Gå til innhold

Hvor lenge kan man ha feber ved influensa?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hvor lenge er det normalt å ha feber ved influensa? Har hatt av og på med feber i 4-5dager i dag har jeg 39,4.😂

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lå rett ut med influensa i en uke en gang. Det var visst en ekstra kraftig som flere hadde hatt :P 

Anonymkode: d8a1e...dee

Skrevet

Du har kun en forkjølelse og den kan medføre feber. Influensaen kommer først rundt juletider

Anonymkode: 4a820...161

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har kun en forkjølelse og den kan medføre feber. Influensaen kommer først rundt juletider

Åh enda en som tror at influensa KUN er i en viss periode. Det er bullshit. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg får sjelden feber, men er det ikke anbefalt å gå til lege hvis du har så høy feber over mer enn 2-3 dager?

Anonymkode: d5d4d...9a4

Skrevet

Ungene mine har lagt strak en uke med høy feber. Nå jeg. Kom brått på 39,5, hals, hodeverk, muskelsmerter. Helt jævlig. Ligger paddeflat på mørkt rom. Er det sikkert influen ikke har kommet?🤔Forkjølelse pleier å være levlig, men er søren meg mange år siden jeg har vert så dårlig som nå 🤒💀

Anonymkode: 07ffb...f9c

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vennligst snakk skriv norsk når du svarer. Jeg forstår ikke hva denne tråden har med okseskit å gjøre

https://www.fhi.no/sv/influensa/sesonginfluensa/influensa---faktaark-/

Sesong betyr ikke at det kun finnes de bakteriene på det tidspunktet. Det betyr bare at det er større smittepress da og flere syke. Du forstår hva jg skriver men velger å være trassig 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Javel? Hvordan vet du at vedkommende ikke har influensa? 

Skrevet
41 minutter siden, Bakepulver skrev:

Javel? Hvordan vet du at vedkommende ikke har influensa? 

Fordi det ikke er influensa-sesong nå

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare fordi det ikke er sesong for det så betyr det ikke at virusene ikke er tilstede!! Herrefred. Bare fordi det ikke er sesong for epler om vinteren så har vi de i butikken allikevel. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da kan altså vedkommende ikke influensa? Gurimalla... noen ganger kan en bli helt matt av folk her inne!

Endret av Bakepulver
Skrevet

De tok influensatest av en jeg kjenner og den var positiv.

Anonymkode: ee099...c6e

Skrevet (endret)

har hat influensa i en måned en gang, var irriterende. 
Er forskjellig for alle. Feberen forsvant litt i 2 uke, men kom tilbake igjen.

Endret av Drakan
Skrevet

Btw, det viste seg at det var influensa jeg hadde, og mange fler likeså ifl lege. Så influensaen har gjort sitt inntog på vestlandet. 

Anonymkode: 07ffb...f9c

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare fordi det ikke er sesong for det så betyr det ikke at virusene ikke er tilstede!! Herrefred. Bare fordi det ikke er sesong for epler om vinteren så har vi de i butikken allikevel. 

Google avler mange dunning krugere. Er til å få fnatt av.

Anonymkode: 7dcc9...23d

Skrevet

I følge infeksjonslegen her så går det masse ulike forkjølelser nå samt mycoplasma... Influensaen kommer nærmere desember. Har noen tatt nasopharyngsprøve og sjekket om den er positiv for influensa type A, B eller svineinfluensa? En hard forkjølelse kan føles like ille som influensa... Men ikke misbruk diagnosen. Da bør du ha den påvist hos lege og da ikke kun ut fra symptomer, men en test. Komplikasjoner pga forkjølelse kan gi halsbetennelse og lungebetennelse og bihulebetennelse slik at en er syk leeeenge.

Anonymkode: ee099...c6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...