Sillyline Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 De hadde en demonstrasjon på mitt hjemsted nå i helgen. Mange motdemonstranter møtte opp, og det ble opptøyer. Jeg har egentlig ikke noe peiling på SIAN, men etter helgen nå tenkte jeg å ta et kjapt søk på de. Det jeg håpte å finne var en seriøs organisasjon som ønsker å skape en saklig diskusjon. Istedet blir jeg møtt av henvisning til useriøse kilder og ord som "luremuslim" på nettsiden deres. Spørsmålet mitt er: forventer SIAN at de skal bli tatt seriøst? Jeg kunne gjerne diskutert islamiseringen av Norge, jeg. Men det blir flaut når de som skriker høyest også virker som de dummeste her. Kunne de bare kommet med FAKTA og unngått oppkalling. Å skrive og uttale seg saklig er det minste jeg forventer. Hva er dine tanker om SIAN? Hva tenker du om islamiseringen av Norge? Er det en reell trussel?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #2 Skrevet 10. oktober 2017 Svaret på det siste spm ditt er ja. Resten kan jeg ikke svare på for jeg har ikke noe peiling på SIAN selv. De er veldig dårlige på markedsføring. Anonymkode: b0df5...867
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #3 Skrevet 10. oktober 2017 Nei, de kan ikke tas seriøst. Og det er synd, for det er jo definitivt debatter knyttet til innvandring generelt og muslimsk innvandirng spesielt man virkelig burde tatt. Om yrkesdeltakelse blant kvinner, om tildekking, om holdninger til andre minoriterer (være seg religiøse, seksuelle eller andre) etc. Ting man selvfølgelig kan finne dårlige eksempler på blant etniske nordmenn også, men der det unektelig er en sammenheng mellom både type religion/grad av religiøsitet og arkaiske og skadelige holdninger. Men SIAN er en klovnegjeng som polariserer og fordummer. Anonymkode: 04886...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #4 Skrevet 10. oktober 2017 46 minutter siden, Sillyline skrev: Hva tenker du om islamiseringen av Norge? Er det en reell trussel? Du får gå opp på en scene og si noe kritisk mot islam, kanskje del en karikaturtegning ut?, så merker du vel det fort selv, skjønner ikke at det er noe å debattere egentlig ? Og tør du ikke det idag, vel, da kan du vel tenke deg selv hva for en fremtid vi får ... Skal en ikke få lov å si sin mening om religioner eller styreformer eller statens bruk av skattebetalernes penger, uten å bli fysisk angrepet og jaget bort, så har vi et problem, vel 53 minutter siden, Sillyline skrev: Jeg kunne gjerne diskutert islamiseringen av Norge, jeg. Tviler på at du hadde giddet å diskutere med noen som spytter og slår deg (eller med folk som vender ryggen til deg og støtter de som spytter og slår deg, det er ikke noe debattmiljø intellektuelle folk gidder ta, generelt sett). Det påvirker rekrutteringen til slike miljøer, men det betyr ikke at de voldelige ekstremistene "har rett", selv om ingen tør å debattere med dem (med å bruke ord og stille seg opp som punchingbag, og leve med dødstrusler), det eneste det betyr er at folk flest lever ganske fredelige liv og gidder ikke ta kampen, det er ikke verdt det med så liten støtte fra de som burde gi sin støtte og så mye dritt fra mediene som fremstiller ting veldig feil for å fremme sin agenda, mens de nekter noen form for debatt ut over "det ble bråk", eller "slosskamp mellom nazier og "antirasister"" SMH 46 minutter siden, Sillyline skrev: Hva tenker du Jeg tenker at vår kultur ikke er levedyktig, det er ikke muslimenes feil egentlig, men menneskene er desverre litt mer "onde" enn vi liker å tro, og et snillistisk system basert på tiltro på våre medmennesker og at alle kulturer er like gode som vår, det funker desverre ikke og kulturen vår vil dø ut, men det var jo artig så lenge det varte da, vi hadde flaks sånn sett. Anonymkode: 9aa3a...83e 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #5 Skrevet 11. oktober 2017 Integrering og hvordan vi skal praktisere kulturelt mangfold er veldig viktige problemstillinger som selvfølgelig burde blitt diskutert. Det er veldig synd at det er så vanskelig å diskutere dette på en seriøs måte i Norge. Debattene blir veldig fort ødelagt av noen som trekker frem enkelttilfeller og generalserer ut fra dette. Dette kommer i slike mengder at det ødelegger debattklimaet og seriøse aktører på begge sider trekker seg unna. Man må kanskje satse på lukkede fora hvor kun aktører som er seriøse får uttale seg. Men så er problemet at det alltid er noen i grenseområdet som man aldri blir enige om og hvor diskusjonen om de får være med eller ikke lett tar all oppmerksomhet. Anonymkode: af5dc...2f7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #7 Skrevet 12. oktober 2017 Saken er jo, at selv hvis Norge stenger grensene sine 100% og gikk ut av Schengen osv. Så vil jo verden rundt fortsette som ellers. Og når Frankrike, Sverige, Tyskland osv har blitt islamisert. Vil det trolig uansett komme til Norge og på en eller annen måte. Anonymkode: 79c14...9ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå