AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #1 Skrevet 8. oktober 2017 Man blir aldri for gammel for å leke, men hvorfor er voksen leking så lite tilrettelagt? Ser i min lokalavis i dag at vi skal få 2000 kvm trampolinehall. Ja, så kjekt tenker jeg, men hele teksten dreier seg kun om barn, hvordan dette blir et topp tilbud for barn, og de var nå på let etter å ansette, og de skulle kun ansette unge voksne. Ergo, det er en plass jeg aldri kommer til å sette mine bein. Men jeg hadde syntes det kunne vært kjempekjekt da om et slikt tilbud var til godt voksne også. Kanskje det kommer med neste generasjon, kanskje de som er ungdommer i dag vil ha et tilbud når de er 40+ for det er jo ren helse og glede i å få leke, uansett alder. Anonymkode: 6a4ab...e00 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #2 Skrevet 8. oktober 2017 Må det tilrettelegges da? Det er vel ikke forbudt for voksne? Jeg har ihvertfall vært i en slik hall i utlandet og det var både voksne og barn der. Anonymkode: 87166...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #3 Skrevet 8. oktober 2017 Tilrettelegge, var vel kanskje feil ord, men at det finnes tilbud da, så langt jeg vet er det dårlig med tilbud, kanskje de er flinkere til det i det store utland. Her er utdrag fra teksten fra avisa, jeg ser ikke at dette kommer til å bli et tilbud for voksne. Om vi tar trampoline som eksempel på leking for voksne, så er det noe jeg og flertallet voksne kan, vi har ikke vokset opp med trampoliner, så her trenger vi litt trygghet og litt opplæring/teknikker, og av denne teksten er det ingenting som tyder på det Jeg skulle bare ønske det var flere tilbud for leking for oss voksne TS " Vi skal ha megatrampoliner, ninja warrior-baner, triksevegger, dodgeball-bane. Alt er basert på kroppsbeherskelse og lek i lufta. Det passer for barn i alle aldre, reklamerer Christoffer Thorsheim og legger til: – Det blir en ekstremsporthall for lek i lufta. Han er gründer og én av tre aksjonærer i selskapet Freedome Norge. Thorsheim holder på med å starte opp fem slike haller rundt om i Norge, men Stavanger er først ut. Freedome har innkjøpsavtale med den amerikanske kjeden Sky Zone. – I Stavanger er investeringen på 15–20 millioner kroner. Vi skal ansette 40 unge mennesker, mange ufaglærte ungdommer, sier han." Anonymkode: 6a4ab...e00 1
Chiyo Skrevet 8. oktober 2017 #4 Skrevet 8. oktober 2017 Skjønner hva du mener. Det er mange ting jeg har lyst til å gjøre, men som jeg ikke gjør fordi folk tenker det er for "barna". Jeg kunne gått på en trampoline, men ikke med tusen unger rundt meg. 1
Devilheart Skrevet 8. oktober 2017 #5 Skrevet 8. oktober 2017 Står jo klart og tydelig ".... barn i alle aldre, ...", så bare å slå seg løs hvis man er fortsatt barn i hjerte og sinn. Skjønt kan bli litt creepy om single voksne plutselig leker sammen med andre fremmede barn. Bør nok ta med egne barn eller slektninger for å kunne leke uten å bli uglesett. 2
Gjest Mythic Skrevet 8. oktober 2017 #6 Skrevet 8. oktober 2017 Du kan jo leke med noe annet enn akkurat dette. Jeg leker hver dag, og får til og med betalt for det! Selv om akkurat dette tilbudet er mest rettet mot barn, kan du jo finne andre arenaer hvor du som voksen kan leke. Klatreparker, skatehaller osv.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #7 Skrevet 8. oktober 2017 Er det ikke andre her som liker å har lyst til å leke? Hvilke tilbud har dere i deres nærområde? Hva gjør du av aktiviteter der du leker? TS Anonymkode: 6a4ab...e00 1
Gjest Axl Rose Skrevet 8. oktober 2017 #8 Skrevet 8. oktober 2017 (endret) Det finnes lekeland for voksne også. Blir aldri for voksen til å leke å ha det gøy. Flere burde gjøre det. Ikke bare sitte å drikke kaffe og prate. Så forbanna kjedelig. Endret 8. oktober 2017 av Axl Rose
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #9 Skrevet 8. oktober 2017 15 minutes ago, Bootyhunter said: Det finnes lekeland for voksne også. Blir aldri for voksen til å leke å ha det gøy. Flere burde gjøre det. Ikke bare sitte å drikke kaffe og prate. Så forbanna kjedelig. Lekeland for voksne? Hva/hvilke/hvor? TS Anonymkode: 6a4ab...e00
Tillion Skrevet 8. oktober 2017 #10 Skrevet 8. oktober 2017 Likte ikke organiserte aktiviteter som barn, så det er ikke akkurat noe jeg savner som voksen. Annet enn å dra på tivoli for å kjøre karuseller, det er jo vanvittig gøy, men føles så feil å dra på tivoli når man er voksen, ihvertfall alene... Liker fortsatt mye av det samme jeg likte da jeg var 8 år gammel da, så syns ikke det er rart at om du savner å hoppe på trampoline.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #11 Skrevet 8. oktober 2017 På 8.10.2017 den 19.29, Devilheart skrev: Står jo klart og tydelig ".... barn i alle aldre, ...", så bare å slå seg løs hvis man er fortsatt barn i hjerte og sinn. Skjønt kan bli litt creepy om single voksne plutselig leker sammen med andre fremmede barn. Bør nok ta med egne barn eller slektninger for å kunne leke uten å bli uglesett. Creepy? Om TS eller en "single (?) voksen" hopper forbi en barnegjeng?? Anonymkode: 3d6de...09a 1
Devilheart Skrevet 8. oktober 2017 #12 Skrevet 8. oktober 2017 Hva hadde du tenkt hvis du så fremmede voksne hoppe rundt sammen med barna dine? (Hvis du har).
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #13 Skrevet 8. oktober 2017 1 minute ago, Devilheart said: Hva hadde du tenkt hvis du så fremmede voksne hoppe rundt sammen med barna dine? (Hvis du har). Nettopp! Derfor etterlyser jeg tilbud for voksne! Hvorfor skal barn ha enerett på tilrettelagt leking liksom?! TS Anonymkode: 6a4ab...e00
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #14 Skrevet 8. oktober 2017 Jeg savner ikke slike aktiviteter som du er ute etter TS. Det finnes mange voksne som ikke synes det er "greit" å leke som barn. Jeg har f.eks mange tantebarn + mange barn av kusiner, og jeg er nok den eneste som faktisk gidder å leke med dem mer enn i typ 10 minutter. Jeg synes det genuint er gøy, men de andre voksne synes mer det er "imponerende" eller "snilt" av meg å gidde å leke med dem såpass lenge som jeg gjør. Alt fra brettspill til gjemsel. At voksne ikke synes det er kult å leke med barbiedukker skjønner jeg selvsagt. Anonymkode: a7d0a...514
Devilheart Skrevet 8. oktober 2017 #15 Skrevet 8. oktober 2017 (endret) Klart det er noen leker som kan virke for barnslig. Sjelden jeg leker fysiske leker med niesen min, men brettspill og annet spill er bare gøy. Er egentlig to lek jeg savner mest: luftslott og ballbinge! DE burde vært åpne for voksne også! Oppdatering: kom på at vi har jo Oslo Gladiators. Var der med jobben for noen år siden og var grei opplevelse. De har mange aktiviteter, så om man ikke liker det ene, kan man gjøre det andre. http://www.oslogladiators.no/aktiviteter/ Gokart er også gøy. Finnes også laserworld for de som er interessert i det. Endret 8. oktober 2017 av Devilheart
Gjest Axl Rose Skrevet 8. oktober 2017 #16 Skrevet 8. oktober 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lekeland for voksne? Hva/hvilke/hvor? TS Anonymkode: 6a4ab...e00 Valhal (eller noe sånt) lekeland for voksne. I Haugesund. Vært der en gang når jeg var i Haugesund hos et vennepar. De måtte bare ta meg og ei eks med dit. Vet ikke om det finnes andre steder i Norge.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #17 Skrevet 8. oktober 2017 Når man er voksen slutter man med lek. Anonymkode: fd91e...953
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #18 Skrevet 8. oktober 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man er voksen slutter man med lek. Anonymkode: fd91e...953 Hvorfor? Når vi gjør ting vi syns er gøy, utskilles endorfiner. Kanskje om vi lelte litt mer, lo litt mer og slapp os litt løs slik som barn, så kanskje vi ikke hadde vært så sure og blitt mer lykkelige. Ser absolutt ikke noe negativt ved å leke/gjøre ting man syns er gøy. Anonymkode: 2133c...303 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #19 Skrevet 8. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Når vi gjør ting vi syns er gøy, utskilles endorfiner. Kanskje om vi lelte litt mer, lo litt mer og slapp os litt løs slik som barn, så kanskje vi ikke hadde vært så sure og blitt mer lykkelige. Ser absolutt ikke noe negativt ved å leke/gjøre ting man syns er gøy. Anonymkode: 2133c...303 Fordi leking er noe barn gjør. Anonymkode: fd91e...953
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #20 Skrevet 9. oktober 2017 Har tenkt på akkurat det samme! Her jeg bor har de veldig bra tilbud til barn. Masse aktiviteter og arrangement, barnas dager, ++ På museene er det masse aktiviteter for barn! Let etter gull, bank din egen mynt, dra på skattejakt, prøv ditt og datt.. Husker jeg sto i et par minutter og lette etter gull på et museum jeg var på en gang, men det føltes så flaut å stå der blant alle barna. For voksne her i byen... Det siste arrangementet jeg så på Facebook var barokkkonsert i kirka. Joda, hadde sikkert vært spennende å se en gang, men jeg klarer meg uten. Og det her er kanskje det mest spennende som har skjedd i byen på en stund. Reiser jeg litt vekk, trives jeg med å bade på forskjellig badeland. Koser meg i sklier og "malstrømmer". I sommer var jeg i Disneyland og Universal studios. Kjempegøy! I fritida holder jeg på med historisk "rollespill", og drar på treff med andre voksne (barn og ungdom er og med, men mest voksne). Vi kler oss ut, reiser tilbake i tid:) I kolleget på jobben min er det litt blanding mellom de som syns det jeg driver med er såååå kult og spennende, og de som er litt skeptiske og syns jeg er rar haha. Er også glad i å spille div type spill. Kort, brett, data.. Har lyst til å dra på sånn escape-room en gang! Men det er fryktelig dyrt da :/ Klatrepark har jeg vært i, men jeg har høydeskrekk, så det ble mest stress. Men det er sikkert veldig gøy for andre voksne! Det jeg kunne tenkt meg egentlig er mer workshop for de voksne på typ dager som julemarked osv. Jeg elsker å dra på museum, temadager i byen og sånn. Men det er bare ungene som får hoppe trampoline, være "menneskelige ballonger", sitte i en brannbil, lære å spikke en smørkniv osv. Det er absolutt kjempefint det, og jeg unner dem den opplevelsen og lærdommen. Men jeg blir litt misunnelig noen ganger! 😂 Jeg høres sikkert kjempebarnslig ut, men folk gjetter ikke det. Jeg er bare ikke så glad i å slappe av HELE tida! Jeg trenger at det skjer litt, og jeg trenger å komme litt vekk fra den kjedelige hverdagen. Anonymkode: c8ff8...f6b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå