AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Hei, jeg er ganske greit fortvilet og velger nå å spørre meg til råds. Jeg er en dame på 29 år som er mor til to barn (alene med de). Så langt i livet (ett til to år siden) har syklusen min vært normal uten store opp og nedturer. I 2015 satte jeg inn hormon spiral og blødde konstant i ett år. I perioden 2008-2015 har jeg vært helt og holdent uten noen form for prev. I fjor begynte jeg å legge merke til at jeg får ganske kraftige nedturer i perioden rundt eggeløsning/menstruasjon. Hvor kraftig periodene har vært har variert. De siste tre periodene mine har vært så ille at jeg blir deprimert, gråter, får skikkelig skygge tanker(vil ikke leve), hater livet og ser generelt ikke meningen med verken livet eller det å være mor. Det jeg beskriver ovenfor av symptomer er ikke hvordan jeg er alle andre dager i måneden, kun i perioden hvor kroppen produserer ekstra hormoner. Jeg var hos gynekolog for en måneds tid siden og fikk forskrevet SSRI for å ta i perioden mellom eggeløsning og menstruasjon. (Spesiell type SSRI som brukes rettet mot denne type sympt). Er det noen her som har opppevd liknende? Har det fungert å ta medisin i perioden hvor dere har opplevd sympt? Ble det bedre? Ble det bedre ved å fjerne hormonspiral? Gynekologen fortalte at dette er dessverre ganske vanlige sympt. Jeg for min del er ganske fortvila over å ha det slikt og jeg kjenner meg ikke igjen. Anonymkode: bee38...b5f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #2 Skrevet 10. oktober 2017 Hormonspiral fungerte veldig bra for meg, men humørsvingninger og depresjon sto oppført som mulige bivirkninger. Om du ikke har slitt med det tidligere kan det vel være sannsynlig at hormonspiralen er synderen? Om det hadde vært meg hadde jeg testet ut andre prevensjonsalternativer. Eller i hvert fall vurdert nøye om jeg ville bruke medisiner mot noe som muligens er bivirkninger. Da kan du jo ende opp med at du bare bytter ut en bivirkning med en annen. Anonymkode: 17424...bf3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå