AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #1 Skrevet 8. oktober 2017 Jeg har gått til en fysioterapeut noen måneder nå, og jeg er ikke fornøyd. Hun fortalte meg ganske tidlig at hun er osteopat også, noe jeg vil definere som en utdanning som kvalifiserer som "alternativ behandler". Jeg har tidligere gått til andre fysioterapeuter i kortere/lengre perioder (har problemer med korsryggen, det bedrer seg ved fysioterapi og egentrening, og i lengre perioder funker det med egentrening alene), noe som har fungert veldig godt, men nå valgte jeg henne jeg går til nå pga. kort ventetid. Så til det jeg tenker på. Hun snakker utrolig lenge i løpet av behandlingstimen, kanskje 20-25 minutter av hver 60 minuttersavtale, og behandlingen er med litt rugging og trykking. Og så får jeg ny time 2 uker etterpå. Ikke har det hjulpet en dritt. Er det osteopati hun driver med, og ikke fysioterapi? Snakker masse om et "korsben ute av stilling", noen ingen av de andre har nevnt før. Dersom jeg bytter fysioterapiklinikk, må jeg ha med den rekvisisjonen som er i bruk der jeg går nå? Eller kan jeg be om en ny hos fastlegen min, selv om den gamle ikke er brukt opp? Anonymkode: 24cee...1a2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #2 Skrevet 8. oktober 2017 Hva forventer du av en fysioterapeut? Anonymkode: 9fd83...668
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #3 Skrevet 8. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva forventer du av en fysioterapeut? Anonymkode: 9fd83...668 Blant annet at hun ikke bruker halvparten av tiden på å prate, og på at jeg kan få timer oftere enn hver 2. uke. I tillegg føler jeg ikke at det hun gjør hjelper meg, i motsetning til tidligere terapeuter. Anonymkode: 24cee...1a2 2
Live88 Skrevet 8. oktober 2017 #4 Skrevet 8. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Blant annet at hun ikke bruker halvparten av tiden på å prate, og på at jeg kan få timer oftere enn hver 2. uke. I tillegg føler jeg ikke at det hun gjør hjelper meg, i motsetning til tidligere terapeuter. Anonymkode: 24cee...1a2 Men da må du jo si det til henne, hun er jo ikke tankeleser Spør om dere kan gjøre mer arbeid enn å bare prate og spør om hun har kapasitet til å gi deg timer oftere enn hver 14.dag! Om det ikke hjelper så kan du jo se om du finner en annen fysioterapeut. Hvis du har gått til andre før så har du jo sikkert navnene deres og kan jo sjekke om du kan komme tilbake til en av de, om du var fornøyd den gangen da. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #5 Skrevet 8. oktober 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått til en fysioterapeut noen måneder nå, og jeg er ikke fornøyd. Hun fortalte meg ganske tidlig at hun er osteopat også, noe jeg vil definere som en utdanning som kvalifiserer som "alternativ behandler". Jeg har tidligere gått til andre fysioterapeuter i kortere/lengre perioder (har problemer med korsryggen, det bedrer seg ved fysioterapi og egentrening, og i lengre perioder funker det med egentrening alene), noe som har fungert veldig godt, men nå valgte jeg henne jeg går til nå pga. kort ventetid. Så til det jeg tenker på. Hun snakker utrolig lenge i løpet av behandlingstimen, kanskje 20-25 minutter av hver 60 minuttersavtale, og behandlingen er med litt rugging og trykking. Og så får jeg ny time 2 uker etterpå. Ikke har det hjulpet en dritt. Er det osteopati hun driver med, og ikke fysioterapi? Snakker masse om et "korsben ute av stilling", noen ingen av de andre har nevnt før. Dersom jeg bytter fysioterapiklinikk, må jeg ha med den rekvisisjonen som er i bruk der jeg går nå? Eller kan jeg be om en ny hos fastlegen min, selv om den gamle ikke er brukt opp? Anonymkode: 24cee...1a2 Du står fritt til å bytte fysioterapeut. Men du må ha en ny rekvisasjon fra fastlegen din. Da kan du bare avbestille timen hos henne du nå går til og få avtale hos en ny. Anonymkode: 1cd23...cec 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #6 Skrevet 8. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blant annet at hun ikke bruker halvparten av tiden på å prate, og på at jeg kan få timer oftere enn hver 2. uke. I tillegg føler jeg ikke at det hun gjør hjelper meg, i motsetning til tidligere terapeuter. Anonymkode: 24cee...1a2 Si det til henne. Så er det vel slik at en fysioterapeut er like mye en veileder som en behandler. Pasientene må gjøre jobben, fysioterapeuten veileder og setter i gang prosessen. Anonymkode: 9fd83...668 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå