Gå til innhold

Jeg ble misbrukt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble misbrukt av en tidligere kjæreste som jeg var sammen med i 4 år. Dette har påvirket forholdet jeg er i nå og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg liker nærhet i form av klem og kos, men jeg får angst hvis han tar på meg. Tanken på sex gjør meg kvalm :( Vi har ikke hatt sex på mange år. Jeg er lykkelig med min nåværende snille og gode mann, han respekterer meg pg forstår situasjonen. Jeg vil jo ha et normalt sexliv, men jeg aner ikke hvordan. Er noen i samme situasjon?

Anonymkode: 62c47...897

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Xavier
Skrevet

Takk for svar <3

Nei jeg har ikke snakket med noen profesjonelle om det, kanskje jeg burde det. Jeg er ikke redd for å prate om det, mer redd for at det ikke skal hjelpe.

Ts

Skrevet

Har du snakket med noen om dette som lege? Hvis ikke du har snakket med fatlegen din, kan du? Jeg tror det må være riktig sted å starte for å få hjelp videre og legge misbruket i et avlukke slik du kan gå videre. Det blir nok aldri borte, og man komme ikke helt over det - men man kan klare leve videre uten å la det begrense seg i den grad det gjør nå.

Skrevet

Ja, dere har nok rett, jeg er bare redd for at det jeg ble utsatt for ikke er "ille nok". Jeg vet det høres rart ut, men man hører jo så mye grusomt :(

Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det jeg ble utsatt for ikke er "ille nok"

Det er relativt. Snakk med noen.

Anonymkode: 48d79...003

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dere har nok rett, jeg er bare redd for at det jeg ble utsatt for ikke er "ille nok". Jeg vet det høres rart ut, men man hører jo så mye grusomt :(

Ts

Om du behøver nån å prat med før du kommer deg til lege så er det bare å sende mæ ei melding her. Jeg er ikke innom så ofte pga av jobb og sånn men svarer så fort æ ser melding <3 klem te dæ

Gjest NotNaomi
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Du. Det der er ganske typisk å tenke : at det en har vært utsatt for ikke er ille nok. Det er det,for det er deg og dine grenser det handler om,ig npr du ikke klarer å ha sex etter flere år,så jo,det er mer enn ille nok! Tenk deg at uansett hva en opplever og er igjennom,så er det alltid noen som har det verre! 

Snakk med legen din du,så får du hjelp. Masse lykke til Ts.

Skrevet

Tusen takk, dere! Og tusen takk for tilbudet, Xavier.

Jeg tror jeg skal kontakte fastlegen allerede i morgen. Håper ikke jeg feiger ut.

Ts

• Liker 2
Skrevet

Men du må jo prate med noen, for deg er det ille. Det er jo så ille at du ikke klarer å ha sex med kjæresten din, selv om du føler deg trygg på han. Skal du gå sånn resten av livet da. Og tror du han er like forståelsesfull i lengden. Og jeg sier ikke dette for å være slem. Men du har ett stort problem, du trenger hjelp med.  Og en psykolog vil jo ta deg alvorlig, og vise forståelse. Det er jo mennesker som er livredde for edderkopper, uten at de noensinne har opplevd noe traumatisk med en edderkopp. Du er nå redd for sex, men du har opplevd noe traumatisk.

Anonymkode: a1e58...447

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er jo sant. Folk går jo til psykolog for alt mulig. Jeg må bare ta steget.

Jeg forandret meg veldig når jeg var sammen med denne eksen og det har tatt tid å bli meg selv igjen med min gamle personlighet hvis jeg kan si det sånn. 

Mye gikk ut på at han ble sur hvis jeg ikke gikk ned på han. Han luktet ofte vondt og hadde dårlig hygiene, så dette var jo noe jeg syns var ubehagelig. Hvis jeg ikke gikk med på det snakket han ikke til meg på mange dager. Jeg gråt ofte når vi hadde sex, men han brydde seg ikke. Det var flere ting også, men jeg vil ikke skrive det her.

Det er kanskje ikke det verste, men jeg er veldig glad jeg kom meg bort fra denne personen. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jo sant. Folk går jo til psykolog for alt mulig. Jeg må bare ta steget.

Jeg forandret meg veldig når jeg var sammen med denne eksen og det har tatt tid å bli meg selv igjen med min gamle personlighet hvis jeg kan si det sånn. 

Mye gikk ut på at han ble sur hvis jeg ikke gikk ned på han. Han luktet ofte vondt og hadde dårlig hygiene, så dette var jo noe jeg syns var ubehagelig. Hvis jeg ikke gikk med på det snakket han ikke til meg på mange dager. Jeg gråt ofte når vi hadde sex, men han brydde seg ikke. Det var flere ting også, men jeg vil ikke skrive det her.

Det er kanskje ikke det verste, men jeg er veldig glad jeg kom meg bort fra denne personen. 

Det var godt du sa det til han og at han tok tak i dette som best var. Fint for deg at du fikk deg ny mann og har det fint nå i dag. 

Anonymkode: 8a029...3f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...