AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Skrevet 11. oktober 2017 Har migrene som jeg normalt sett er lite plaget av, men etter jeg startet med p-piller har jeg hatt ukentlige anfall på 2-3 dager. Er det noen som har erfart at det har blitt bedre eller er det sånn så lenge man bruker p-piller? Anonymkode: e2dfd...ab6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg har migrene og den blir kraftig forverret av hormonpreparater. Så jeg kan ikke bruke det. Sist jeg prøvde meg med minipillen så endte det med et tredagers anfall der øyelokket tilslutt fallt igjen og jeg klarte ikke åpne det. Anonymkode: 63892...dbd
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #3 Skrevet 11. oktober 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har migrene og den blir kraftig forverret av hormonpreparater. Så jeg kan ikke bruke det. Sist jeg prøvde meg med minipillen så endte det med et tredagers anfall der øyelokket tilslutt fallt igjen og jeg klarte ikke åpne det. Anonymkode: 63892...dbd Hvor lenge har du "holdt ut" å prøve p-piller eller minipiller? Legen sa noen kunne oppleve bedring etter rundt 3 måneder.. Anonymkode: e2dfd...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #4 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg har migrene uten aura til vanlig ca. 2 ganger i måneden. Bruker jeg p-piller får jeg aura og ukentlige annfall. Gå over til minipille. Det har virket mye bedre på meg. Anonymkode: ce95a...c2a
Kalevala Skrevet 11. oktober 2017 #5 Skrevet 11. oktober 2017 Det skjedde meg også. Nå bruker jeg hormonspiral, og det har hjulpet. Har nesten ikke blødninger lenger, og slipper de store hormonsvingningene som trigger migreneanfall.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #6 Skrevet 11. oktober 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har migrene uten aura til vanlig ca. 2 ganger i måneden. Bruker jeg p-piller får jeg aura og ukentlige annfall. Gå over til minipille. Det har virket mye bedre på meg. Anonymkode: ce95a...c2a Jeg kan ikke bruke minipiller, jeg får blødninger omtrent hele tiden på de typene jeg har prøvd.... 8 minutter siden, Kalevala skrev: Det skjedde meg også. Nå bruker jeg hormonspiral, og det har hjulpet. Har nesten ikke blødninger lenger, og slipper de store hormonsvingningene som trigger migreneanfall. Kanskje jeg skal prøve den istede da Anonymkode: e2dfd...ab6 1
Kalevala Skrevet 11. oktober 2017 #7 Skrevet 11. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har du "holdt ut" å prøve p-piller eller minipiller? Legen sa noen kunne oppleve bedring etter rundt 3 måneder.. Anonymkode: e2dfd...ab6 Ja det er viktig å gi det tid. Tålmodighet kan lønne seg når det gjelder medikamentutprøving. Jeg fikk satt inn hormonspiral for ett år siden. De første to månedene blødde jeg hele tiden nesten, og var ikke noe bedre migrenemessig. Så ble blødningene regelmessige, men svake noen måneder. Det var først etter over 6 måneder at migrenen ble bedre og blødningene sjeldne.
Arkana Skrevet 11. oktober 2017 #8 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg fikk migrene da jeg begynte med p-piller og gikk i flere år før jeg skjønte sammenhengen og sluttet da tvert. Jeg prøvde en del andre hormonpreparater med lavere mengde hormoner, men alle gav meg migrene. Nå har jeg ikke brukt hormonprevensjon på veldig mange år og selv om jeg ikke er helt kvitt migrene er anfallene sjeldne. Aldri mer hormonprevensjon.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #9 Skrevet 11. oktober 2017 51 minutter siden, Kalevala skrev: Ja det er viktig å gi det tid. Tålmodighet kan lønne seg når det gjelder medikamentutprøving. Jeg fikk satt inn hormonspiral for ett år siden. De første to månedene blødde jeg hele tiden nesten, og var ikke noe bedre migrenemessig. Så ble blødningene regelmessige, men svake noen måneder. Det var først etter over 6 måneder at migrenen ble bedre og blødningene sjeldne. Tror ikke jeg orker å prøve så lenge. Ligger på soffan og kaster opp i ny og ne 2-3 dager hver uke... Anonymkode: e2dfd...ab6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #10 Skrevet 11. oktober 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har du "holdt ut" å prøve p-piller eller minipiller? Legen sa noen kunne oppleve bedring etter rundt 3 måneder.. Anonymkode: e2dfd...ab6 Ca 6 mnd på hvert produkt. Migrenehelvete hver gang jeg har brukt hormonpreparater Anonymkode: 63892...dbd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå