Gjest Nuna Skrevet 28. februar 2019 #901 Del Skrevet 28. februar 2019 10 minutter siden, Justsaying skrev: Så Marna kan bare slutte på dagen? Mens Kemma måtte bare holde ut trakasseringen så lenge fordi hun kunne jo ikke bare slutte å jobbe? Svært godt poeng. Bare la de holde på, nå er vi helt inn til beinet her. Det dras til og med frem gamle instagrambilder som hun hetses for 🙄 Den som tjener på dette er Marna. Sympatien øker for hver dag. Det har vippet over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 28. februar 2019 #902 Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) 4 minutter siden, Nuna skrev: Svært godt poeng. Bare la de holde på, nå er vi helt inn til beinet her. Det dras til og med frem gamle instagrambilder som hun hetses for 🙄 Den som tjener på dette er Marna. Sympatien øker for hver dag. Det har vippet over. Så du sammenligninger seksuell trakassering av arbeidsgiver med å være gift med en fyr som er i hardt vær? Det er stor forskjell i konteksten rundt arbeidsgiverforholdene her. Endret 28. februar 2019 av Emmy_H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 28. februar 2019 #903 Del Skrevet 28. februar 2019 Sympati for en blogger som ikke ivaretar eller skjermer egne barn?? Det er nok ikke sympatien som vokser men heller det motsatte. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 28. februar 2019 #904 Del Skrevet 28. februar 2019 11 minutter siden, Birdo skrev: Anbefaler deg å se serien Motherhood, så ser du fort at det er akkurat det hun gjør. Du mener at den filmen bidrar til å bygge ned fordommer og er et godt eksempel på å møte andre kulturer med respekt? Et par Google-søk senere, så synes jeg hele Motherhood-greia gjør det verre, ikke bedre. Har vi i fullt alvor kommet dit at det lages serier priveligerte bloggere som må ut i verden for å se på andre menneskers lidelse? Og når bloggeren skal hjem, hva da? Har de lidende menneskene fått det bedre? Kom barneslavene i steinbruddet seg ut av slaveriet? Eller var de bare et ledd i å realitetsorientere en «travel» blogger fra Norge? Og jeg skal ikke engang begynne på alt som går på Strømmestiftelsen. Motherhood endrer ikke på det faktum at filmen er ugrei. Jeg ser hun har fått en kommentar under den fra en med antatt afrikanske røtter, som spør om «de» er en spøk for henne. Og det er det det handler om, måten hun får et særtrekk ved masaienes kultur til å se ut som noe tullete og rart. Det er det motsatte av respekt og å bygge ned fordommer. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2ney Skrevet 28. februar 2019 #905 Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) På 28.2.2019 den 19.12, Vampen skrev: Ok, nå skal jeg være litt krenkbar og tverr. Jeg visste sånn cirka null om komikerfrue, utover at hun er den stakkars dama som er gift med ØB. Jeg vet ikke helt hvordan det skjedde, men på et eller annet vis havnet jeg inn på IG-en hennes. Og der fant jeg bla denne lille perlen: Og det er nå jeg skal være litt krenka og sånn, for jeg synes ikke dette er gøy i det hele tatt. For nei Marna, du er ikke Masai Marna. Du er derimot er et priveligert nek fra Norge, som har kastet deg på «frue-bølgen», og tjener penger på å «influere» til forbruk. Og her har du altså reist på tur til Afrika, Kenya vil jeg tro, slik at den privilegerte ræva di kan kan ta på seg tøy med tradisjonelt print, og lage en «morsom» video hvor du «hopper, fjoller og lager tullelyder». Akkurat slik masaiene gjør, da eller? Møt for all del ikke andre mennesker, kulturer og land med respekt, når du først har bestemt deg for å dra til nevnte land. Og det er skikkelig dumt å ikke lage videoer hvor man fremstiller andre kulturer og grupper som litt sånn rare og snåle, uggabugga og hopp og sprett liksom». Slik bidrar man godt til å bygge ned fordommer. Det er mulig det bare er jeg som er krenkbar nok til å finne dette ufint, men det gjør jeg altså. I stor nok grad til å konkludere med at hun og gubben kan få ha hverandre. Jeg synes ikke så synd på dama allikevel. (Ellers skal Marna være glad hun ikke er stor i junaiten, for der kan en slik video sørge for at du blir dragged herifra til månen. ) Dette synes jeg var unødvendig... Endret 2. mars 2019 av 2ney Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 28. februar 2019 #906 Del Skrevet 28. februar 2019 1 minutt siden, Vampen skrev: Du mener at den filmen bidrar til å bygge ned fordommer og er et godt eksempel på å møte andre kulturer med respekt? Et par Google-søk senere, så synes jeg hele Motherhood-greia gjør det verre, ikke bedre. Har vi i fullt alvor kommet dit at det lages serier priveligerte bloggere som må ut i verden for å se på andre menneskers lidelse? Og når bloggeren skal hjem, hva da? Har de lidende menneskene fått det bedre? Kom barneslavene i steinbruddet seg ut av slaveriet? Eller var de bare et ledd i å realitetsorientere en «travel» blogger fra Norge? Og jeg skal ikke engang begynne på alt som går på Strømmestiftelsen. Motherhood endrer ikke på det faktum at filmen er ugrei. Jeg ser hun har fått en kommentar under den fra en med antatt afrikanske røtter, som spør om «de» er en spøk for henne. Og det er det det handler om, måten hun får et særtrekk ved masaienes kultur til å se ut som noe tullete og rart. Det er det motsatte av respekt og å bygge ned fordommer. Hvor PR-kåt er en ikke når en reiser til andre siden av jordkloden for å samle inn likes.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 28. februar 2019 #907 Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) 2 hours ago, Justsaying said: Så Marna kan bare slutte på dagen? Mens Kemma måtte bare holde ut trakasseringen så lenge fordi hun kunne jo ikke bare slutte å jobbe? Slutte på dagen? Har da gått halvannet år siden dette med Marna og Ørjan startet. Klart hun går glipp av penger om hun slutter å selge privatlivet sitt, noe annet ville vært rart. Men uansett om hun er avhengig av å selge privatlivet sitt eller ikke så er jo konsekvensen at privatlivet blir solgt. Har aldri sagt at Kemma måtte fortsette å jobbe i jobben hun har. Så det kan ikke jeg svare for. Men som arbeidstaker så har man etter arbeidsmiljøloven rett til å slippe trakassering på jobb. Så hun skulle selvsagt aldri måtte slutte fordi hun ble trakassert. Surt for Marna om hun "tvinges" til å ta en ordinær jobb med ordinær lønn. Men sånn er verden, man kan ikke alltid få både i pose og sekk. Man kan ikke tjene penger på å eksponere seg uten å bli eksponert. Endret 28. februar 2019 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 28. februar 2019 #908 Del Skrevet 28. februar 2019 5 minutter siden, Nuna skrev: Svært godt poeng. Bare la de holde på, nå er vi helt inn til beinet her. Det dras til og med frem gamle instagrambilder som hun hetses for 🙄 Den som tjener på dette er Marna. Sympatien øker for hver dag. Det har vippet over. Gamle IG bilder? Bildene jeg har linket til er ca en måned gamle. Så gamle er de vel ikke akkurat. Og sånn ellers, inntil nylig hadde jeg ingen mening om Marna. Men måten hun både eksponerer unger, legger ut idiot-ting a la eksemplene fra IG, har forsvart en mann som trakasserer kvinner og generelt er en del av industrien som oppfordrer til et skyhøyt forbruk, så er ikke akkurat sympati det jeg sitter igjen med i dag. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. februar 2019 #909 Del Skrevet 28. februar 2019 24 minutter siden, Justsaying skrev: Så Marna kan bare slutte på dagen? Mens Kemma måtte bare holde ut trakasseringen så lenge fordi hun kunne jo ikke bare slutte å jobbe? Denne sammenligningen blir for dum. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 28. februar 2019 #910 Del Skrevet 28. februar 2019 Jeg synes litt synd på marna. Hun virker som en råtøff dame i de fleste sammenhenger, men nå rakner alt rundt og det må vært ille. Show blir avlyst og de har sikkert store økonomiske forpliktelser med dette og ikke minst med huset. Hun har forsvart mannen men vi vet ikke helt hva hun har visst. Nå vet hun uansett mye mer. Hun må gjerne fortsette å være en reklamekanal men tiden er selvsagt overmoden for å skjerme barna helt. I forrige runde hvor det var avisskriverier i natt og dag og han ble outet, riktignok i beskjedent omfang den gang, burde hun byttet navn på bloggen til eget navn. Hun må i alle fall gjøre det nå. Og altså slutte å eksponere barna. Så kan hun fortsatt tjene bra på reklamekanalen sin og holde hjulene nogenlunde i gang økonomisk, ikke minst for barnas skyld. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 28. februar 2019 #911 Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) 57 minutter siden, The Kitten skrev: Denne sammenligningen blir for dum. Hvorfor? Argumentet jeg svarte til var at hun bare kunne slutte å jobbe. Og jeg har tidligere spurt hvorfor Kemma ikke bare slutter i jobben men fikk da som respons at hun trengte jobben sin - så hva er dumt? Trenger ikke Marna jobben sin? Kunne ikke Kemma fått noen annen jobb? Endret 28. februar 2019 av Justsaying Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 28. februar 2019 #912 Del Skrevet 28. februar 2019 22 minutter siden, Justsaying skrev: Hvorfor? Argumentet jeg svarte til var at hun bare kunne slutte å jobbe. Og jeg har tidligere spurt hvorfor Kemma ikke bare slutter i jobben men fikk da som respons at hun trengte jobben sin - så hva er dumt? Trenger ikke Marna jobben sin? Kunne ikke Kemma fått noen annen jobb? Dette er faktisk et legitimt spørsmål. Man må kunne stille slike spm uten at det med en gang blir sett på som《victim blaming》, for det er på ingen måte slik jeg leser dette spm. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 28. februar 2019 #913 Del Skrevet 28. februar 2019 25 minutter siden, Justsaying skrev: Hvorfor? Argumentet jeg svarte til var at hun bare kunne slutte å jobbe. Og jeg har tidligere spurt hvorfor Kemma ikke bare slutter i jobben men fikk da som respons at hun trengte jobben sin - så hva er dumt? Trenger ikke Marna jobben sin? Kunne ikke Kemma fått noen annen jobb? De er like uskyldige i denne situasjonen så Marna skal ikke behøve å slutte å gjøre det hun vil fordi mannen hennes er en drittsekk.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 28. februar 2019 #914 Del Skrevet 28. februar 2019 2 minutter siden, Birdo skrev: Dette er faktisk et legitimt spørsmål. Man må kunne stille slike spm uten at det med en gang blir sett på som《victim blaming》, for det er på ingen måte slik jeg leser dette spm. Sett i sammenheng med andre innlegg hvor nevnte bruker uttrykker en mening så er det «Victim blaming» som ofte ligger bak. Så Kemma skulle slutte å jobbe fordi hun ble utsatt for seksuell trakassering? Vi har da en arbeidsmiljølov i dette landet. Når det gjelder Marna så er det et valg hun selv velger å ta uten at jeg skal mene så mye om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 28. februar 2019 #915 Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) 23 minutter siden, Emmy_H skrev: Sett i sammenheng med andre innlegg hvor nevnte bruker uttrykker en mening så er det «Victim blaming» som ofte ligger bak. Så Kemma skulle slutte å jobbe fordi hun ble utsatt for seksuell trakassering? Vi har da en arbeidsmiljølov i dette landet. Når det gjelder Marna så er det et valg hun selv velger å ta uten at jeg skal mene så mye om det. Det ble sagt her at hun jobbet for Ørjan, da kunne hun selvsagt ha sluttet og funnet en annen arbeidsgiver selv. Hadde hun anmeldt han måtte hun ha funnet en annen uansett. (Eller om han eksempelvis hadde dødd eller sluttet å jobbe) Men det ble også sagt at hun jobber i et firma og ble plassert der, ja mange versjoner gitt, og da kunne hun enda lettere bedt sitt firma om å få en annen klient. Så i mine øyne er ikke dette noe mindre valg for den ene eller den andre. Du selv leser vel ikke dette så det er amuzing å være ignorert når man da vet at ens argument som er et par hakk bedre blir stående udebattert av såpass mange som ignorerer oss «unormale» Endret 28. februar 2019 av Justsaying Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TulleteKatt Skrevet 1. mars 2019 #916 Del Skrevet 1. mars 2019 Jeg skjønner at Marna fortsetter å jobbe, og synes det er innafor. Jeg skjønner derimot ikke at hun fortsetter å eksponere ungene i dette kaoset. Det er helt greit at hun ikke uttaler seg noe om det som står på, men hun kunne kanskje tenkt seg om en ekstra gang for hva hun legger ut av 'humor'. Hadde jeg vært henne ville jeg vært snar nå til å hoppe fra komikerfrue til Marna Haugen.no f.eks. Jeg vil mye heller se henne reklamere for Floyd, lese om skjønnhetsgreier og få neglinspirasjon enn å se unger og å lese om familielivet. Hun kunne fint gått over til en uhøytidelig skjønnhetsblogg med tips, inspirasjon, den gode selvironien og humor. Gratis tips fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 1. mars 2019 #917 Del Skrevet 1. mars 2019 15 minutter siden, TulleteKatt skrev: Jeg skjønner at Marna fortsetter å jobbe, og synes det er innafor. Jeg skjønner derimot ikke at hun fortsetter å eksponere ungene i dette kaoset. Det er helt greit at hun ikke uttaler seg noe om det som står på, men hun kunne kanskje tenkt seg om en ekstra gang for hva hun legger ut av 'humor'. Hadde jeg vært henne ville jeg vært snar nå til å hoppe fra komikerfrue til Marna Haugen.no f.eks. Jeg vil mye heller se henne reklamere for Floyd, lese om skjønnhetsgreier og få neglinspirasjon enn å se unger og å lese om familielivet. Hun kunne fint gått over til en uhøytidelig skjønnhetsblogg med tips, inspirasjon, den gode selvironien og humor. Gratis tips fra meg. Nettopp! Det er ingen som hevder hun ikke skal kunne leve av SoMe, problemet er hva hun legger ut... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelei Skrevet 1. mars 2019 #918 Del Skrevet 1. mars 2019 6 timer siden, Vampen skrev: Ok, nå skal jeg være litt krenkbar og tverr. Jeg visste sånn cirka null om komikerfrue, utover at hun er den stakkars dama som er gift med ØB. Jeg vet ikke helt hvordan det skjedde, men på et eller annet vis havnet jeg inn på IG-en hennes. Og der fant jeg bla denne lille perlen: Og det er nå jeg skal være litt krenka og sånn, for jeg synes ikke dette er gøy i det hele tatt. For nei Marna, du er ikke Masai Marna. Du er derimot er et priveligert nek fra Norge, som har kastet deg på «frue-bølgen», og tjener penger på å «influere» til forbruk. Og her har du altså reist på tur til Afrika, Kenya vil jeg tro, slik at den privilegerte ræva di kan kan ta på seg tøy med tradisjonelt print, og lage en «morsom» video hvor du «hopper, fjoller og lager tullelyder». Akkurat slik masaiene gjør, da eller? Møt for all del ikke andre mennesker, kulturer og land med respekt, når du først har bestemt deg for å dra til nevnte land. Og det er skikkelig dumt å ikke lage videoer hvor man fremstiller andre kulturer og grupper som litt sånn rare og snåle, uggabugga og hopp og sprett liksom». Slik bidrar man godt til å bygge ned fordommer. Det er mulig det bare er jeg som er krenkbar nok til å finne dette ufint, men det gjør jeg altså. I stor nok grad til å konkludere med at hun og gubben kan få ha hverandre. Jeg synes ikke så synd på dama allikevel. (Ellers skal Marna være glad hun ikke er stor i junaiten, for der kan en slik video sørge for at du blir dragged herifra til månen. ) Hvorfor blir du krenket av dette? Dette er jo etterligning fra Løvenes konge filmen... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 1. mars 2019 #919 Del Skrevet 1. mars 2019 Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, spekulasjoner, avsporinger, latterliggjøring og svar til dette. Kragebein, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelei Skrevet 1. mars 2019 #920 Del Skrevet 1. mars 2019 4 timer siden, 2ney skrev: Dette synes jeg var unødvendig oppførsel av Marna. Hvorfor? Dette er jo fra Løvenes konge 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå