Gå til innhold

Belbarier

Belba

Anbefalte innlegg

IGJEN: opp klokka 7, meditasjon i en time, frokost, studier.

*skryter som bare det*

Jeg er så flink. :rosaengel:

Forelesningen i dag var veldig interessant - om hjernen. Det er mange uvante navn å lære seg (som jeg sikkert skulle kunnet fra ungdomsskolen eller noe), men jeg synes det er spennende.

Når jeg er ferdig med fagene jeg har nå (på grunnfag-nivå), har jeg lyst til å fortsette å studere det samme faget på egenhånd - blant annet å få bedre kunnskap om hvordan både kropp og psyke fungerer.

En ung, veldig flink jente som foreleste - stipendiat.

Etterpå dro jeg på kafè med en venninne - hun skal gifte seg i sommer, og det var jo ganske befriende å høre henne fortelle (etter å ha lest litt inne på bryllupsforumet her - no offence!). Kjempehyggelig.

Jeg begynner å gå litt tom for ideer på matfronten, i og med at jeg driver på med et lite prosjekt.

Det går ut på å spise proteiner og karbohydrater hver for seg - jeg må idèmyldre litt for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opp klokka 07, det kunne jeg tenkt meg og.

Jeg må opp 0605. Hver dag.

:tunge1: Jeg vet at 7 ikke er spesielt tidlig for folk som skal på jobb (jeg sto opp mellom 3 og 4 på natta i et halvt år - I know!), men i forhold til form-nivået mitt den siste tiden, så er det veldig bra.

Tipper du ikke står opp klokka 7 når du har fri! *mobb* :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu!

SMS mottatt om pakke på Posten! Nå må jeg nok komme meg hjem i rimelig tid likevel. :wink:

Enten mobil eller pulsmåler - det hadde vært hyggelig om det var mobilen, så jeg får kommunisert med andre mennesker snart, men gøy hvis det er pulsmåler også.

Nå har jeg jo funnet ut at jeg sannsynligvis har kjøpt feil type - jeg skulle hatt en måler med belte, men jeg får se om det funker likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aaaner virkelig ikke hva jeg skal ha til middag i dag.

Hvis jeg spiser mer kyllingwok - eller kylling og ris for den saks skyld - på noen dager nå, så kommer jeg til å krepere.

Det er sunt og godt, men for mye av det gode er ikke ALLTID lurt.

Hva spiser man da? Jeg spiser bare rent kjøtt (helst), så kjøttdeig o.l. er uaktuelt. Pasta er kjedelig. Poteter... tar lang tid. Herregud, jeg er håpløs.

Kjipt å lage tidkrevende mat tin èn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det mobil eller pulsmåler ?

Det var pulsmåler.

Testet den på trening i dag.

Igjen: opp klokka sju, meditasjon, trening (vel, treninga var første gang på en liten stund :oops: ). Juhuuu. Èn ting skal jeg ha: jeg er flink på å backe opp egen selvtillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stek fiskepinner, det spiser jeg!

Med ketchup :D

Jeg spiser hverken fisk eller ketchup, men takk for tipset! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer jammen på om min nye strategi fungerer.

Jeg har innført en let-it-flow-teknikk, som går på å prøve å ha en stabil sinnsstemning (hørtes ut som utdrag av en psykologibok), så og si uansett hva som skjer. Stabilt èn vei ihvertfall - humøret må gjerne gå oppover, men poenget er å ikke la meg affektere noe særlig av ting som går på tvers av hva jeg skulle ønske det gjorde.

*pust*

Grunnen til det, er jo selvfølgelig at det gjør livet mye lettere.

Om jeg tar det med ro når t-banen er 10 minutter forsinka i kulda, så blir det bedre enn om jeg blir klin forbanna og klikker i fjorten vinkler.

Om jeg lar forholdet til en viss bestemt person utvikle seg naturlig - det vil si i den retningen det gjør uten mine febrilske påvirkninger (som ofte består av uhorvelig mye tankearbeid uten resultat) - så blir det bedre.

Det betyr ikke at jeg har tenkt å forholde meg likegyldig til noe som helst, men at det som skjer, får skje uten at jeg skal prøve å styre verden.

Med andre ord: jeg skal skvise ut kontrollfreaken Belba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med... hmm *tenke*

salat?

Joda, men det er litt kjedelig som middag.

Alene.

Hvem er du, egentlig? *hilser* Har du en dagbok jeg kan snike i? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg tar det med ro når t-banen er 10 minutter forsinka i kulda, så blir det bedre enn om jeg blir klin forbanna og klikker i fjorten vinkler.

Sånn gjør jeg det. Skjønner jeg at jeg ikke rekker en t-bane, så sier jeg til meg selv: Jaja, jeg får ta den neste. Da har jeg god tid nå.

Det samme gjelder i julestresset (som andre, men ikke jeg har), når banenn er forsinket. Hjelper bra å ha med en bok i veska til enhver tid , da blir ikke evt forsinkelser så ille.

Gjør livet mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør livet mye bedre!

Ja - jeg har etterhvert skjønt at dette er smart.

Om ikke annet, så for å unngå en plutselig død før fylte 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå drar jeg hjem.

Skal lese mer fag, og spise middag (som til slutt ble omelett), samt å legge meg tidlig. :kjip:

Leser i Ringenes Herre nå, har brukt veldig lang tid på den, siden jeg vanligvis leser 7 bøker på en gang - RH tar lang tid fra før også. :roll:

Men jeg koser meg skikkelig med den nå, nattalesing for meg selv hver kveld.

Jeg tror faktisk denne helga blir innholdsrik - jeg er ingen sucker etter å gå på byen ut hele tida, men det er veldig OK med jevne mellomrom.

Så på lørdag blir det konsert (jeg VET det blir bra!), fredag bursdag eller kino, og søndag kino.

Ikke at jeg vet om det går noe bra på kino om dagen, men jeg skal sitte i mørket med en god venn og spise popcorn. :tunge1:

Trente i dag - kult å være ferdig med trening klokka 11. :-D

Jeg er litt lite strukturert, og trener litt på måfå.

Jeg vet det ikke er lurt å trene med for høy puls, men det er morsomst.

Tipper jeg blir passelig støl i rygg og armer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Neimen, heisann! :D

"Let it flow" = SMART.

Har drevet med det selv i noen år, etter en liten stund ble det en naturlig væremåte.

Du merker når dèt skjer, det er omtrent på samme tid som man begynner å spørre seg selv om man er en kjedelig person. :ler:

Du ville kanskje likt bøkene til en mann ved navn Richard Carlson. Bare at han kaller det "blås i bagatellene". :tommelsmil::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det ikke er lurt å trene med for høy puls, men det er morsomst.

Tell me all about it! Jeg skulle ha rolig økt i går, og endte opp med 40 min på tredemølla, med unntak av oppvarmingen holdt jeg meg på nivå 8 (men skrudde opp hastigheten kraftig) hele tida. So much for å ta det rolig...

Hvis du skal på kino, bør du se den svenske filmen "Armbryterskan från Ensamheten", en dokumentar om ei jente som blir verdensmester i håndbak, som kommer fra ei lita bygd (Ensamheten) i Nord-Sverige med 16 innbyggere. Var utsolgt festivalfilm her, og går nå på kinoer over hele landet. Vil se jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du merker når dèt skjer' date=' det er omtrent på samme tid som man begynner å spørre seg selv om man er en kjedelig person. :ler:[/quote']

Hehe. Ja, det er jo faren, men i og med at jeg aldri tror jeg noensinne vil lykkes HELT med prosjektet mitt, tror jeg det skal gå bra. :wink:

Jeg har virkelig angst for hjelp-deg-selv-bøker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...