/vevsprøve for et år siden. Da fikk jeg tilbakemelding om at alt så fint ut, og at jeg kun trengte ta en ny celleprøve et år senere. Jeg har nå tatt en ny celleprøve og fått nøyaktig samme svar som for et år siden, altså ingen endring. Likevel fikk jeg innkalling til ny biopsi/vevsprøve. Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg skal ta en ny, og legen min hadde ikke en gang notert seg at jeg tok den testen for et år siden (hun sendte meg til en privat gynekolog når hun fikk nyss i at jeg hadde privat helseforsikring, og har tydeligvis ikke lagret svarene som skal ha blitt sendt til henne). Jeg frykter at jeg nå må ta ny vevsprøve/biopsi pga de har klusset med svarene mine fra i fjor. Er det noen som er kjent med om det er vanlig å ta årlige vevsprøver dersom man har langvarige lavgradige celleforandringer? Setter utrolig pris på om noen har erfaringer eller tilbakemeldinger på dette.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 Forstår teksten din som at celleforandringene står på stedet hvil, men heller ikke har forsvunnet. De skal forsvinne, før du friskmeldes. Det er vanlig at dette følges opp og det er viktig at du gjør det. Livmorhalskreft er en krefttype som utvikler seg relativt sakte. Celleforandringer vil gå tilbake så du friskmeldes eller utvikle seg videre der det kan bli behov for inngrep som konisering. Men så lenge du har forandringer av noen art, må du følges opp til de har gått tilbake. Anonymkode: 84e25...df7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå