Gå til innhold

Dove med rasistisk reklame

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, chisandra skrev:

Da jeg så filmen, så ser jeg jo at den ikke er rasistisk i det hele tatt. Bildene er tatt ut av kontekst, og jeg lot meg lure - igjen! 😡

Du er ikke alene. Dummet meg ut jeg også, og fikk kjeft i huet og ræva. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde spørsmålet mitt var tydelig, men hvis du må ha det inn med teskje: Når har hvite «som gruppe» blitt utsatt for rasisme i USA? 

Anonymkode: b374c...77d

Tja, om det kan kalles rasisme kan vel diskuteres, men en del personer kom med kommentarer etter Las Vegas skytingen hvor de sa at de som ble skutt på denne festivalen fortjente det fordi de mest sannsynlig var conservatives. Et overveiende flertall av de som var på den countryfestivalen var hvite, og siden de liker countrymusikk stemte de sikkert på Trump, siden de stemte på noe annet enn de som "har de rette meningene" så var det vel fortjent da? (Igjen, må bare presisere, dette er IKKE mine meninger, en av toppsjefene i CBS fikk jo sparken for lignende uttalelser.)

For øvrig, i dette klippet går det heller ikke direkte på hvite som gruppe da det bare er en person som blir fysisk angrepet, hva de sier i videoen derimot går på hvite som gruppe.

Anonymkode: db6bb...8ad

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du synes ikke det å antyde at de som har mørk hudfarge er skitne, og at de blir hvite og fine om de vasker seg, er rasistisk?

Anonymkode: 0b0fb...e6b

Hæ, er det det de gjør? Syns folk kan slutte å ta ALT rasistisk. Dove er kjent for å bruke naturlige modeller i reklamene sine, fra alle verdensdeler. Hvordan det er rasistisk fatter jeg ikke ass. 

Anonymkode: 9c440...754

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke skjønner at denne er rasistisk burde gå ungdomsskolen og VGS om igjen. Hjelpes.

Anonymkode: bba7c...fca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke skjønner at denne er rasistisk burde gå ungdomsskolen og VGS om igjen. Hjelpes.

Hvorfor? 

Jeg ble utsatt for rasisme i New Orleans, ble kalt fucking white bitch. Går jeg og griner om det? NEI. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til slutt blir hun en asiater i videoen, men jeg føler meg ikke utsatt for rasisme av den grunn. 

Anonymkode: e0145...8fd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som er rasistisk er i så fall den som tok ett bilde ut av en video og la det ut kun for å få reaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som farget føler ikke rasisme i videoen. Skjønner jeg da ikke mitt eget beste? 😂

Anonymkode: d536a...679

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske dumt tenkt ... For all del - for at selskaper slipper å beklage at noen tolker noe rasistisk, foreslår jeg at i reklamefilmer brukes kun personer av samme hudfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke se hva som var rasistisk med den. De har også med en dame som ser ut som om hun er fra latin-amerika, men merkelig nok blir ikke det tatt med. For ordens skyld, legger jeg ved reklamen for å illustrere mitt poeng:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? 

Jeg ble utsatt for rasisme i New Orleans, ble kalt fucking white bitch. Går jeg og griner om det? NEI. 

Det var ikke hyggelig sagt, men det er ikke rasisme, hahah. PLEASE. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Jolene skrev:

Klarer ikke se hva som var rasistisk med den. De har også med en dame som ser ut som om hun er fra latin-amerika, men merkelig nok blir ikke det tatt med. For ordens skyld, legger jeg ved reklamen for å illustrere mitt poeng:

Reklamen er ikke rasistisk. Reklamen kan tolkes rasistisk av de som er disponert til å se rasisme overalt. Tydeligvis er budskapet at produktet kan brukes av alle.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke hyggelig sagt, men det er ikke rasisme, hahah. PLEASE. 

Er det vel. Vennligst forklar hvorfor det ikke var rasistisk. Var flere afro Americans som ropte det etter meg forresten. Men det er greit å få sånne kommentarer den veien mener du? 

Som jeg skriver over, så har jeg alltid sett det som positivt at Dove bruker all slags modeller, uavhengig av etnisitet. Fins ikke rasisme i denne reklamen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Jolene skrev:

For ordens skyld så la noen ut videoen før deg, liksom.

Anonymkode: c9f18...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, NotNaomi skrev:

Må nesten se det for å ta stilling til det,men uansett en veldig dårlig ide å bruke hudfarger og raser i reklame. Det tror jeg de fleste skjønner.

Hva er det du sier? At vi ikke skal inkludere folk av forskjellige opphav og hudfarger i reklamer og i media? Isåfall er dette en enda dårligere ide, den er også ulovlig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
8 minutter siden, WubWub skrev:

Hva er det du sier? At vi ikke skal inkludere folk av forskjellige opphav og hudfarger i reklamer og i media? Isåfall er dette en enda dårligere ide, den er også ulovlig. 

Ikke sånn at det kan misforståes så det blir oppfattet som rasistisk. Veldig dårlig formulert av meg,men er ikke særlig redd for at noen skal tro jeg er i nærheten av rasist liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For ordens skyld så la noen ut videoen før deg, liksom.

Anonymkode: c9f18...50f

Og hva så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, vintage skrev:

2017 er altså 1914 på nytt: :P

22323251_1460362980713389_1642487052_n.jpg

Ha ha ha. Tenk at det har vært et markedsførings-triks. At det går an... 

Anonymkode: 1255d...507

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...