Gå til innhold

Komplekser, hvordan drite i dem??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv om jeg ikke er overvektig, har jeg ganske mye mer dameformer en de to eksene jeg vet om som min kommende kjæreste har vært sammen med . (Skriver kommende, for vi har datet i et par måneder.) Dette plager meg en del, til tross for at jeg egentlig har helt grei selvtillit, er 37 år og derfor ikke burde tenke på dette og VET at han tenner på meg.. Likevel tenker jeg at jeg er SVÆR..  Hvordan blir dere andre kvitt sånne destruktive tanker?

Anonymkode: 5d570...5ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han VAR sammen med dem.

Han ER sammen med deg.

👍🏻🙂

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke så mye former så jeg er "en av dem". Hva skal jeg si....

Jeg tror ikke eksen min er slik at han blir sammen med/dater kvinner han ikke synes er attraktiv, så hvis han dater deg og er forelsket i deg, liker han deg definitivt. :) 

Anonymkode: 59062...594

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 35, og har også mine usikkerheter. Egentlig så synes jeg ikke kroppen min er så verst.

Men merker at når jeg begynner å sammenligne meg med andre og leser og ser stygge ting om min kroppstype eller om mine komplekser så blir jeg usikker. Burde da slutte og lese slike ting, men det er ikke alltid at man kan unngå det så da blir vel spørsmålet: hvordan ikke ta alt så personlig? Og da er vel svaret: selvtillit. 

Så da må en vel bygge den opp, men jeg synes ikke det er like enkelt alltid.

• Liker 1
Skrevet

..Kanskje du kan ta det opp med han, at det hjelper å snakke litt om det? Vet at selvtillit er attraktivt men sårbarheter, ydmykhet og komplekser er også attraktivt. De mennene jeg har vært sammen med har aldri gjort annet enn å hjelpe meg med komplekser og støttet meg.

Anonymkode: 59062...594

• Liker 2
Skrevet (endret)

Men altså, når man er sammen med en person så er jo det pga at man føler kjærlighet for vedkommende og fordi at du er deg. 

Du skal drite i kompleksene fordi at du er god nok som den du er. Trening kan jo styrke velbehaget ditt og selvtilliten din, men det at du kan slappe av i deg selv som gjør at personligheten og kjærligheten får skinne er det vakreste jeg vet når jeg ser det i folk.

Viss en person ikke får sine øyne til å stråle på noen som helst måte, så holder jeg meg unna. 

Endret av Mass
Skrevet

De aller, aller fleste har komplekser. Blant annet de smellvakre kjendisene, som botoxerer seg til asiater og slanker seg uhelbredelig sjuke.

Jeg har også komplekser. For lite hår, for mye mage. Penis og sengeferdigheter får terningkast 3. Likevel har jeg en herlig kjæreste som holder ut på fjerde året(!). 🙂

I løpet av livet har jeg vært i forhold med flere damer. I begynnelsen av hvert forhold har jeg «fundert» litt rundt eksmennene hennes. Blir litt «veiing og måling». Men så har jeg heldigvis slått meg til ro med at jeg er god nok. 😉

Poenget er altså: Det du tenker og føler er helt naturlig. Og det går over! 👍🏻

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Norre skrev:

Jeg har også komplekser.

Me too! Har ikke fin nok hud, skulle gjerne trent mer.... 

Men jeg har kommet til et punkt hvor jeg ikke er flau over å ha komplekser. Jeg er et menneske, av og til er jeg sterk nok til å klare både det ene og det andre (føle meg bra nok, til og med!) men innimellom er jeg bare helt huuuffffffffffff.

Og det har jeg lov til, for jeg har ingen planer om å streve for å være perfekt lenger.

Anonymkode: 73838...104

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Me too! Har ikke fin nok hud, skulle gjerne trent mer.... 

Men jeg har kommet til et punkt hvor jeg ikke er flau over å ha komplekser. Jeg er et menneske, av og til er jeg sterk nok til å klare både det ene og det andre (føle meg bra nok, til og med!) men innimellom er jeg bare helt huuuffffffffffff.

Og det har jeg lov til, for jeg har ingen planer om å streve for å være perfekt lenger.

Anonymkode: 73838...104

👍🏻🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...