Gå til innhold

Smertestillende

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har så sykt vondt i ei tann og jeg vet at jeg burde gå til tannlegen, men jeg har virkelg ikke råd. Det hjelper ikke nok med ibux og paracet. Hvis jeg går til legen, kan jeg få noe sterkere, eller vil de bare si at jeg må dra til tannlegen, selv om jeg ikke har råd? 

Anonymkode: a10ba...fce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på AAP og jeg har råd til å gå til tannlege. Jeg sitter igjen med 4000,- etter at faste utgifter er betalt.

Pisspreik at du ikke har råd. 

Anonymkode: a2c4c...a1c

Skrevet

Jeg ville heller tatt kontakt med tannlegen og forklart den økonomiske situasjonen, og satset på at de har muligheter for å betale litt og litt, enn å dekke over smertene med smertestillende

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på AAP og jeg har råd til å gå til tannlege. Jeg sitter igjen med 4000,- etter at faste utgifter er betalt.

Pisspreik at du ikke har råd. 

Anonymkode: a2c4c...a1c

Jeg er student og sitter igjen med 2500 etter faste utgifter.

Slutt å vær så jævlig frekk. 

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Titania skrev:

Jeg ville heller tatt kontakt med tannlegen og forklart den økonomiske situasjonen, og satset på at de har muligheter for å betale litt og litt, enn å dekke over smertene med smertestillende

Men det er ikke det jeg spør om da. Av erfaring går smertene over etter en stund, men innen den tid så er det så sykt vondt! 

Skrevet
25 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg har så sykt vondt i ei tann og jeg vet at jeg burde gå til tannlegen, men jeg har virkelg ikke råd. Det hjelper ikke nok med ibux og paracet. Hvis jeg går til legen, kan jeg få noe sterkere, eller vil de bare si at jeg må dra til tannlegen, selv om jeg ikke har råd? 

Fastlegen kommer til å sende deg til tannlegen. Det er veldig usannsynlig at han vil skrive ut noe smertestillende til deg. Særlig dersom han skjønner at du ikke har til hensikt å gjøre noe med problemet. Da risikerer du faktisk at han får mistanke til at du misbruker legemidler for rus. Det vil bli veldig belastende for deg, og kan skape problemer i videre behandling.

Dette sorterer under tannlege, og skal behandles der. Dette vil bare bli verre for hver gang smerten kommer tilbake, inntil du ikke kan kontrollere det mer, Da blir det både veldig mye dyrere og veldig mye vondere. Gjør noe med det nå, mens du har en mulighet til å slippe mye smerte både fysisk og økonomisk.

Anonymkode: d6b42...417

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen kommer til å sende deg til tannlegen. Det er veldig usannsynlig at han vil skrive ut noe smertestillende til deg. Særlig dersom han skjønner at du ikke har til hensikt å gjøre noe med problemet. Da risikerer du faktisk at han får mistanke til at du misbruker legemidler for rus. Det vil bli veldig belastende for deg, og kan skape problemer i videre behandling.

Dette sorterer under tannlege, og skal behandles der. Dette vil bare bli verre for hver gang smerten kommer tilbake, inntil du ikke kan kontrollere det mer, Da blir det både veldig mye dyrere og veldig mye vondere. Gjør noe med det nå, mens du har en mulighet til å slippe mye smerte både fysisk og økonomisk.

Anonymkode: d6b42...417

Jeg står på venteliste til tannbehandling, men det tar litt tid og jeg får det ikke med en gang. Derfor trenger jeg noe til å dempe smertene. Nå klarer jeg ikke å spise og så vidt snakke fordi jeg så vidt får til å åpne munnen. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står på venteliste til tannbehandling, men det tar litt tid og jeg får det ikke med en gang. Derfor trenger jeg noe til å dempe smertene. Nå klarer jeg ikke å spise og så vidt snakke fordi jeg så vidt får til å åpne munnen. 

Kan godt være du har en liten infeksjon, når du har så vondt. Så kan være legen gir deg litt antibiotika, eller at tannlegen gjør det. Det skader ikke å spørre. Ellers hjelper det å skjære en hvitløksbit og legg inntil tanna du har vondt i, svir først, men så hjelper det på, siden du skal gjennom natten. 

Anonymkode: 25f26...6f0

Skrevet

Kan godt være du har en liten infeksjon, når du har så vondt. Så kan være legen gir deg litt antibiotika, eller at tannlegen gjør det. Det skader ikke å spørre. Ellers hjelper det å skjære en hvitløksbit og legg inntil tanna du har vondt i, svir først, men så hjelper det på, siden du skal gjennom natten. 

Anonymkode: 25f26...6f0

Har kjøpt en sånn desinfisernede og bakteriedrepende munnskyll, Corsydol, eller noe, og den hjelper litt sammen med ibux. En tannpuss kjøler det også litt ned. 

Takk for tips! 

Skrevet

Jeg fikk tannlege til halv pris da jeg sa jeg var blakk og hadde dårlig råd siden jeg ikke hadde jobb. De hadde en tannlegelærling som var kjempe flink. Ring litt rundt. 😊

Anonymkode: dc73e...af2

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk tannlege til halv pris da jeg sa jeg var blakk og hadde dårlig råd siden jeg ikke hadde jobb. De hadde en tannlegelærling som var kjempe flink. Ring litt rundt. 😊

Anonymkode: dc73e...af2

Jeg står på venteliste til tannlege på universitetet, hvor det er halv pris, men det er som sagt litt tid før jeg får time.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette går vel ikke under vanlig tannbehandling, dette er akutt, siden du har så vondt. Jeg ville tatt kontakt med dem hvis jeg var deg og forklart situasjonen.

Anonymkode: 5d9ab...cf8

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men dette går vel ikke under vanlig tannbehandling, dette er akutt, siden du har så vondt. Jeg ville tatt kontakt med dem hvis jeg var deg og forklart situasjonen.

Jo, jeg kan vel si at det har blitt verre da, så kanskje jeg får komme inn litt før. Kan prøve å ringe igjen imorra. 

• Liker 1
Skrevet

Forklar at det tar tid å få time til tannbehandling, da kan hun/han sikkert skrive ut smertestillende som tar de verste toppene.

skader jo ikke å prøve?

ltkke til og god bedring:)

Anonymkode: f9e5c...17c

• Liker 1
Skrevet

Spør om du kan få dele opp betalingen hos tannlegen. Om du har betennelse så kan det bli farlig uten behandling. God bedring.

Skrevet

Du kan få smertestillende (pinex forte el) hos lege/legevakt for tannsmerter :) det har jeg fått flere ganger siden vi ikke har tannlegevakt. Får man tannpine på en lørdag må man vente til mandag morgen liksom. Da kan vi få smertestillende av legevakt. Ring fastlegen din i morgen tidlig hvis du klarer deg til da - forklar situasjonen med dårlig råd og venteliste - så hjelper de deg sikkert!

Skrevet

Forklar at det tar tid å få time til tannbehandling,

Anonymkode: f9e5c...17c

Akkutt time får man som regel på dagen hvis man ringer tannlegen tidlig på morningen.

Skrevet

Akkutt time får man som regel på dagen hvis man ringer tannlegen tidlig på morningen.

Det er ikke vanlig tannlege da, men studenter på universitetet. Vet ikke om det har samme funksjon? 

Skrevet

Om du er student i Oslo eller Bergen kan jo du høre med studentsamskipnaden om de har noen ordninger med billigere tannleger for studenter. Vet i alle fall at de har egne leger. Lykke til i alle fall!, håper det ordner seg for deg på den ene og andre måten, slet lenge med tannproblemer selv så vet godt hvordan du har det!

Anonymkode: a7374...8fa

Skrevet

Da søker du Nav om støtte til tannbehandling

Anonymkode: 1e16f...f8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...