AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Del Skrevet 10. oktober 2017 Kikket på en annonse på en leilighet på Finn. Jeg er ikke god på uttrykk brukt i slike sammenhenger, så kanskje noen her kan hjelpe meg. Det står "Ikke røyk, ikke husdyr eller sos.gar." Jeg skjønner rett og slett ikke hva sos.gar skal bety. Anonymkode: a878f...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #2 Del Skrevet 10. oktober 2017 Sosialgaranti fra Nav Anonymkode: 5ba13...8f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #3 Del Skrevet 10. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sosialgaranti fra Nav Anonymkode: 5ba13...8f2 Tusen takk! Det var så enkelt, ja Anonymkode: a878f...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #4 Del Skrevet 10. oktober 2017 Jeg skjønner ikke hvorfor folk bruker slike forkortelser nå lengre. Man bruker jo faktisk mer tid på å være kreativ med forkortelsen, enn det man sparer i tid på å skrive ordet ferdig. Så skal jo leseren også tyde det som står. Hva er grunnen? Tror folk at man tilføyer en slags profesjonalitet i språket ved å bruke forkortelser? At de prøver å vise at er dreven på temaet og bruker forkortelser for å virke mer "avansert" i språket på et vis? Eller henger det igjen hos eldre folk som var gnitne og måtte spare på papiret, og passe på antallet bokstaver i annonserubrikkene i papiravisen? Vi lever i den digitale alderen nå, folkens ;-) Anonymkode: ccf71...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #5 Del Skrevet 10. oktober 2017 Ja, jeg synes også man bare kunne skrevet sosialgaranti rett ut. Det er jo ikke så mye å spare på forkortelse her. Men tror kanskje det henger litt igjen fra rubrikkannonsetida ja Anonymkode: 5ba13...8f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #6 Del Skrevet 10. oktober 2017 Enig i dette! Sånne forkortelser har jeg aldri skjønt helt vitsen med. Virker også som om det har blitt normen å skrive "SoMe", istedenfor sosiale medier. Irriterer meg grønn. Anonymkode: a878f...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå