Gå til innhold

Dove med rasistisk reklame

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, tonebelinda skrev:

Må si jeg ikke skjønner at dette er rasisme jeg da!

En uskyldig reklame 

Det er nå heller historieløst. 

Anonymkode: b374c...77d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at den er rasistisk, men hva er det de mener med den? Den funker jo ikke som reklame heller? 

Hadde det vært en knakende god reklame for produktet deres, hadde jeg skjønt at man kan ende opp med å publisere en uheldig reklame fordi man mister litt gangsynet, men den er da virkelig ikke det heller ... 

Anonymkode: 89b22...19e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, tonebelinda skrev:

Må si jeg ikke skjønner at dette er rasisme jeg da!

En uskyldig reklame 

Du synes ikke det å antyde at de som har mørk hudfarge er skitne, og at de blir hvite og fine om de vasker seg, er rasistisk?

Anonymkode: 0b0fb...e6b

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du synes ikke det å antyde at de som har mørk hudfarge er skitne, og at de blir hvite og fine om de vasker seg, er rasistisk?

Men er det såpe? Trodde dove var hudkrem eller noe jeg, sånn på blå blikkboks.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Men er det såpe? Trodde dove var hudkrem eller noe jeg, sånn på blå blikkboks.

Vet ikke om det er såpe, men det er da ett fett. De fremstiller det som positivt når personen går fra mørk til hvit. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fuktighetskrem og tror budskapet er at det passer alle. De skulle reversert det. Den glade hvite ble glad og brun. Voila, fixed. 

Anonymkode: 661aa...498

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Hva om det var motsatt, altså det var ei hvit dame som tok av genseren og ble brun, hadde da folk skreket rasisme? NEI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at noen synes den er støtende. Men rasistisk er den ikke.

Anonymkode: 03ec7...4e8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det er såpe, men det er da ett fett. De fremstiller det som positivt når personen går fra mørk til hvit. 

Det er jo din tolkning, og den er farget av det politiske korrekte som tolker slike kontekster som fanden leser bibelen. Jeg hadde vært enig dersom det var såpe (og er enig dersom det faktisk er såpe og ikke hudkrem de reklamerer for) ettersom dette det impliserer at den svarte kvinnen er skitten og den hvite ren. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasistisk er den ikke. Den skal jo bare vise at den passer for alle. Folk som tolker rasisme inn i dette og snakker om "historieløst" er selv historieløse. Tusenvis av nordmenn ble fanget som slaver og sendt til Nord-Afrika der deres mareritt begynte. Når nordmenn og andre europeere ble fanget i tusentall og solgt på markedet var det vanlig at slavene som ble solgt ble sett på som mindre verdt enn en løk fordi prisen på dem var så lav. Dette var nordmenn som ble kjøpt og solgt som slaver og døde etter knallhardt slavearbeid. Helt frem til begynnelsen av 1800-tallet.

Hvor mange "historieløse" nordmenn vet egentlig dette? 

Anonymkode: 5f418...605

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Hva om det var motsatt, altså det var ei hvit dame som tok av genseren og ble brun, hadde da folk skreket rasisme? NEI.

Og når har hvite blitt utsatt for rasisme i USA? Det blir en helt rar sammenligning da disse to scenarioene har et helt forskjellig utgangspunkt. Mørkhudet = skitten var en helt vanlig oppfatning tidligere. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår egentlig ikke hva reklamen har med produktet å gjøre. 

De mener ikke at man skal vaske seg hvit? Det blir for dumt, da ville de vel ha skjønt at det ble bråk.

Anonymkode: 92c8b...4c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

Og når har hvite blitt utsatt for rasisme i USA? Det blir en helt rar sammenligning da disse to scenarioene har et helt forskjellig utgangspunkt. Mørkhudet = skitten var en helt vanlig oppfatning tidligere. 

Når har hvite blitt utsatt for rasisme i USA? Håper du tuller. Du hadde aldri turt å bo i områder hvor du selv var hvit minoritet i USA. Du hadde flyttet garantert. Nylig ble 5 hvite politimenn henrettet av en svart rasist som hatet de "ondskapsfulle hvite". Tror du ikke er klar over hvor mye forakt og hat hvite også blir utsatt for i USA. Helt uskyldige mennesker som blir angrepet fordi de er hvite. Det er slett ikke slik at svarte er noe bedre enn hvite når det kommer til rasisme.

Anonymkode: 5f418...605

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Det er jo din tolkning, og den er farget av det politiske korrekte som tolker slike kontekster som fanden leser bibelen. Jeg hadde vært enig dersom det var såpe (og er enig dersom det faktisk er såpe og ikke hudkrem de reklamerer for) ettersom dette det impliserer at den svarte kvinnen er skitten og den hvite ren. 

Det er da såpe de reklamerte for. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...