Gå til innhold

Kjøpe bil av utlendinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 10/8/2017 at 2:33 PM, AnonymBruker said:

Herregud! Kammeraten min er utlending, og solgte bilen sin lett.. var ikke noe galt med den, han er et helt vanlig menneske... passer på bilene sine og dusjer hver dag.. skjønner ikke folk med fordommer... 

Anonymkode: 6aa7d...048

Det finnes alltid noen unntak som ikke skiller seg så mye ut fra nordmenn. Men sjansen er stor for at bilen er vanstellt om det er en eller annen muslim som ikke engang vasker hendene etter å ha spist middag.

Anonymkode: b15e0...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, catman said:

Jeg har attpåtil handlet hos en arabisk "bunnskraper" en gang når jeg var i pengeknipe. Kjenner gjengen, de kjøper EU kontroll blunkere til 5-15000kr, fikser det som må fikses (og bare det), og selger for 10-15k ekstra. Man vet hva man får, det er alltid lov å prute, og jeg er glad de finnes.

På den andre siden har jeg forsøkt å kjøpe av nordmenn ørten ganger der vesentlige opplysninger kom frem for sent. Satt og skrev kontrakt en gang da selger nevnte, "forresten, frontruta er ikke tett". Rev kontrakten i fillebiter etter at jeg sjekket teppet i bilen under gummimattene, som var våt. Sleipingen hadde luftet bilen veldig godt før jeg kom og han trodde jeg ville gå med på å sette signaturen hvis han bare nevner det i siste liten. Vannskade er noe av det verste man kan få i bil.

Eller den rødhåra, kristne bilselgeren i Bergen flere jeg kjenner har vært bort i. Prøvde å selge meg en "super Subaru", som jeg kjapt fant ut at hadde en helt ødelagt toppakning og andre skader og mangler. Når jeg ringte han mens jeg prøvekjørte og stilte han til veggs, ble han så flau at han ikke ville møte meg. Nøkkelen skulle jeg legge i en postkasse.

Min beste bil har jeg kjøpt av en tysk innvandrer. Utrolig velholdt familiebil, alt er skiftet med originaldeler - attpåtil batteriet. Hvem gjør sånt?

 

Det fins eksempler for og imot alt mulig om man velger en tilfeldig skillelinje som etnisitet. Jeg tror mange av de småbrune FrPerne som har kommentert her hadde hatt godt av å åpne øyne litt, og se hva man kan få ut av livet om man ikke forhåndsdømmer naboer, kollegaer og generelt medmennesker. 

Ser du ikke at du selv er meget rasistisk? Dessuten så er disse "småbrune FrPerne" som du nevner ikke automatisk rasistiske, men møter mennesker fra andre kulturer som både respekterer og ikke respekterer norsk lov, etikk og kultur. At andelen og sjansen for at muslimer ikke eier skrupler er større enn en nordmann født i Norge er vel ikke overraskende. 

Så det du sier er helt bortinatta. Du er faktisk mer generaliserende og dømmende enn noen FrP'er noensinne vil bli.

Anonymkode: b15e0...213

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller kjøpt bil fra en utlending enn en skikkelig konekjørt bil fra en dame! Hvertfall ikke med småbarn.. 

 

Anonymkode: 7cd31...fa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/9/2017 at 10:55 AM, Blair Waldorf said:

Gjelder dette dansker også? Eller bare de som er litt mørkere i huden enn oss.....

Folk fra verdens største land (utlandet) er skumle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å selge en 8 år gammel bil billig med store feil 8 mangler. Du vil garantert få 35 tlf fra folk som snakker gebrokkent fra Oslo øst. De har finn.no søk på nyere veldig billig biler.

Når de kommer er det gjerne i grupper på 7-8 stk som pruter aggressivt. Etterpå kommer klagene om arbeidet det var for dyrt. 

Disse bilene blir fikset på steder toll og nav raider jevnlig. Deretter lagt ut for salg med lavere km.st. Norge er et tillitsvalgt land og folk blir lurt.

Det er ikke verdt å ta risikoen. Er bilmekaniker selv og jobber i bransjen.

Anonymkode: 838df...d07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, catman said:

Hvordan er jeg rasistisk? Du kommer med en påstand, men mangler et argument.

Du dømmer alle som stemmer frp basert på deres etnisitet, da det omtrent bare er hvite som stemmer frp. Meget fordomsfullt og rasistisk av deg.

Anonymkode: 3ecad...d95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du dømmer alle som stemmer frp basert på deres etnisitet, da det omtrent bare er hvite som stemmer frp. Meget fordomsfullt og rasistisk av deg.

Anonymkode: 3ecad...d95

Tuller du? FrP pisker opp fremmedfrykten i et land som tradisjonelt sett har vært åpen og liberal - og et land som er rikt og "well connected" takket være mye innvandring og fri handel. Klart jeg dømmer dem nord ned, for de er den største trusselen mot velferden i landet vårt!

Dessuten tror jeg ikke at det bare er hvite eller norsk-norske som stemmer FrP. Forskning viser at mange innvandrere er skeptiske til mer innvandring ("samme kaka"-problemstilling). AfD i Tyskland har en av sine største stemmegrupper blant tysk-russere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...