Mari Y Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg regner med at en del har fått med seg den overgrepssaken mot en hest et sted i Norge, som var i nyhetene nå for litt siden. Altså: Jeg synes dyremishandling er forferdelig, og jeg er enig i at vi har et for dårlig rettsvern for dyr. Mattilsynet er ett eksempel. Likevel så anbefaler jeg at kommer man i konfrontasjon med slike situasjoner(som jeg tror skal veldig mye til. Jeg har tross alt ridd en del både på rideskole og jobbet frivillig på gård, og tror det skal mye til), så MÅ man kontakte stallpersonell og politiet osv. Og irriterer meg fryktelig over dem som mener at man skal gripe inn direkte i slike situasjoner. Men man bør se det på denne måten: Vedkommende er mest sannsynlig veldig psykisk syk, og kanskje ikke den lureste å oppsøke helt alene. Så det irriterer meg litt, disse som da kjefter fordi jeg oppfordrer folk til å ta rette valg. Ved å koble inn stallpersonell og videre kontakte politiet, veterinær osv. Jeg lurer på om de tenker over hva slags råd de gir til folk, når de oppfordrer folk til å bare gå rett inn i en slik situasjon? Tenker de overhodet ikke over hvor mentalt ustabile slike folk kan være? Da bør man vel ikke anbefale dette til folk som leser på nettet?
Mari Y Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2017 25 minutter siden, Norre skrev: Er nok best å kontakte fagfolk, ja. Skjønner at mange synes politiet er ubrukelig, men man vet jo aldri før man har prøvd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå