Gå til innhold

Venlafaxin seponering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har sluttet på venlafaxin , hvor lang tid tok det før "abstinensene" gav seg? 

Har så mye "elektriske støt" i hodet hver gang jeg beveger meg, føler meg kvalm og får humørsvingninger av dette. Er bare gått ca 3-4 dager siden jeg sluttet, og lurer på hvor lenge jeg må gå sånn før det gir seg :(

Anonymkode: 4f4bb...181

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første uken var verst, så ble det gradvis bedre. Men støtene og plutselig svimmelhet kunne jeg merke i lang tid etter. Må innrømme jeg ikke husker hvor lang tid, men du må nok bare belage deg på det. Jeg klarte meg i alle fall med 1-2 uker sykemelding når jeg slutta, så var ikke like ille etter det. 

Anonymkode: 3d07e...70d

Skrevet

Jeg håper du gradvis går ned i dose? Venlafaxin bør seponeres over flere uker/mnd med en nedgang i styrke hver 2-4 uke. Slutter du "cold turkey" risikerer du kraftig tilbakefall og masse bivirkninger.

Anonymkode: 2b3aa...ff2

Skrevet

Er nok dessverre cold turkey. Var psykologens idé å slutte på de, da jeg ikke har hatt sånn veldig mye hjelp av de, og mye bivirkninger. Har prøvd 225 mg på det høyeste, men har brukt 150mg helt til nå. Orker ikke gå gjennom avvenningsprosessen igjen, så orker ikke begynne igjen for å trappe ned. Sikkert dumt, men drittlei hele pillene.

Anonymkode: 4f4bb...181

Skrevet

Jeg septonerte fra 150 til 75 og så til 37,5 over fire måneder. Ingen symptomer av seponeringen

Anonymkode: dccc9...00c

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Psykologen din må jo være idiot! Man skal jo ikke bråslutte med Venlafaxin!!! 

Skrevet

Du må seponere. Du leker jo med stoffene i hjernen! I verste fall så er det dødelig. Les deg opp i pakningsvedlegget. 

Anonymkode: 3d07e...70d

Skrevet

Jeg brukte 4 måneder på å slutte fra en dose på 150 mg. Gikk sakte ned da jeg hadde brukt de i 5 år. Var helt jævlig hver gang jeg gikk ned 37,5 mg, men etter 4 mnd var jeg helt fin.

Da jeg gikk på et annet merke sluttet jeg brått. Kuttet de ut uten avtale med lege. Det var det dummeste jeg kunne gjort. Ble kjempedårlig. Måtte begynne på igjen for så å seponere sakte ned. Ikke lurt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...